אמדוקס מתחזקת בתחום ניהול ביצועי הרשת: רוכשת חברה בריטית ב-188 מיליון דולר

Mycom OSI מספקת פתרונות SaaS (תוכנה כשירות) לרשתות תקשורת
• העסקה צפויה להיסגר ברבעון הרביעי של שנת הכספים 2022, ותמומן ממקורותיה העצמיים של אמדוקס

שוקי שפר, מנכ''ל אמדוקס / צילום: יח''צ
שוקי שפר, מנכ''ל אמדוקס / צילום: יח''צ

חברת אמדוקס, המספקת מערכות ופתרונות IT עבור חברות טלקום, הודיעה על רכישת החברה הבריטית Mycom OSI תמורת 188 מיליון דולר במזומן. החברה הנרכשת מספקת פתרונות SaaS (תוכנה כשירות) לבקרה והבטחה של שירותים ורשתות תקשורת בסביבה מבוססת ענן, עבור ספקיות תקשורת. באמדוקס מציינים כי הרכישה תרחיב את הפורטפוליו של החברה בתחום הרשת לפתרונות מקיפים לניהול ואופטימיזציה של משאבי הרשות והשירותים שעליה.

בין היתר מציעה Mycom OSI מערכת לניהול ביצועי הרשת, מערכת לניהול תקלות ומערכת לניהול איכות השירות ברשת, וזאת, לפי הודעת אמדוקס, תוך שימוש ביכולות בינה מלאכותית ולמידת מכונה לזיהוי וחיזוי אנומליות ברשת ומתן אפשרות לפתרון אוטומטי לתקלות. החברה פועלת בתחום הדור החמישי בסלולר (5G). אגב, חברה ישראלית שפועלת גם היא בשוק היא רדקום, שמציעה פתרונות לניטור ובחינת תעבורה ברשתות תקשורת, ונסחרת בנאסד"ק בשווי 158 מיליון דולר.

תרומה לא מהותית בשנה הנוכחית

אמדוקס לא תתקשה לממן את הרכישה ממקורותיה העצמיים, משום שבסוף חודש מרץ היו לה מזומנים והשקעות בהיקף של 856 מיליון דולר בקופה. העסקה צפויה להיסגר במהלך הרבעון הרביעי של שנת הכספים 2022 (באמדוקס מדובר על הרבעון שמסתיים בספטמבר הקרוב), ואמדוקס מציינת כי ההכנסות מהחברה הנרכשת בשנת הכספים הנוכחית לא יהיו מהותיות, וצפויות לתרום פחות מ-1% מההכנסות על בסיס שנתי.

לרכישה לא תהיה השפעה על הרווח הנקי למניה על בסיס Non-GAAP בשנות הכספים 2022-2023, ובשלב זה לא ידועה ההשפעה הצפויה על הרווח לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP). רכישות קודמות שביצעה אמדוקס כוללות את Vubiquity מארה"ב, שנרכשה ב-2018 תמורת 224 מיליון דולר, ו-Openet מאירלנד, שנרכשה ב-2020 עבור 180 מיליון דולר.

"גישה הוליסטית מקיפה היא הכרחית"

לפי אתר האינטרנט של Mycom OSI, החברה פועלת כבר 25 שנים ובין לקוחותיה נמצאות שבע מתוך עשר חברות הטלקום הגדולות.

הרכישה על ידי אמדוקס היא גלגול נוסף של החברה הנרכשת. ב-2018 היא נרכשה על ידי קרן הפרייבט אקוויטי הבריטית Inflexion מידי חברת ההשקעות Clearlake Capital שהחזיקה בה קודם, תמורת סכום שלא דווח. בהודעה על אותה עסקה דיווחה הקרן הרוכשת שעם לקוחות Mycom OSI נמנות דויטשה טלקום, טלפוניקה, T-Mobile, ורייזון ו-וודאפון, וכי היא מעסיקה 250 עובדים.

"זהו מהלך צמיחה אסטרטגי המתווסף לרכישות מוצלחות אחרות שלנו בעולמות הרשת והענן, והוא מביא לידי ביטוי את שלוש פעילויות הליבה שעליהן נשענת האסטרטגיה שלנו - אוטומציה חכמה של הרשת, 5G והענן," אמר שוקי שפר, נשיא ומנכ"ל אמדוקס.

"ככל שהרשת והשירותים של עידן ה-5G הופכים לדינמיים ומורכבים יותר, גישה הוליסטית מקיפה היא הכרחית, וניתן להשיגה רק עם פתרון משמעותי להבטחת הרשת, המושתת על בינה מלאכותית. זו הסיבה שאנחנו כל כך נרגשים לקבל את פני הצוות המוכשר והמסור של Mycom OSI אל תוך אמדוקס".

אמדוקס נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 10.4 מיליארד דולר לאחר עלייה של 11% במחיר המניה בשנה האחרונה. בניגוד לחברות טכנולוגיה רבות, אמדוקס דווקא נסחרת במחיר קרוב מאוד למחיר השיא השנתי שלה.