אלמנטור גייסה עוד 50 מיליון דולר ומבצעת רכישה ראשונה

אלמנטור, שמפתחת תוסף לעיצוב אתרים לוורדפרס, הודיעה על רכישת הסטארט-אפ הירושלמי סטראטיק, שמשפר את התגובה והאבטחה של אתרים • בשנה שעברה גייסה אלמנטור 50 מיליון דולר מקרן לייטספיד, בגיוס שלא הוכרז עד כה

מרים שוואב, מנכ''לית סטראטיק, ויוני לוקסנברג מייסד אלמנטור / צילום: עומר הכהן
מרים שוואב, מנכ''לית סטראטיק, ויוני לוקסנברג מייסד אלמנטור / צילום: עומר הכהן

חברת אלמנטור, שמפתחת תוסף לעיצוב אתרים לוורדפרס, הודיעה היום (ד') על רכישה ראשונה שביצעה. אלמנטור רוכשת את הסטארט-אפ הירושלמי סטראטיק (Strattic), שמפתח טכנולוגיה שאמורה לשפר את התגובה והאבטחה של אתרי וורדפרס, בסכום של מיליוני דולרים בודדים.

בתוך כך לגלובס נודע כי בשנה שעברה ביצעה אלמנטור גיוס הון נוסף, שלא דווח עד היום, של כ-50 מיליון דולר. מדובר היה בגיוס פנימי מקרן לייטספיד האמריקאית, שהיא המשקיעה העיקרית של אלמנטור. גיוס זה התווסף לכ-16 מיליון דולר שגייסה אלמנטור קודם לכן.

אלמנטור, שהוקמה ב-2015 על ידי יוני לוקסנברג ואריאל קליקשטיין , שניהם יזמים חרדים, מפתחת תוסף המתלבש על מערכת ניהול התוכן החינמית של וורדפרס ומוסיף לה יכולות לעיצוב מקצועי של אתר. פלטפורמת הקוד הפתוח החינמית וורפרדס מניעה לבדה 43% מתוך 10 מיליון האתרים הפופולריים באינטרנט, לפי סקר W3Techs, ואלמנטור הוא אחד התוספים הפופולריים ביותר שלה.

המוצר הוותיק של אלמנטור הוא תוסף שהשימוש בו הוא בתשלום של 49 דולר לשנה. לפני מספר חודשים השיקה אלמנטור חבילת בנדל שמשלב בין תוסף לשירות אחסון של האתר בענן במחיר שמתחיל ב-99 דולר. אלמנטור פונה מסורתית ליוצרי אינטרנט, הגדרה שכוללת סוכנויות ופרילנסרים לבניית אתרים אך גם אנשי מקצוע כמו צלמי חתונות, שבונים אתרים עבור עצמם. החברה מעסיקה כ-400 עובדים.

החברה הנרכשת , סטראטיק, הוקמה על ידי מרים שוואב (מנכ"לית) וג'וש לורנס (סמנכ"ל תפעול) ב-2016. סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה הוא זאב סורסקי, ממפתחי שפת התכנות PHP. החברה מעסיקה כ-16 עובדים שמצטרפים לאלמנטור. סטראטיק גייסה 6.5 מיליון דולר בסבב סיד וככל הנראה נרכשת בסכום נמוך יותר.

הכלי שפיתחה סטארטיק מתבסס על ג'אמסטאק (JAMstack), ארכיטקטורה צעירה יחסית לבניית אתרים שמתבססת על פחות קריאות לשרת. בעוד במערכות קוד פתוח כמו וורדפרס, אתרים משתמשים בהרבה קריאות לשרת, מה שיכול ליצור עומס ולפגוע במהירות התגובה. בנוסף הקריאות הרבות לשרת הופכות את האתר לפגיע לפריצות. "אם אתה חברה גדולה, אתה לא יכול להרשות לעצמך שהמוצר שלך יהיה כבד וזאת בעיה שיש לחברות גדולות שבונות אתר בוורדפרס. חברות צריכות להעסיק צוות של אנשי Devops כדי לשמור על הטעינה המהירה", אומר לוקסנברג.

אלמנטור מתכוונת להציע בנפרד את המוצר של סטארטיק שהופך אתרי וורדפרס לכאלה שמבוססים על ג'אמסטאק ולהתבסס על השיווק שלה כדי לקדם אותו. "אנחנו רוצים לשמור על המותג של סטארטיק ולהשתמש בו כדי לפרוץ לקהלים חדשים כמו חברות גדולות יותר", אומר לוקסנברג.