300 אלף נוסעים צפויים לעבור בנתב"ג בשבועות. מהו היום העמוס ביותר?

קצב הנוסעים יגבר מיום רביעי 1 ביוני, והוא יימשך עד יום ראשון 5 ביוני • העומסים צפויים על רקע המחסור הגובר בכוח-האדם בשדה התעופה • גם בטאבה תירשם תנועה ערה של ישראלים שייצאו לנפוש בסיני

עומס נוסעים בנתב''ג בחודש אפריל. תמונות שנראה גם בשבועות? / צילום: שלומי יוסף
עומס נוסעים בנתב''ג בחודש אפריל. תמונות שנראה גם בשבועות? / צילום: שלומי יוסף

לקראת סוף שבוע של עומסים בנתב"ג: לפי נתוני רשות שדות התעופה, כ-300 אלף נוסעים יעברו בחג השבועות ב-860 טיסות בינלאומיות בנמל התעופה בן גוריון. המספר משקף תנועת נוסעים הלוך ושוב.

קצב הנוסעים יגבר מיום רביעי 1 ביוני, והוא יימשך עד יום ראשון 5 ביוני. היום העמוס ביותר צפוי להיות יום חמישי 2 ביוני, עם תנועה של כ-70 אלף נוסעים.

מבחינת רש"ת, חג השבועות מהווה את יריית הפתיחה לקיץ עמוס, במהלכו יעברו 4.3 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות בנתב"ג. בחודש יולי השנה צפויים לעבור כ-2 מיליון נוסעים בנתב"ג, ובחודש אוגוסט - כ-2.3 מיליון נוסעים. 

המל"ל מזהיר מפני טיסות לטורקיה. מה קורה בסוכנויות הנסיעות? 
טרמינל 1 בנתב"ג ישוב לפעילות מלאה בשבוע הבא. מה זה אומר? 
700 אלף איש מחכים לדרכון. האם הצעדים הללו ישחררו את הפקק? 

מחסור בכוח-אדם 

העומסים צפויים על רקע המחסור הגובר בכוח-האדם בשדה התעופה. מנכ"ל נתב"ג, שמואל זכאי, העריך כי חסרים כ-1,000 עובדים במטרה לאזן בין הביקוש לטוס ובין היכולת לטפל בנוסעים. כיום מועסקים בנתב"ג כ-2,000 עובדים קבועים ועוד כ-1,800 עובדים זמניים שמספרם משתנה עונתית על-פי הביקוש.

ב-1 ביוני תחודש הפעילות התעופתית במלואה בטרמינל 1 - עד כה הטסים מטרמינל זה עברו את הליך טרום-הטיסה בטרמינל 1 והועברו בהסעות לטרמינל 3. חנויות הדיוטי פרי שפעלו במקום ממלאות את המדפים לקראת חזרת הנוסעים. השירות היחיד שאל על תמשיך להציע מטרמינל 1 הוא שירות טרום-טיסה שמאפשר לנוסעים להגיע יום לפני מועד טיסתם ולבצע את כל הליך טרום-הטיסה, לרבות מסירת כבודה.

יצוין כי חברות התעופה משלמות אגרות נוסעים מופחתות להמראות מטרמינל 1 בהיקף של כ-11 דולר לנוסע (כשליש ממחיר האגרות בהמראות מטרמינל 3). לצד פתיחת טרמינל 1, יבוצעו מהלכים שיסייעו לפיזור עומסי הנוסעים, בהם הגדלת שטח הבידוק, וכוח-האדם יתוגבר. 

הקלות במגבלות הקורונה 

המתחם שבו פעלה חברת פמי פרימיום לביצוע בדיקות הקורונה לנוחתים יוכשר ויחודש וישמש לטובת הגדלת עמדות הצ'ק-אין - בתקווה שעד הקיץ. גם הקלות במדיניות הכניסה של מדינות אליהן - דוגמת אוסטריה וקפריסין שביטלו את כל הגבלות הקורונה - מסייעות בהפחתת עומסים, היות שזמן הליך התשאול לנוסעים על-ידי דיילי הקרקע יפחת. בין המדינות שעדיין דורשות בדיקות לפני המראה נמצאת ארה"ב, שמגבילה את הכניסה לשטחה למחוסנים ומחייבת הצגת בדיקה שנעשתה יממה לפני המראה.

למרות העומסים החזויים, ברש"ת מדגישים כי דלפקי הרישום לטיסה נפתחים 3 שעות לפני הטיסה - למעט אל על, שדלפקיה נפתחים בטווח של 4 שעות לפני טיסה - ולכן הנוסעים מתבקשים להגיע לא יותר מ-3.5 שעות טרם ההמראה. בכל מקרה יש להצטייד בסבלנות רבה.

גם בטאבה תירשם תנועה ערה של ישראלים שייצאו לנפוש בסיני - בשלב זה ההערכות הן לכ-4,000 ישראלים שיעברו במעבר הגבול היבשתי למצרים.