פרויקט התמ"א ברעננה שנתקע ואז קם לתחייה

בפרויקט ברחוב מכבי ברעננה הוחלפו ארבעה קבלנים, ועכשיו רואים את הסוף • כל דירה תקבל תוספת של 23 מ"ר

התחדשות עירונית ברחוב מכבי 8 רעננה / הדמיה: תמיר חטיבה
התחדשות עירונית ברחוב מכבי 8 רעננה / הדמיה: תמיר חטיבה

סיפור הפרויקט: רחוב מכבי נמצא במרכז העיר רעננה, והוא קרוב למרכזי מסחר ולמוסדות ציבור. א’, אחד מדיירי הבניין, מספר: "הדיירים התחילו להתארגן ב-2012, והסיבה העיקרית הייתה שיפור איכות החיים, הוספת מעלית, וגם חניות ומקלט. אלא שהתהליך הסתבך והפרויקט הגיע לכינוס נכסים.

"ב-2013, הופיע מאכער שתפקידו לקשר בין דיירים ויזמים. הוא הצליח לשכנע את כל הדיירים לחתום ומצא יזם שעשה פרויקט כמו שלנו ברחוב אחר.

"ההיתר התקבל ב-2016, ובינואר 2017 באו אלינו בכדי להודיע על תחילת הבנייה. אולם הודיעו לנו שמכרו את הפרויקט ומכאן הסיפור רק הסתבך. כל הבנייה התנהלה בעצלתיים, והוחלפו ארבעה קבלנים. ביקשנו לבטל את ההסכם בגלל ההפרות ומשם כל הסיפור הזה התדרדר לכינוס נכסים, שמינה את קבוצת פרקש להמשיך את הפרויקט.

"בבניין יש 12 דירות, מתוכן ארבע דירות שבעקבות המחדלים לא היו ראויות למגורים, כי הן נותרו עם נזקים שלא טופלו", הוא מספר לגלובס.

כיום העבודות נמצאות בעיצומן: עבודות השלד הסתיימו, והחברה נמצאת לקראת סיום החיפוי של הבניין. א' מספר כי "לידינו היה בניין שעבר פינוי בינויי שהתחיל איתנו וסיים כמה שנים לפני והיה עוד פרויקט באזור שנתקע, אבל יחד עם הדיירים מצאו מישהו חליפי שיקדם.

"בדיעבד, הייתי בורח ולא עושה תמ"א 38/1, כי עם הכספים שהוצאתי על הפרויקט, יכלתי לעשות את השיפוץ בעצמי. אני לא ממליץ על חיזוק ותוספות - זה טלאי על טלאי ואין בזה שום היגיון".

מקבוצת פרקש נמסר: "היום, כשמונה חודשים לאחר חידוש העבודות, הפרויקט קרוב לסיומו, ולפי קצב התקדמות, מסירה הדירות לדיירים צפויה להיות בכחצי שנה לפני הלו"ז".

התחדשות עירונית ברחוב מכבי 8 רעננה / צילום: תמיר חטיבה
 התחדשות עירונית ברחוב מכבי 8 רעננה / צילום: תמיר חטיבה

מחיר לדוגמה: על פי נתוני רשות המסים, דירת הגג בבניין, בת 5 חדרים בשטח 158 מ"ר, נמכרה בינואר האחרון תמורת 4.83 מיליון שקל.

התמורה ליזם: 8 דירות + 2 פנטהאוזים.

התמורה לדיירים: תוספת של 23 מ"ר לכל דירה הכוללות ממד 15 מ"ר, מרפסת 8 מ"ר, מעלית, מחסן 8 מ"ר לכל דירה, חנייה תת קרקעית רובוטית וחידוש חזיתות הבניין.

לו"ז: הדיירים חתמו על חוזה מחודש בדצמבר 2020, ההיתר התקבל באוגוסט 2021. העבודות באתר החלו באוקטובר 2021.

הפרויקט: תמ"א 38/1 (חיזוק ותוספות)
המצב הקיים: בניין בן 3 קומות מעל קומת עמודים, בעל 12 יחידות דיור, 4 דירות בכל קומה
היזם: קבוצת פרקש יזמות נדל"ן
שם הקבלן המבצע: נ.א אפיקים בע"מ ו-ע.נ נסאסרה בע"מ
שם האדריכל: תמיר חטיבה אדריכלים
עו"ד היזם: אילן שלומוביץ
עו"ד הדיירים: נשיץ ברנדס