בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה בירוק; מניות הטק והשבבים זינקו, הישראליות המריאו

טוקספייס קיבלה המלצה מסיטי והמריאה ב-35% • מיקרוסופט הנמיכה תחזיות רווח והכנסות אך סיימה את הערב בעלייה • אירופה ננעלה בעליות של יותר מ-1%, בלונדון לא התקיים היום מסחר • מחירי הנפט מטפסים, החוזים על הזהב מזנקים ב-1.2%

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:01

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות שערים. מדד נאסד"ק עלה ב-2.7%, S&P500 התקדם ב-1.8% ודאו ג'ונס הוסיף 1.3%.

את העליות הובילו מניות השבבים אנבידיה  ו-AMD  וכן ענקיות הטכנולוגיה, ובהן טסלה , מטא (פייסבוק) , אלפאבית (גוגל) , אמזון , סיילספורס  ונטפליקס . מיקרוסופט  סיימה את הערב בעלייה קלה, לאחר שמוקדם יותר הנמיכה את התחזיות הרבעוניות שלה. עוד בלטה בואינג  שזינקה בכ-7.5% בפסגת מדד הדאו.

גם בקרב המניות הישראליות היה בעיקר שמח הערב. מאנדיי , גלובל-אי  וסולאראדג'  זינקו בשיעורים דו ספרתיים וגם פייבר , קורנית , וויקס , ג'יי פרוג  ו-REE  נסקו. טוקספייס  נסקה ב-35% אחרי שסיטי הוסיפה את החברה ל-Catalyst Watch החיובי שלה ואמרה שרכישה של אפליקציית הטיפול הדיגיטלית שלה "סבירה יותר ממה שהבנק חשב במקור". האנליסט דניאל גרוסלייט המליץ על המניה בדירוג ניטרלי ובמחיר יעד של 1.50 דולר.

בשוק האג"ח נרשמו ירידות קלות מאוד בתשואות, ותשואת האיגרת ל-10 שנים ננעלה על 2.91%.

21:35

המגמה החיובית בניו יורק נמשכת, ונאסד"ק ממריא כבר ב-2.5%. את מחזורי המסחר הגבוהים ביותר מרכזות מניות טסלה, AMD, אנבידיה ומיקרוסופט - שהצליחה לעבור לעלייה קלה לאחר שפתחה את היום בירידה של 3%, בהמשך להנמכת תחזית הרווח וההכנסות שלה. 

בריחת המהנדסים להייטק, והפעם גרסת חברות האנרגיה הירוקה
מנכ"ל ג'יי.פי מורגן מזהיר: תכינו את עצמכם ל"הוריקן כלכלי"  

מטא (פייסבוק)  מזנקת ב-6% וכך גם נטפליקס , עליבאבא  הסינית מקפצת ב-4% וצ'ואי, יצרנית מוצרי המזון לבע"ח, טסה 18% אחרי הדוחות (ראו בעדכונים קודמים).

20:00

העליות בוול סטריט מתחזקות, ומניות הטכנולוגיה והשבבים מקפיצות את הנאסד"ק ביותר מ-2%. דאו ג'ונס עולה ב-0.6%, S&P500 מתקדם ב-1.2%. מיקרוסופט , שהנמיכה מוקדם יותר את תחזיות הרווח וההכנסות שלה לרבעון הנוכחי, צמצמה את הירידה לכחצי אחוז בלבד.

גם מניות ההייטק הישראליות בולטות לטובה, ובראשן מאנדיי, גלובל אי וסולאראדג'. לעומתן, אינוביד  צונחת בכ-15%.

בשוק האג"ח נרשמות ירידות קלות בתשואות, כאשר תשואת האיגרת ל-10 שנים יורדת בנקודה ל-2.92%. בזירת המסחר בנפט גולמי נרשמות עליות של עד 1.3% בחוזים לאוגוסט. הברנט עולה ל-117.7 דולר לחבית וה-WTI ל-116.8 דולר. הזהב מזנק ב-1.2% לרמה של 1,868 דולר לאונקיה. בקריפטו נרשמת יציבות במטבעות הגדולים, והביטקוין  נסחר סביב 30.2 אלף דולר.

18:50

עוד שינוי כיוון בוול סטריט: המדדים עברו לעליות יפות, ונאסד"ק קופץ ב-1.4%, דאו ג'ונס ב-0.3% ו-S&P500 מתקדם ב-0.7%.

מניות השבבים והטכנולוגיה ממשיכות להוביל את העליות. אנבידיה וטסלה מזנקות בקרוב ל-7%, AMD ב-5.3% ומטא ב-3.2%. גם אפל , אמזון  ואלפאבית (גוגל)  רושמות עליות מתונות. מיקרוסופט צמצמה הירידה ל-1.5%.

בקרב הישראליות, סולאראדג' נוסקת ב-11.2%, מאנדיי  וגלובל אי  מזנקות ב-10% כל אחת וגם פייבר , וויקס , איירון סורס  וסיירן  עולות בחדות. גם הדואליות מטפסות: קנון קופצת 5.2%, אופקו עולה ב-3.5%, איי.סי.אל ב-2.7%.

במקביל, התחזקו העליות באירופה והמדדים ננעלו בירוק. דאקס ויורו סטוקס 50 עלו ב-1%, קאק ב-1.3%.

18:25

מלאי הנפט הגולמי בארה"ב צנח במפתיע ב-5 מיליון חביות בשבוע החולף. התחזיות בשוק היו לירידת מלאי של 1.35 מיליון חביות, בהמשך לירידה של כמיליון חביות בשבוע הקודם. ההשפעה על המסחר בחוזים על הנפט כמעט אינה מורגשת, והם ממשיכים לטפס בכ-0.6%. הברנט עולה ל-117 דולר לחבית והנפט האמריקאי ל-116 דולר.

17:50

המסחר בוול סטריט מתקיים במגמה מעורבת, כאשר נרשמת תנודתיות גבוהה והמדדים נדים בין עליות לירידות. נכון לשעה זו, נאסד"ק מטפס ב-0.4% כאשר על אף הירידה של מיקרוסופט שהורידה תחזיות (ראו עדכון קודם), ענקיות השבבים והטכנולוגיה בולטות בעליות ומצליחות להעביר את המדד לטריטוריה החיובית.

על הדאו ג'ונס לעומת זאת מיקרוסופט מעיבה מספיק כדי להוריד אותו בכ-0.5%, ואליה מצטרפות גם אמג'ן , מרק  וג'ונסון אנד ג'ונסון  שמאבדות גובה. S&P500 יורד בשיעור נמוך של 0.1%, כאשר בתחתית המדד היולט פקארד אנטרפרייז  ומודרנה , שצוללות ב-7.5% ו-6.5% בהתאמה. מנגד, בולטות לחיוב סולאראדג'  הישראלית והמתחרה האמריקאית אנפייז אנרג'י  שמזנקות ב-8.8% וב-6.5% בהתאמה.

בבורסות אירופה נמשכת המגמה החיובית על אף האווירה הלא ברורה בניו יורק. מדד דאקס  הגרמני עולה ב-0.6% וקאק  הצרפתי ב-1%. יורו סטוקס 50  הכלל אירופי מתקדם ב-0.6%.

16:55

שינוי כיוון זריז בוול סטריט? נאסד"ק מתנדנד בין ירידה לעלייה בשיעורים של 0.1% עד 0.3% לאחר שעליות נאות של טסלה , אנבידיה , AMD  ומטא  קיזזו במעט את הירידה של מיקרוסופט , שהתמתנה ועומדת על כ-2.5% בשעה זו.

עלייה בולטת של 15% רושמת חברת Chewy שמייצרת מזון לבעלי חיים, לאחר שדיווחה על רווח נקי של 4 סנט למניה, כאשר בשוק העריכו הפסד של 14 סנט למניה. ההכנסות עלו במעט על הצפי והסתכמו ב-2.43 מיליארד דולר.

16:31

המסחר בוול סטריט נפתח במגמה שלילית, על אף העליות שנרשמו לאורך היום בחוזים העתידיים. נאסד"ק יורד ב-0.7%, S&P500 ב-0.3% ודאו ג'ונס ב-0.2%. בשוק האג"ח נרשמת חולשה בתשואות, והתשואה על האיגרת ל-10 שנים יורדת בכמעט 2 נקודות ל-2.91%.

מיקרוסופט  מאבדת גובה לאחר שפרסמה אזהרת הכנסות ורווחים לרבעון הנוכחי, והזהירה שהם יהיו נמוכים מתחזיות האנליסטים. החברה צופה שההכנסות ברבעון יהיו בין 51.94 מיליארד דולר ל-52.74 מיליארד דולר, ירידה מהטווח הקודם שלה של 52.4 מיליארד דולר עד 53.2 מיליארד דולר. הערכות הרווח שלה הן לטווח של 2.24 עד 2.32 דולר למניה, בהשוואה לתחזית קודמת של 2.28-2.35 דולר למניה. בשוק צפו עד כה רווח נקי של 2.33 דולר למניה על הכנסות של 52.87 מיליארד דולר. 

חברת התוכנה C3.ai  צוללת ב-20% אחרי הדוחות. החברה עמדה בתחזיות ההכנסות והפסד למניה היה נמוך ב-8 סנט מהמצופה ועמד על 21 סנט, אך תחזית ההכנסות שלה לרבעון הנוכחי ולשנה כולה מאכזבת: מעריכה הכנסות רבעוניות של 65-67 מיליון דולר, כשההערכות בשוק הן להכנסות של 74.4 מיליון דולר, והכנסות שנתיות של 308-316 מיליון דולר, לעומת תחזית של 333.9 מיליון דולר.

15:31

מאקרו ארה"ב: מספר תביעות האבטלה הראשוניות בשבוע החולף בארה"ב הסתכם ב-200 אלף, מעט מתחת לתחזיות שהעריכו 210 אלף תביעות. גם מספר התביעות החוזרות נמוך מהצפי ועומד על 1.3 מיליון.

15:17

שוק העבודה בארה"ב מתקרר? לפי סקר ה-ADP הסקטור הפרטי בארה"ב הוסיף במאי כ-128 אלף משרות, נמוך בהרבה מהצפי לתוספת של כ-300 אלף משרות.

14:50

חברת גמידה סל , העוסקת במחקר ובפיתוח של מוצרים רפואיים לטיפול בסרטן הדם ובמחלות דם חמורות, מדווחת היום על השלמת הגשת הבקשה לרישיון תרופה ביולוגית (BLA) למנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) עבור Omidubical לטיפול בחולים עם סרטני דם הזקוקים להשתלת מח עצם. "הגשת ה-BLA מסמנת אבן דרך חשובה הן עבור גמידה והן עבור קהילת ההשתלות הכוללת, שכן ל-Omidubicel יש את הפוטנציאל להפוך לטיפול התאי המאושר הראשון והמתקדם עבור השתלות אלוגניות", ציין ד"ר  ג'וליאן אדמס , מנכ"ל גמידה סל. "השלמת הגשת ה-BLA מהווה נקודת מפנה מרכזית במסע שלנו למתן אפשרות טיפול חדשה לחולים עם סרטני דם. אנו מצפים להמשיך לעבוד באופן הדוק עם ה-FDA במטרה להביא את הטיפול הפוטנציאלי החשוב הזה לחולים עם סרטני דם הזקוקים להשתלת מח עצם".

14:05

מגמה חיובית בבורסות אירופה. מדדי המניות מטפסים בכ-0.6%-1%. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות של עד 0.8%.

אסתר אמסלם, אנליסטית שוקי חו"ל במזרחי טפחות, מציין בעקבות פרסום הסקירה התקופתית של הפד על המשק האמריקאי אתמול ה-Beige Book (בז' בוק), כי "לדעתי הסקירה מראה שכלכלת ארה"ב עדיין חזקה, אך יש כבר סימנים להיחלשות בהמשך ולמבחנים שיעמדו בפני הסקטור הצרכני והעסקי. זה לא יגרום לפד לוותר על שתי העלאות הריבית בשיעור מצטבר של אחוז שהשוק רואה כמעט בוודאות בחודשיים הקרובים, אך יכול להיות שיהיה לכך השפעה על התמתנות קצב ההעלאות לקראת סוף השנה". 

"שמונה מתוך 12 המחוזות שנסקרו הצביעו על צמיחה מתונה, או איטית יותר. מהסקר עולה כי בענף הייצור הצמיחה נמשכת, אך ברשתות השיווק ובחברות הקמעונאות הביקושים פוחתים וזאת בהשפעת ההתייקרויות. גם בענף הנדל''ן למגורים מדווחים על היחלשות בביקוש ומסבירים זאת בעליות המחירים והריביות. מנגד, שוק העבודה ממשיך לגלות איתנות והלחצים כלפי מעלה על רמות השכר נמשכים".

12:14

מגמה חיובית בבורסות אירופה. מדדי המניות מטפסים בכ-0.6%-1%. בלונדון לא מתקיים היום מסחר.

במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

בגזרת המסחר בסחורות, החוזים על הברנט לחודש אוגוסט נסחרים בירידה של 2.2% למחיר של 113.7 דולר לחבית. הנפט האמריקאי יורד בכ-2% ל-112.9 דולר לחבית. זאת על רקע דיווח בפיננשיאל טיימס כי סעודיה מוכנה להגדיל את התפוקה אם הסנקציות של האיחוד האירופאי יביאו לירידה בתפוקת הנפט של רוסיה.

10:20

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות קלות במדדי המניות. בלונדון לא מתקיים היום מסחר.

במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

בטוקיו ננעל המסחר בירידה של כ-0.2% במדד הניקיי.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים מימון והשקעות, מציין כי "דבריו של נשיא הבנק הגדול בארה"ב, לפיהם המשק האמריקאי נמצא בפני סופת הוריקן, תומכים בהערכתנו, לפי העלייה בתשואת האג"ח ועליית הריבית החדה שנרשמה בארה"ב, תגרור לגל פשיטות רגל. החשש הגובר מתגובת דומינו וממשבר כלכלי חמור, מגיעה בדיוק בתקופה בה בכירים בבנק המרכזי האמריקאי, דורשים העלאת ריבית חדה עוד יותר מהכרזות הקודמות לפיהן הבנק יעלה את הריבית בחודשים יוני ויולי ב-0.5% כל פעם".

"שוקי המניות הגיבו לדבריו של נשיא הבנק בירידות שערים חדות, גם בשעה שפורסמו נתונים כלכליים טובים מהצפוי ובהם נתוני ההזמנות החדשות בסקטור הייצור. תשומת הלב צפויה להתמקד בנתוני האבטלה הצפויים להתפרסם מחר ושיורו על המשך הירידה בשיעור האבטלה והתמתנות בהיקף הביקוש לעובדים חדשים. הנסיקה החדה בריבית המשכנתאות בארה"ב, פוגעת בהכנסה הפנויה של משקי ותורמת לריסון עליות המחירים כמו גם הנסיקה החדה במחיר הדלקים".

07:50

בורסות אסיה נסחרות במגמה מעורבת היום. מדד ניקיי בטוקיו יורד בכ-0.2% וההנג סנג נסוג בכ-1.6% בהונג קונג. בבורסות סין נרשמות עליות קלות.

במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת יציבות.

יום מסחר תנודתי בניו יורק ננעל אמש בירידות. מדד הנאסד"ק רשם ירידה של כ-0.7% והדאו ג'ונס נסוג בסיום בכ-0.5%. התשואה על אג"ח הממשל האמריקאי ל-10 שנים עלתה ל-2.92% וכעת האג"ח נסחרת ברמה דומה. 

בתחום המאקרו, בגוש האירו יתפרסם מדד המחירים ליצרן לחודש אפריל, שצפוי לעלות ב-2.3%. בארה"ב יתפרסמו התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע החולף, שצפויות לעמוד על כ-210 אלף.

בגזרת המסחר בסחורות, החוזים על הברנט לחודש אוגוסט נסחרים בירידה של 1.8% למחיר של 114.2 דולר לחבית. הנפט האמריקאי יורד בכ-2% ל-113 דולר לחבית. זאת על רקע דיווח בפיננשיאל טיימס כי סעודיה מוכנה להגדיל את התפוקה אם הסנקציות של האיחוד האירופאי יביאו לירידה בתפוקת הנפט של רוסיה.

הזהב נסחר ביציבות והביטקוין יורד ב-1.3% ונסחר סביב 29,800 דולר.