740 יחידות דיור ו-1350 מ"ר מסחר: שכונת מגורים חדשה אושרה להפקדה בתל אביב

אושרה להפקדה תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בתל אביב, בשיכון דן (מוסך דן) • התוכנית מציעה כי לפחות 15% מהדירות יוקצו לטובת השכרה לטווח ארוך • נכון לשנת 2013 השכונה מנתה 2,560 תושבים, מספר הצפוי להגיע ל-5,547 בעתיד

חניון האוטובוסים דן בכניסה לרמת החייל / צילום: איל יצהר
חניון האוטובוסים דן בכניסה לרמת החייל / צילום: איל יצהר

הועדה המקומית לתכנון ובנייה תל-אביב אישרה להפקדה תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בשיכון דן - (מוסך דן) בתל אביב, המיועדת למגורים, מסחר ומבני ציבור. על פי התוכנית יבנו במתחם כ-740 יח"ד, 36 כיתות, 6 גני ילדים וכ-1,350 מ"ר לטובת מסחר בנוסף, קובעת ש 97 יחידות דיור יוקצו לטובת דיור בהישג יד.

■ 740 דירות במקום חניון האוטובוסים המיתולוגי של דן ברמת החייל בתל אביב 

שטח התוכנית הוא 38 דונם וגבולותיה נמצאים ברחוב נחלאות מצפון, ראול ולנברג מדרום, משמר הירדן ממזרח ופנחס רוזן ממערב. ועל פי התוכנית המסתמנת נקבע כי לאורך רחוב ראול ולנברג ובפינת פנחס רוזן יבנו מבנים עד גובה 19 קומות ולאורך רחוב משמר הירדן גובה המבנים יהיה עד 15 קומות. יתר המבנים במתחם יהיו עד 7 קומות.

תמהיל הדירות בתוכנית: כ-25% דירות קטנות בעלות שטח ממוצע של כ-50 מ"ר, כ-30% דירות קטנות בינוניות בעלות שטח ממוצע של כ-75 מ"ר, כ-30% דירות בינוניות גדולות בעלות שטח ממוצע של כ-95 מ"ר וכ-15% דירות גדולות כ-110 מ"ר. יודגש כי היחס הסופי יקבע בעת קידום תוכנית עיצוב אדריכלי ופיתוח.

עוד מציעה התוכנית כי במתחם יוקצו לפחות 15% מהדירות עבור יחידות להשכרה לטווח ארוך (25 שנים), כאשר הדירות בהישג יד יהיו בעלות שטח ממוצע בדומה ליתר יח"ד בתוכנית, ללא דירות גדולות.

לפי נתוני הלמ"ס: נכון לשנת 2013 השכונה מנתה 2,560 תושבים, מספר הצפוי להגיע ל-5,547 בעתיד.

שטחים ציבוריים, ותחבורה ירוקה

התוכנית מקצה עוד שני מגרשים בשטח כולל של כ-1.7 דונם לטובת שטח ציבורי פתוח, כמוכן, שדרה ירוקה פתוחה לציבור אשר חוצה את הפרויקט מרחוב נחלאות עד לרחוב ראול וולנברג ומעברים משניים ברוב השטח הפתוח שבין המבנים, בנוסף, מציעה ציר ירוק ברוחב 13 מטר לאורך רחוב ראול ולנברג.

הרחבת הרחובות הגובלים בתוכנית כולל תכנון שבילי אופנים להגדלת הנגישות מהשכונה כלפי תחנת הרכבת הקלה העתידית ופארק הירקון, ובנוסף מתוכננות מדרכות רחבות להולכי הרגל ושמירת על ציר ירוק עירוני על רחוב ראול ולנבנרג כולל מעבר להולכי רגל ורוכבי אופניים.

לפני כשנה, פורסם בגלובס כי חניון האוטובוסים הוותיק שפועל במקום יועתק ממקומו, ובחטיבת הקרקע שתתפנה ייבנו 740 דירות. צפי ההכנסות מהפרויקט צפוי לעלות על 1.85 מיליארד שקל, כאשר לעיריית תל אביב יש בעלות על 6% מהשטח. כאמור, מתחם חניון דן הוא מגרש בצורת משולש שתחום על ידי הרחובות משמר הירדן, ראול ולנברג, פנחס רוזן ונחלאות. התוכנית למתחם, שנערכה על ידי האדריכל משה צור, כוללת 13 מבנים למגורים בגבהים שונים. מגדלים בני 15 קומות ייבנו לאורך הרחובות הראשיים, כאשר הבנייה הנמוכה יותר (מבנים של 7.5 קומות) יהיו צמודים לבתים הפרטיים שנושקים למגרש בחלקו הצפוני. היות שלעירייה יש כאמור בעלות על חלק מהשטח,

אירית ואנונו, שמאית מקרקעין, מעריכה כי מחירי השיווק במתחם יהיו כ-50 אלף שקל למ"ר, "מדובר על צפון תל אביב במיקום מאוד מרכזי. הפרויקט הקרוב ביותר הוא פרויקט גולף נאות אפקה הכולל מספר מבני מגורים ומרכז מסחרי. בתוכנית של מוסך דן התכנון הוא ל- 750 יח"ד בשטח ממוצע כ-92 מ"ר, מחיר לדירה ממוצעת להערכתי יעמוד על כ-4.6 מיליון שקל לפי הערכה של 50 אלף שקל למ"ר".

לדבריה, הפרויקט ימשוך אנשים מבוססים שיש להם כסף בעיקר ונתח הדירות שבהישג יד לא יפגעו בפרויקט. "לגבי השכירות, ואנונו מציינת שדמי השכירות הממוצעים עבור דירה 4 חדרים יהיו דומים למחירים באזור כלומר בסביבות 10 אלף שקל לחודש".