רות רלבג | בלעדי

מנכ"לית כללית עשויה לסיים את תפקידה אחרי 9 חודשים בלבד

ברקע, בדיקה בנוגע לעסקאות שונות וטענות על ניגודי עניינים • הקדנציה של רלבג כמנכ"לית שירותי בריאות כללית החלה בספטמבר האחרון, לאחר פרישתו המפתיעה של המנכ"ל הקודם אהוד דוידסון

רות רלבג, מנכ''לית כללית / צילום: איל יצהר
רות רלבג, מנכ''לית כללית / צילום: איל יצהר

בשעות האחרונות נפוצות ברשתות החברתיות שמועות כי מנכ"לית קופת חולים כללית רות רלבג עוזבת את תפקידה. הקופה סירבה להגיב. "אין לנו מידע חדש למסור. כאשר יהיה - נעדכן בהתאם", נמסר מהקופה.

"השכר הוא תוצאה של המחסור": מנכ"לית כללית בראיון בלעדי לגלובס

ל"גלובס" נודע כי כסאה של רלבג אכן מתנדנד כשברקע בין היתר בדיקה בנוגע לעסקאות שנעשו בתקופתה והשאלה האם היו נגועות בניגודי עניינים.

זו לא הצרה היחידה של רלבג כמנכ"לית כללית: בחודשים האחרונים מתנהל סכסוך עבודה בכללית ובו רלבג חוטפת אש ישירה. גם המנכ"ל הקודם, פרופ' אהוד דוידסון, פרש במפתיע וגורמים בסביבת הקופה טענו אז כי סכסוך עם הוועד הוא ככל הנראה הסיבה לכך.

הקדנציה של רלבג כמנכ"לית שירותי בריאות כללית החלה בספטמבר האחרון, לאחר פרישתו המפתיעה של דוידסון. היא נכנסה לתפקיד ישירות לתוך גל האומיקרון. היא קיבלה לניהול צוות רפואי וכללי שחוק ומיואש. יו"ר ועד העובדים בקופה, פרוספר בן חמו, איים בתחילת מרץ להשבית את הקופה אם לא יותר לו להיפגש עם הדירקטוריון כדי "לספר להם דברים שהם לא יודעים" על הנהלת הקופה. יו"ר הועד הכריז כי הוא מנתק מגע עם ההנהלה, ואסיפת הוועד אישרה לו להכריז על סכסוך עבודה.

האירוע הזה הצטרף לבעיות דומות שהגיעו מכיוון בית החולים העמק, אשר לטענת עובדיו הוזנח על ידי הקופה. במקביל התקיימה חליפת מכתבים קשה בין רלבג לבין יו"ר ועד עובדי ההנהלה הראשית. מאז מרץ לא נרשמו עוד אירועים מתוקשרים בין הועד לבין ההנהלה, אולם גם לא הוכרז על סיום הסכסוך.

כללית היא אחד מארגוני הבריאות הגדולים בעולם עם 1,400 מרפאות, 14 בתי חולים ו־90 מוקדי רפואה דחופה, ואחראית על 4.5 מיליון מבוטחים. בראיון ל"גלובס" עם כניסתה לתפקיד, סיפרה רלבג על תוכניות משמעותיות שהיא רוצה להגשים: חיזוק מערך אשפוז הבית, רפואה מונעת והכלים הדיגיטליים הדרושים לכך, מעבר לביטוח עצמי של הקופה בתחום הרשלנות הרפואית, הקמת מרפאות שמנקזות חלק מהשירותים הניתנים בבתי החולים אל הקהילה (בעיקר בפריפריה) ובנייה של בתי חולים חדשים, בין היתר בית החולים "שולמית" לסרטן בעמק.