בעיריית תל אביב מגבשים מסמך מדיניות לפתרון משבר השכירות. האם הפעם זה יצליח?

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, כתב ברשתות החברתיות שהעירייה "שוקדת בימים אלה על גיבוש מסמך מדיניות דיור כלל עירוני, העוסק רובו ככולו בפתרונות מגורים מעולם השכירות במחיר שוק ובמחיר מוזל" • לדבריו, "לא מדובר בשליפה - על התוכנית עמלו אנשי המקצוע בעירייה במשך זמן רב, על מנת לספק פתרונות מיטביים, בהתאם למגבלות"

ראש עיריית תל אביב־יפו, רון חולדאי / צילום: איל יצהר
ראש עיריית תל אביב־יפו, רון חולדאי / צילום: איל יצהר

"מזה זמן רב שאני מוטרד ממצוקת הדיור והמחירים המאמירים בשוק השכירות במדינה ובתל אביב-יפו" כך כתב ראש העיר תל אביב, רון חולדאי בהתייחסו למשבר השכירות במדינה ובתל אביב בפרט.

"הפכנו לעניים החדשים": מחירי השכירות מרקיעים שחקים, והמשבר החדש כבר בשטח

חולדאי ציין בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות שהעירייה "שוקדת בימים אלה", כלשונו, "על גיבוש מסמך מדיניות דיור כלל עירוני, העוסק רובו ככולו בפתרונות מגורים מעולם השכירות במחיר שוק ובמחיר מוזל. פרטיו יפורסמו בקרוב".

יצוין שזו לא הפעם הראשונה שבה חולדאי מציע פתרונות למשבר הדיור. בין יתר ניסיונותיו, הציע את תוכנית "עיר לכולנו", שעליה נאמר שהיא "מיועדת למסודרים". ניסיון נוסף היה בשכונת שפירא, שם לדבריו "העירייה לקחה על עצמה כבר לפני כמה שנים להוביל את הנושא וליצר תשתית שתוכל לסייע גם לרשויות אחרות וזאת בהיעדר מענה ממשלתי וחקיקתי לנושא דיור בר השגה". ובכן, משפחות איישו את המיזם, אלא שבדיעבד התבקשו לפנות את מקומן עבור משפחות חדשות מבלי לקבל פתרון חלופי.

אולם בהצהרה העדכנית, חולדאי הדגיש ש"מדובר במדיניות ארוכת טווח", שתציע, כלשונו, מגוון פתרונות בעלות השלכות כלכליות רחבות. "מטבע הדברים, לא מדובר בשליפה: על התוכנית עמלו אנשי המקצוע בעירייה במשך זמן רב, על מנת לספק פתרונות מיטביים, בהתאם למגבלות".

לדבריו, "על מנת ליישם את המדיניות העירונית, תוקם בעירייה בשבועות הקרובים מינהלת חדשה לדיור. המינהלת גם תהיה אחראית על קידום מדיניות ושינוי חקיקה בתחום הדיור מול משרדי הממשלה, ועל תיכלול העשייה העירונית בתחום. אני רואה בהקמת המינהלת צעד חשוב בדרך למעורבות עירונית משמעותית, ומצפה ממשלת ישראל לקדם פתרונות דיור חברתיים משמעותיים, על מנת לצמצם פערים ולהוציא את ישראל ממשבר הדיור שאליו היא נקלעה".