סנגורי נתניהו יחקרו את פילבר מחר על התיזה העדכנית של הפרקליטות

עו''ד בן צור יחקור את פילבר על התיזה המאוחרת שהעלתה התביעה לפיה שיחת ההנחייה התקיימה עוד לפני מינויו בפועל לתפקידו כמנכ"ל • החלטת הסנגורים מלמדת כי הם סבורים כי יש בידיהם ראיות טובות למדי להוכיח כי לא התקיימה הנחיה של נתניהו לפילבר

שלמה פילבר / צילום: ראובן קסטרו
שלמה פילבר / צילום: ראובן קסטרו

סנגורי נתניהו עו''ד בעז בן צור ועמית חדד החליטו לחקור מחר (ב') את עד מדינה שלמה פילבר על אודות ההנחייה שלטענת פילבר ועל פי תיזת כתב האישום הנחה ראש הממשלה דאז נתניהו את מנכ"ל משרדו פילבר לטפל בענייני בזק שבשליטת שאול אלוביץ. עו''ד בן צור יחקור את פילבר על התיזה המאוחרת שהעלתה התביעה לפיה שיחת ההנחייה התקיימה עוד לפני מינויו בפועל לתפקידו כמנכ"ל.

החלטת הסנגורים לחקור את פילבר בחקירה נגדית על התאריכים המוקדמים מלמדת כי הם סבורים כי יש בידיהם ראיות טובות למדי להוכיח כי לא התקיימה הנחיה של נתניהו לפילבר על אודות ענייני אלוביץ ובזק גם לפני המינוי בפועל.

כמו כן, חלק משמעותי נוסף בעדות מחר יעסוק בבקשת סנגורי נתניהו להוכיח כי הפרקליטה ליאת בן ארי פעלה לגייס את שלמה פילבר כעד מדינה נגד נתניהו עוד ב-2017 במסגרת חקירת תיק בזק, עוד לפני שנפתח תיק 4000 ועוד לפני שניתן אישור יועמ"ש לבצע פעולות חקירה כלשהן נגד ראש הממשלה דאז נתניהו, בניגוד לחוק היסוד.

כזכור, בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את בקשת הפרקליטות לתקן את כתב האישום במשפט האלפים לגבי מועד פגישת ההנחיה, במהלך החקירה הנגדית ביקשה הפרקליטות לשנות את כתב האישום כך ש-"פגישת ההנחיה" העומדת בלב אישום 4000 התקיימה לפני מינויו של שלמה פילבר למנכ"ל משרד התקשורת. זאת לאחר שההגנה ערערה באופן משמעותי ביותר את טענת הפרקליטות לפיה נתניהו הנחה את פילבר בנוגע לבזק בתקופה שהוזכרה בכתב האישום.

יש לציין כי החלטת הסנגורים לחקור את פילבר נגדית על תאריכים מוקדמים מאלה שהוזכרו בכתב האישום, יאפשרו גם לתביעה לחקור על כך את פילבר במסגרת החקירה החוזרת ולבסס את גרסתה, חרף דחיית בקשת תיקון כתב האישום.

על פי כתב האישום, פילבר קיבל הנחיה מנתניהו סמוך מאוד לכניסתו לתפקיד מנכ" ל משרד התקשורת לדאוג למספר עניינים רגולטוריים של בזק. זאת לאור פניית שאול אלוביץ', בעל השליטה דאז בקבוצת בזק. בעדותו במשטרה, קבע פילבר כי נפגש עם ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו בלשכתו שבירושלים לפגישה מסודרת שנקבעה מראש ב-8 או ב-9 ביוני, 2015. כתב האישום אומנם לא מציין תאריך מסוים, אך קובע כי הפגישה התקיימה "זמן קצר מאוד לאחר אישור מינויו של פילבר".

על-פי תזת הפרקליטות המקורית, הפגישה עם אלי קמיר, שהיה באותם היועץ של בזק, והפגישה למחרת עם אלוביץ' ופעולות פילבר בעקבות פגישות אלו, נעשו בעקבות פגישת ההנחיה של נתניהו שהתקיימה קודם לכן. על-פי הראיות של הסנגורים, לא התקיימה כל פגישה בין נתניהו לבין פילבר ממועד אישור מינויו עד 15 ביוני, כלומר לאחר פגישתו עם קמיר ולאחר פגישתו עם אלוביץ'.

חזקת החפות: יודגש כי בנימין נתניהו ושאול ואיריס אלוביץ' הם בגדר נאשמים בלבד, לא הורשעו בביצוע עבירה ועומדת להם חזקת החפות.