אי.בי.אי מצטרפת לטרנד החם: מגייסת קרן של 200 מיליון דולר להקמת חוות שרתים

קרן החוב וולקנו מבית אי.בי.אי מסכמת שנת פעילות שבמהלכה כבר השלימה גיוס של מיליארד שקל, למימון מיזמי נדל"ן מניב בארה"ב

זיו ספיר / צילום: אילן בשור
זיו ספיר / צילום: אילן בשור

אחד התחומים הלוהטים בעולם הנדל"ן המניב בשנים האחרונות הוא חוות שרתים, שנבנות עבור ענקיות המחשוב והטכנולוגיה כגון אמזון, מיקרוסופט או גוגל. קצב הצמיחה של אלו גבוה, ולמשל גם קבוצת עזריאלי המקומית נכנסה לתחום עם רכישת חברה נורדית תמורת 2.8 מיליארד שקל ביולי אשתקד.

בבית ההשקעות אי.בי.אי ערים לעניין שמייצר התחום, והחליטו בקרן החוב וולקנו (Volcano) המשותפת עם זיו ספיר, המשמש כשותף מנהל בקרן, להקים קרן חדשה שמטרתה לגייס סכום מינימלי של 200 מיליון דולר. הגיוס מיועד להעמדת מימון בעיקר להקמת חוות שרתים (דאטה סנטרס) ולתחומים דומים. סבב הגיוס צפוי לצאת לדרך בחודש אוגוסט הקרוב, והקרן מגדירה את פעילותה ככזו שתתמקד בתחום התשתיות הדיגיטליות - כלומר לבד מדאטה סנטרס הקרן תעמיד מימון גם עבור רשתות סלולר מהדור החמישי (5G).

וולקנו, בהובלת זיו ספיר, שותף מנהל בקרן, היא קרן חוב צעירה יחסית שוהקמה רק במאי אשתקד. בימים אלה היא השלימה גיוס של מיליארד שקל להעמדת הלוואות לחברות נדל"ן גדולות בתחום המניב בארה"ב - בענפי משרדים, מחסנים, מרכזים לוגיסטיים, מקבצי דיור וחוות שרתים.

לדברי ספיר, "בשנים האחרונות עלתה 'המהפכה הדיגיטלית' לשלב הבא עם האצת  תהליכי השינוי הכלכליים והחברתיים, כשהדיגיטציה חדרה לכל המגזרים והתחומים בחיינו. מגמות אלו מייצרות ביקושים עצומים לטכנולוגיה חדשנית, רשתות ייעודיות ולתשתיות תקשורת פיזיות מתקדמות, המהוות מנוע צמיחה משמעותי לכלכלה. אותם שדרוגים טכנולוגיים דורשים תשתיות תקשורת מתקדמות".

עוד לדבריו, "הביקוש הגובר להעברת מידע מהיר, מייצר צורך אמיתי בחוות שרתים שיאחסנו את המידע הרב, והן משמשות כמרכז מידע ונתונים והופכות למוקדי השקעות - הן עבור משקיעים הרואים בהן מקור לתשואה, והן עבור חברות נדל"ן שרואות בבנייתן ובהשכרת השטח שעליו הן ממוקמות נדל"ן מניב".

שוק שאינו תלוי בסנטימנט השווקים

ספיר מוסיף כי אמנם שוק חוות השרתים ותשתיות הדיגיטל מתפתח וצומח, אך הביקוש לשירותים שלהן "יהיה נדרש בכל עת, וגם בעתות משבר והוא אינו תלוי בסנטימנט השווקים. בנוסף, האיתנות הפיננסית בסקטור הדיגיטל הנדל"ני מתאפיינת גם בחוזים יציבים וארוכי טווח ל-10 שנים, המייצגים דמי שכירות גבוהים עם שוכרים חזקים בתחום תשתיות ה-G5 כגון חברות הסלולר הגדולות בארה"ב. בתחום הדאטה סנטרס מדובר בחברות ענק בכל הסגמנטים במשק. אנחנו מאמינים שהביקושים וההתעניינות בשטחי חוות שרתים ובתחום תשתיות ה-G5 צפויים רק לגדול".

קרן וולקנו מיועדת למשקיעים כשירים (בעלי הון נזיל של מעל ל-8 מיליון שקל) וגופים מוסדיים, והיא מעמידה מימון לטווח קצר שבין 3 ל-9 חודשים, בגיבוי של נכסי נדל"ן מניב בדירוג גבוה המוגדרים נכסי קלאס A. כדי להרחיב את פיזור ההשקעות, הקרן עובדת ישירות עם 14 חברות המתמחות בנדל"ן מניב בארה"ב, שלהן פיזור רחב של עסקאות במדינות שונות ברחבי ארה"ב. היקף העסקאות שבמימונן נטלה וולקנו חלק בשנה שחלפה, מרביתן בארה"ב, מסתכם בכמיליארד דולר.