הצלחה לנובוקיור בניסוי בסרטן קיבה עם כימותרפיה: 72% מהמטופלים היו בחיים שנה אחרי הטיפול

נובוקיור, אחת מחברות הביומד הישראליות המצליחות ביותר, הודיעה יחד עם שותפתה Zai Lab על הצלחה בניסוי שלב II לטיפול בסרטן הקיבה • 50% מהמטופלים השיגו שיפור כלשהו, חצי מהטופלים לא ראו החמרה במצבם במשך 7-8 חודשים ו-72% מהמטפלים היו בחיים לאחר שנה

חברת נובוקיור בפתיחת טקס המסחר בנסדא''ק / צילום: Nasdaq OMX
חברת נובוקיור בפתיחת טקס המסחר בנסדא''ק / צילום: Nasdaq OMX

חברת נובוקיור ושותפתה Zai Lab הודיעו היום (ב') על הצלחה בניסוי שלב II בו נבחנה ההשפעה המשולבת של השדות החשמליים שבאמצעותם מטפלת נובוקיור יחד עם כימותרפיה, לטיפול בסרטן הקיבה. הניסוי עמד ביעד העיקרי שלו, ולדברי החברה עשוי להיות קו ראשון של טיפול (כלומר הטיפול הראשון שמוצע לחולים) בסוג זה של סרטן.

נובוקיור היא אחת מחברות הביומד הישראליות המצליחות ביותר, והיא נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 8.3 מיליארד דולר, ורשמה ב-2021 הכנסות של 535 מיליון דולר ממוצריה לטיפול בסרטן. בשנה האחרונה אמנם איבדה מניית החברה כ-65% מערכה, אך הדבר לא נבע מהודעות שליליות משמעותיות של החברה, אלא בעיקר מסנטימנט ההשקעה בתחום הביומד, שתחילה הטיס את החברה מעלה כך שעקפה את חברת טבע והייתה לרגע החברה הישראלית הגדולה ביותר מבחינת שווי שוק בכל התחומים, ואחר כך ריסק את החברה מטה באותה מהירות. בכל זאת, עדיין מדובר בחברת הביומד הישראלית הגדולה ביותר בנאסד"ק, אחרי טבע, ואחת החברות היחידות שהצליחו להביא לשוק ולמכירות משמעותיות טיפול רפואי חדש באופן עצמאי.

היום נובוקיור מטפלת בעיקר בסרטן המוח, ובסוג מסויים של סרטן ריאות. מוצריה נמצאים בניסויים קליניים לשם טיפול במספר סוגי סרטן נוספים. בניסוי הנוכחי, 50% מהמטופלים השיגו שיפור כלשהו. חצי מהטופלים לא ראו החמרה במצבם במשך 7-8 חודשים. לאחר שנה, 72% מהמטפלים היו בחיים. הניסוי אמנם נערך הפעם ללא קבוצת ביקורת, אולם בהשוואה לנתונים היסטוריים, מדובר בשיפור כאשר בטיפול הכימותרפי הקיים, רק 41%-45% מהמטופלים חווים שיפור כלשהו, חצי מהטופלים מחמירים לאחר 6-9 חודשים, ולאחר שנה רק 48% מהמטופלים נשארים בחיים.

בכל שנה מאובחנים כמיליון מקרים חדשים של סרטן הקיבה בעולם, מחצית מהם בסין. הניסוי הנוכחי בוצע בסין, בתקווה להשיג אישור שם. בארה"ב מספר החולים החדשים במחלה זו הוא כ-26 אלף בשנה.

מלבד שני המוצרים של נובוקיור שנמצאים בשוק, המוצר לטיפול בסרטן המוח מסוג גליובלסטומה, והמוצר לתת סוג של סרטן ריאות, לחברה מספר מוצרים בניסויים קליניים מתקדמים: לסרטן שחלות, סרטן ריאות מסוג Non-small cell lung cancer, וכן לגרורות במוח של סרטנים שמתחילים באיברים אחרים.

ברבעון הראשון של השנה דיווחה החברה על הכנסות של 137.5 מיליון דולר. זהו גידול של 2% לעומת התקופה המקבילה, עדות לכך שהחברה מתחילה למצות את השווקים הקיימים שלה והצמיחה המשמעותית שלה הלאה תלויה במידה רבה בהצלחתם של מוצרים נוספים. נובוקיור ציינה כי במהלך 2022, היא צופה צמיחה של 2%-5% בלבד לעומת התקופה הקרובה, אולם היא כן מעריכה כי יש הזדמנות להמשך אימוץ המוצר שלה בתחום סרטן המוח בשוק, ולצמיחה ממוצר זה.

על ההכנסות הללו רשמה החברה רווח גולמי של 80%, והחברה רשמה הפסד של 4.6 מיליון דולר, עקב עלויות המו"פ והשיווק שהן עדיין גבוהות מאוד ביחס לפעילותה. התוצאות המלאות של ניסוי שלב III במוצר של החברה בסרטן השחלות צפויות ב-2023. תוספת של מוצרים נוספים עשויה לאפשר לחברה להרוויח גם במקביל להוצאות המו"פ הגבוהות שהיא צפויה להמשיך לרשום.