איש חיי הלילה שהפך לזכיין של סוכנות נדל"ן בגיל 23 ומנסה לנקות את השם הרע שיצא למקצוע

רון לנדסמן, תושב פתח תקווה, בן 31, בזוגיות • מנכ"ל ובעלים של רימקס supreme, מנטור לסוכני נדל"ן • "סוכן הנדל"ן צריך לדעת לפעול בחכמה כעסק עצמאי" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

רון לנדסמן, מנכ''ל ובעלים של רימקס supreme / צילום: נמרוד כהן
רון לנדסמן, מנכ''ל ובעלים של רימקס supreme / צילום: נמרוד כהן

רון לנדסמן, מנכ"ל ובעלים של רימקס SUPREME ומנטור לסוכני נדל"ן אומר כי "בתקופת הקורונה, למרות שלא היה ניתן לצאת מהבית ועסקאות נדחו או בוטלו, המשכתי לשדר עסקים כרגיל עד כמה שהיה אפשר ובהתאם להנחיות. המשכתי בפגישות עם לקוחות והדרכות בזום של קורס לימודי הנדל"ן שלי בו אני מלמד סוכני נדל"ן בתחילת דרכם את שיטת העבודה שלי".

"הזמן בבית אפשר לי לצמוח ולהתפתח בכיוונים נוספים, כתבתי את הספר שלי 'המתווך' והוצאתי קורס און-ליין חדש לסוכני נדל"ן המלמד כיצד להפוך לסוכני נדל"ן מצליחים. הרבה אנשים חיפשו לשנות קריירה, גם צעירים, גם מבוגרים ואני הייתי שם כדי לעזור להם למצוא את הייעוד הבא שלהם", מספר לנדסמן. "אין ספק שהקורונה היא שאחראית על הגידול העצום של המשרד בהיקף העובדים, לאור גיוס רחב של עובדים חדשים שעברו את קורס הפרונטלי וגם את קורס האון ליין. אני מוצא שבכל אתגר, תמיד יש גם הזדמנות".

בגיל 23, לאחר שנים בתחום חיי הלילה, החליט לנדסמן, כיום בן 31, להיכנס לתחום הנדל"ן. מדובר על תחום שלדבריו, בעת כניסתו אליו סף הכניסה היה גיל 25 לפחות. לנדסמן התעקש והשקיע את כל כולו, הקים צוות משלו עם 10 סוכנים וכמה שנים לאחר מכן, הפך לזכיין של משרד תיווך נדל"ן ומנטורינג לסוכני נדל"ן חדשים שרוצים להיכנס לתחום.

לאחר ירידה חדה במספר המתווכים בישראל שחלה ב-2020 בעקבות הקורונה (19,839) השנה כבר מדובר על עלייה ניכרת של 33%, עם 26,502 מתווכים מורשים רשומים. "בימים אלו יש הרבה עסקאות והשוק פעיל מאוד", הוא אומר, "יש ביקוש מטורף לנדל"ן ותחרות מאוד גדולה בקרב מתווכים. התחרות גם מובילה לכך שהמתווכים חייבים להתמקצע ולתת שירות טוב יותר, להשקיע בפרסום ושיווק כדי שהקהל יגיע אליהם. המקצוענים ביותר עושים את העסקאות".

לנדסמן ממליץ להיכנס למקצוע, אבל מזהיר: "קחו בחשבון שיש לכך מחיר: העבודה מאוד קשה, פיזית ומנטלית. בשנה הראשונה זורעים את הזרעים, בונים את מאגר הלקוחות וחשוב לא להישבר. מי שנשאר ומתמיד יזכה לקצור את הפירות. מתווכים צעירים חושבים שזה מקצוע עם כסף קל שנופל מהשמיים. בפועל, המתווכים אולי עושים הרבה כסף, אבל זה מצריך מצידם השקעה גדולה. סוכן נדל"ן מתחיל אצלי עובד בממוצע 12 שעות מדי יום. זהו מקצוע מתגמל, אבל רק למי שמשקיע ומתמקצע".

עוד מוסיף לנדסמן כי "רוב המתווכים בישראל הם עצמאיים, סוכן הנדל"ן הוא הכל בעסק - הוא איש השיווק אונליין ואוף ליין, איש המשא ומתן, איש המכירות וגם מנהל רשתות חברתיות כמו אינסטגרם ופייסבוק. ועם כל זאת, סוכן הנדל"ן צריך לדעת איך לפעול בחכמה כעסק עצמאי, כשהאתגר הגדול הוא התמודדות מול עונות כמו חגים שבהן לא נסגרות כמעט עסקאות ואתה בלי גב כלכלי של המדינה. אין חופשים אין שעות נוספות וימי מחלה".

לסיכום לנדסמן מאחל לעצמו "להמשיך עם ההרצאות והסמינרים לסוכני נדל"ן, להמשיך ללמד את התחום ולהעלות את המודעות לסוכני נדל"ן. זהו שירות מצוין שיצא לו בעבר שם רע, אך הוא מאסט כדי לצלוח את התהליך הלא פשוט של קנייה ומכירה בדרך הנכונה והבטוחה".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il