טרה לונה מושק מחדש, המשקיעים לא מתלהבים

לאחר שהטרה לונה קרס במאי האחרון, המטבע מושק מחדש • המטבע החדש LUNC לא ישמש כמייצב אלגוריתמי למטבעות הצמודים של פרויקט טרה

המטבע לונה של חברת טרה / צילום: Shutterstock
המטבע לונה של חברת טרה / צילום: Shutterstock

לאחר הקריסה המהדהדת של מטבעות הטרה לונה ומטבע צמוד הדולר של בלוק טרה במהלך חודש מאי, הפרויקט של דו קוואן משיק את המטבעות מחדש. אחרי שטרה לונה קרס משווי של 40 מיליארד דולר לשווי אפס, כעת מושק מטבע LUNC, וכן מטבע יציב חדש צמוד דולר. המשקיעים שמחזיקים את המטבעות הישנים, יקבלו את החדשים ב"אייר-דרופ", שהוא מנגנון חלוקת הטבות למחזיקי מטבע שקיים בעולם הקריפטו.

ה-LUNC לא ישמש כמייצב אלגוריתמי למטבעות הצמודים של פרויקט טרה. המטבעות החדשים ייסחרו בבורסות קריפטו מובילות כמו בייננס ועוד. נזכיר כי בתחילת החודש המטבע היציב צמוד הדולר של פרויקט טרה איבד את ההצמדה וצלל, כאשר טרה לונה, שאינו מטבע יציב, היה אמור להיות "הבנק המרכזי" של הפרויקט ולבצע הצמדה אלגוריתמית באופן של הגדלה והקטנה של היצע הלונה. המנגנון לא עבד ברגע האמת, וכאשר השוק הגיע למצב של תנודתיות חדה וירידות, קרס בהתאם גם השווי של מטבע הלונה.

פרויקט טרה ניסה למנוע את הקריסה על ידי מכירה של רזרבות ביטקוין שהיו ברשותו, אך המהלך גם לא הצליח למנוע את הקריסה וגם הפעיל לחץ על שוק המטבעות בכללותו.

יידרש לרכוש מחדש את אמון המשקיעים

בתוכנית השיקום הכוללת, מפרט קוואן את יחסי ההמרה של מחזיקי המטבעות הישנים לחדשים, וכן הוא מונה את הסיבות שמצדיקות את שיקום פרויקט טרה: "האקוסיסטם של טרה מכיל מאות מפתחים שעובדים בתחומים נרחבים מעולם הפיננסים ועד שוקי העבודה. יש לבלוק יותר ממליון משתמשים. אמנם אנחנו במצוקה, אבל יש הכרה בחוזק של המותג".

חשוב לציין כי טרה לא מחזיר את מנגנון ההצמדה האלגוריתמית, שהיה הדבר החדשני בתחום המטבעות היציבים שהביא עימו הפרויקט. המשמעות היא שהבלוק יצטרך להחזיק רזרבות על מנת לגבות את ההתחייבות להצמדה, וכן לרכוש מחדש את אמון המשקיעים לאחר הקריסה המתוקשרת.

לפי שעה נראה שהמשקיעים לא מתרשמים במיוחד מההשקה המחודשת, ומטבע לונה החדש שהגיע לשיא של כמעט 20 דולר בשבת האחרונה, קרס ל-4.39 דולר בתוך שעות ספורות.