פרישה דרמטית בפייסבוק: שריל סנדברג עוזבת לאחר 14 שנה

סנדברג כיהנה בתור סמנכ"לית התפעול של פייסבוק • בפוסט שפרסמה ברשת החברתית, כתבה סנדברג כי היא מתכוונת להתמקד בעשייה פילנתרופית

שריל סנדברג / צילום: Associated Press, Jose Luis Magana
שריל סנדברג / צילום: Associated Press, Jose Luis Magana

שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של מטא (פייסבוק) והמנהלת מספר 2 בחברה אחרי מארק צוקרברג, הודיעה היום (ד') על עזיבה אחרי 14 שנה. סנדברג היא גם הבכירה היחידה שנותרה בחברה מאז ההנפקה, אחרי צוקרברג. מניית פייסבוק  ננעלה בירידה של 2.6% בעקבות ההודעה.

עשור להנפקת פייסבוק: השם התחלף, המנכ"ל והבעיות הישנות נשארו 

מי שצפוי להחליף את סנדברג בסתיו הקרוב כסמנכ"ל תפעול הוא חאבייר אוליבן, כיום מנהל הצמיחה הראשי של החברה. סנדברג תמשיך לכהן בדירקטוריון של מטא. לפני פייסבוק, היא כיהנה במשרד האוצר בימי ממשל קלינטון ובחברת גוגל.

סנדברג נחשבת לאחת מהנשים החזקות בעמק הסיליקון. היא הודיעה על עזיבתה בפוסט ארוך בפייסבוק שבו היא שבה ופרגנה לבוס צוקרברג, שגייס אותה לחברה אחרי שהכירו במסיבה. לפי הפוסט, היא מתכוונת להתמקד לאחר הפרישה בעשייה פילנתרופית.


"כשקיבלתי את התפקיד ב-2008, חשבתי שאשאר בו חמש שנים. 14 שנה אחר כך, זה הזמן בשבילי לכתוב את הפרק הבא בחיי. אני לא בטוחה לגמרי מה העתיד מזמן לי - למדתי שאף אחד לא בטוח בכך אף פעם. אבל אני יודעת שזה יכלול התמקדות על הקרן שלי ועבודה פילנתרופית", כתבה סנדברג בפוסט.

בתקופתה בפייסבוק, סנדברג בנתה, פיתחה והרחיבה את דגמי הפרסום של הרשת החברתית ואת הצמיחה שרשמה החברה בהכנסות משוק הפרסום אפשר לשייך להחלטות שקיבלה סנדברג. תחת הנהגתה של סנברג, פייסבוק גדלה מ-500 עובדים לכ-78 אלף עובדים, ומ-100 מיליון משתמשים לעד 3 מיליארד משתמשים פעילים חודשיים עד סוף 2021. 

סנדברג עוזבת את מטא בתקופה מורכבת עבור החברה. מאז תחילת השנה איבדה מניית פייסבוק  44% ואחרי שחצתה בעבר את השווי של טריליון דולר, היא נסחרת כיום לפי 510 מיליארד דולר. אלו הביצועים הגרועים ביותר מבין מניות הביג טק. צניחה זו במניה נובעת מחוסר אמון של המשקיעים בחזון המטא-וורס, העולם הווירטואלי, שמוביל צוקרברג. כמו כן, החברה כבר אינה מצליחה להמשיך לצמוח בעולם הרשתות החברתיות, תחום הליבה שלה.