צ'ק פוינט שווה יותר מ-14 חברות הטכנולוגיה הישראליות האלו ביחד

רק לפני חצי שנה השווי של מאנדיי היה גבוה מזה של צ'ק פוינט, אך הירידות החדות שספגו חברות הטכנולוגיה החדשות שינו את התמונה • כעת השווי המשותף של מאנדיי ו-13 חברות טכנולוגיה ישראלית נוספות נמוך מזה של צ'ק פוינט

גיל שויד, מנכ”ל ומייסד צ’ק פוינט / צילום: שלומי יוסף
גיל שויד, מנכ”ל ומייסד צ’ק פוינט / צילום: שלומי יוסף

בתקופה של טלטלות בשווקים וירידות חדות במיוחד במניות הטכנולוגיה השונות, חברת אבטחת הסייבר הוותיקה צ'ק פוינט  בולטת לטובה, עם תשואה חיובית של כ-6% במחיר המניה שלה מתחילת השנה. זאת בהשוואה לירידה של 28% במדד נאסד"ק ושל 27.9% במדד נאסד"ק 100, ממנו היא נפלטה בסוף השנה שעברה.

צ'ק פוינט, שנתפסת כחברה שמרנית ויציבה, הופכת למפלט בתקופה כזאת: משקיעים מעדיפים חברות רווחיות, שמייצרות מזומנים, ובוודאי כאלו עם "כריות מזומנים" גדולות כמו של צ'ק פוינט - בסוף הרבעון הראשון היו לה בקופה 3.8 מיליארד דולר.

שווי השוק של צ'ק פוינט כיום הוא 15.8 מיליארד דולר, והיא החברה הישראלית הגדולה ביותר בוול סטריט, לפני ICL , סולאראדג'  ונייס . הודעה שרצה בווטסאפ משקפת את המצב היטב: "לפני חצי שנה, מאנדיי הייתה שווה יותר מצ'ק פוינט (17.5 מיליארד דולר מאנדיי, 15 מיליארד דולר צ'ק פוינט). היום צ'ק פוינט לבדה שווה כמו כל החברות הבאות יחד", נכתב שם, והרשימה כוללת 14 חברות טכנולוגיה ישראליות שנסחרות בוול סטריט, רובן הנפיקו בשנה שעברה וחלקן יותר ותיקות.

מאנדיי , שמספקת מערכת הפעלה לעבודה, נסחרת כעת בשווי 4.36 מיליארד דולר, חברת האינטרנט Wix  בשווי 3.57 מיליארד דולר, פייבר  - 1.3 מיליארד דולר, למונייד  - 1.2 מיליארד דולר. עוד 10 חברות שמוזכרות שם נסחרות היום בשווי של למטה ממיליארד דולר, אף שהונפקו בשווי גבוה יותר; מדובר על ריסקיפייד , ווקמי , טאבולה , היפו , סימילרווב , אאוטבריין , קלטורה , אינוביד , טוקספייס  ואוטונומו . בסך הכול, 14 חברות בשווי מצטבר נוכחי של 15.66 מיליארד דולר, קצת פחות משוויה של צ'ק פוינט לבדה.

חברה אחרת שהונפקה בשנה שעברה ולא מוזכרת בחישוב הזה היא של סנטינל וואן , חברת אבטחת הסייבר שהקים ומנהל תומר וינגרטן. סנטינל וואן הונפקה בשווי 9 מיליארד דולר ובשיא זינקה לשווי של 20 מיליארד דולר תוך שהיא עוקפת את המתחרה הוותיקה צ'ק פוינט, אך מאז נחלשה והיא נסחרת היום מתחת למחיר ההנפקה ולפי שווי של כ-6.2 מיליארד דולר.