פרטנר מדווחת: אלה פערי השכר בחברה בין גברים לנשים

פרטנר פירסמה את דוח הפרשי השכר המגדריים: לפי הדוח, הפער הגבוה ביותר לטובת נשים עומד על 11% • מתוך 14 קבוצות עובדים, הפערים ברובן הם לטובת הגברים • בחברה מציינים כי ההבדלים בשכר שעלו מניתוח נוסף של הנתונים נובע ברוב רובם של המקרים מוותק, שעות נוספות, משמרות, תגמול עבור ביצועים עסקיים, ניסיון קודם ועוד

ב-1 ביוני יידרשו לראשונה חברות בישראל לדווח על פערי השכר הקיימים אצלן בין גברים לנשים / צילום: Shutterstock, Andrey_Popov
ב-1 ביוני יידרשו לראשונה חברות בישראל לדווח על פערי השכר הקיימים אצלן בין גברים לנשים / צילום: Shutterstock, Andrey_Popov

חברת פרטנר מצטרפת לצ'ק פוינט ומקדימה גם היא, הפעם ביום אחד, את פרסום דוח הפרשי השכר המגדריים, בהתאם לחוק שכר שווה לעובד ולעובדת. בפתח הדוח מצהירה חברת התקשורת כי "במסגרת הדוח חילקנו את עובדי פרטנר על פי תחומי עיסוק בעלי מאפיינים דומים ל-14 קבוצות, ונמצא כי בחלק מהקבוצות ישנו פער חיובי בשכר לטובת נשים, כאשר הגבוה ביותר עומד על 11%". מהדוח עולה גם כי "הפער הגבוה ביותר בשכר לטובת גברים עומד על 8%". עם זאת, בדיקה נוספת של הדוח מגלה כי מתוך 14 קבוצות, הפערים ברובן - 10 קבוצות, הם לטובת הגברים.

צ'ק פוינט מקדימה לדווח: "פערי השכר המגדריים בחברה - זניחים"
לקראת חשיפת פערי השכר בישראל: אילו חברות ידרשו לדווח ומה המצב בעולם 

בפרטנר מציינים כי ההבדלים בשכר שעלו מניתוח נוסף של הנתונים נובע ברוב רובם של המקרים מוותק, שעות נוספות, משמרות, תגמול עבור ביצועים עסקיים, ניסיון קודם ועוד. בחברה מצהירים כי פרטנר תמשיך לפעול למניעת פערים, ליצירת סביבת עבודה שוויונית, מגוונת, מאפשרת ומעצימה.

כבר השבוע הקדימה חברת הטכנולוגיה צ'ק פוינט ופרסמה את הדוח הפומבי שלה, ממנו עולה כי הפערים מסתכמים ב-2%-5% בלבד, בחלקם לטובת גברים ובחלקם לטובת הנשים.

נציין כי החברות הן שבוחרות כיצד לפלח את הקבוצות בחברה, ונוסף על כך, נכון להיום, טרם הוחלט על סנקציות מסוימות לחברות שלא ידווחו. יש להניח שאי דיווח יהיה מקור לשאילת שאלות.

נזכיר כי ב-1 ביוני יידרשו לראשונה חברות בישראל לדווח על פערי השכר הקיימים אצלן בין גברים לנשים. לפי התנאים שהגדירה נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה, החברות החייבות בדיווח כזה הן חברות פרטיות המעסיקות 518 עובדים ויותר, ולצידן כל העמותות והחברות הציבוריות החייבות בדיווח (למשל לפי חוק ניירות ערך), גם אם הן מעסיקות עובדים ספורים.

הדיווח ביוני, שיתייחס לשנת 2021, מסכם תהליך היערכות ממושך, שהחל באוגוסט 2020, כאשר התקבל תיקון מספר 6 לחוק שכר שווה שיזמה ח"כ אתי עטיה, שקבע כי אחת לשנה ידווחו המעסיקים על פערי השכר מתוך כוונה לצמצם את התופעה.

בשבוע שעבר מונה אבי גבאי, הנמנה עם חברי קבוצת הרכישה של החברה, לתפקיד מנכ"ל פרטנר.