אורבניקה מקבוצת קסטרו-הודיס פרסמה טיוטת תשקיף פומבית לקראת הנפקתה בבורסה

תחזיות אורבניקה לשנת 2022 מעידות על המשך צמיחה מהירה של כ-23% במכירות לכ-416 מיליון שקל ושל כ-42% ברווח הנקי המתואם לכ-50 מיליון שקל

רשת אורבניקה / צילום: מארק פלר
רשת אורבניקה / צילום: מארק פלר

פאלו ריטייל, החברה-הבת של קסטרו המפעילה את רשת חנויות אורבניקה, פרסמה היום (א') טיוטת תשקיף פומבית לקראת הנפקה בבורסה בתל אביב, בהובלת חברת החיתום של בית ההשקעות ווליו בייס. זאת לאחר שהגישה לפני חודשיים לרשות ניירות ערך טיוטת תשקיף ראשונה (לא פומבית) ובקשה לקבלת היתר לפרסום תשקיף הצעה לציבור.

רשת האופנה והלייף סטייל אורבניקה נוסדה בשנת 2015 ועוסקת במכירה ושיווק קמעונאי בישראל של מוצרי טקסטיל, ביגוד והלבשת הבית ומתמחה באופנה עדכנית, כמו גם באביזרים ומוצרי אופנה ובמוצרי צריכה נוספים לשעות הפנאי. נכון להיום לחברה יש 19 סניפים עם שטח כולל של כ-34,000 מ"ר ברחבי הארץ, והיא צפויה להגיע עד שנת 2025 ל-50 סניפים בהשקעה של כ-25 מיליון שקל.

לפי הדוחות הכספיים שפרסמה קסטרו לשנת 2021, פאלו ריטייל רשמה רווח נקי של 30.3 מיליון שקל בשנה שעברה, וחילקה לקבוצת קסטרו דיבידנד של 30 מיליון שקל בגין רווח זה. עוד עולה מהדוחות כי פאלו ריטייל רשומה בספרי קסטרו לפי שווי של 161.2 מיליון שקל. 

צופה המשך צמיחה מהירה

תחזיות אורבניקה לשנת 2022 מעידות על המשך צמיחה מהירה של כ-23% במכירות לכ-416 מיליון שקל ושל כ-42% ברווח הנקי המתואם לכ-50 מיליון שקל. אורבניקה מציגה צמיחה משמעותית גם ב-Same store sales 21.7% ב-2021 לעומת 2019. בשנת 2021 הגדילה החברה את סך המכירות בכ-51% ואת הרווח הנקי בכ-150% לעומת שנת 2020.

עוד מצוין בתשקיף כי אורבניקה חתמה על שיתוף-פעולה עם עם קשת להשקעה של 60 מיליון שקל בתמורה ל-4.99% מהחברה. ההשקעה נעשית באמצעות העמדת "בנק מדיה" בשווי של 60 מיליון שקל בהתאם למחירון המדיה לשחקנים גדולים, אשר ינוצל בהתאם לאסטרטגיה שתבחר החברה.

אורבניקה מאמצת, במקביל לצמיחה, מדיניות חלוקת דיבידנד של לפחות 50% מהרווח הנקי.

בטיוטת התשקיף שהוגשה היום העריכה החברה כי היקף המכירות ברבעון הראשון של השנה, שעמד על 72 מיליון שקל, הושפע בין היתר מהתפשטות זן האומיקרון שהביאה לירידה משמעותית בכמות המבקרים במרכזי הקניות, וכן מעונת החורף שהתארכה ועיכבה את מעבר העונה והגדלת המכירות של פתיחת עונת הקיץ. למרות זאת, חג הפסח שחל השנה בחודש אפריל הביא לגידול משמעותי במכירות ביחס למכירות ברבעון הראשון.

עוד יצוין כי בחודש אפריל בלבד גדלו המכירות בחנויות הזהות של פאלו בכ21.1% לעומת חודש אפריל 2019 וב-10.2% לעומת חודש אפריל 2021, גידול ש"תרם לרווח תפעולי ורווח נקי משמעותיים".

מריאנו קרפ, שבשבוע שעבר אושרה כהונתן כמנכ"ל אורבניקה, ואשר כיהן עד כה כמנכ"ל טופ טן, יקבל שכר חודשי בגובה 77 אלף שקל ברוטו ותנאים נלווים הכוללים בין היתר 21 ימי חופשה, הפרשה של 7.5% לקרן השתלמות, דמי הבראה וימי מחלה. ההתקשרות עומדת בתוקפה עד 5 באוגוסט 2024, והעסקתו ניתנת לסיום הדדי קודם למועד האמור בהודעה מראש של שלושה חודשים. המשך העסקתו לאחר המועד האמור יהיה מותנה באישור האורגנים המוסמכים של החברה.