טיירה בנקס בכנס הקריפטו של אבו דאבי: קחו סיכון כדי לא להחמיץ הזדמנויות

הנשים שהגיעו לכנס הקריפטו שנערך בדובאי • וגם:הטכנולוגיות החדשות בבית החולים רמב"ם והביקור במרוקו של מכללת משנקר

מימין: מירב הראל וטיירה בנקס
מימין: מירב הראל וטיירה בנקס

כנס הנשים ב-WEB3.0 שנערך לאחרונה באבו דאבי משך אליו דמויות בולטות בתחום, ובהן סנדי קרטר, סגנית נשיא יבמ לשעבר וכיום בכירה ב- unstoppabledomains.com, ליסה מאייר מייסדת ומנכ"לית Boss Beauties, שהשיקה קולקציית NFT שהגיעה לנפח מסחר של כ-40 מיליון דולר, וליידי פינקס שיזמה את שבוע האופנה בקריפטו במטאוורס.

את הפוקוס גנבה הדוגמנית והיזמית טיירה בנקס, שהשתתפה באחד הפאנלים, והפצירה בנשים "להקים שותפויות, ללמוד ולהשקיע בטכנולוגיות חדשות כמו בלוקצ'יין וקריפטו, כך שהן לא יחמיצו את האפשרויות המדהימות שיש כיום. כדאי להן לקחת את הסיכון, כי כך הן יוכלו לשגשג כלכלית".

ישראל יוצגה בכנס על ידי מומחית הפינטק והקריפטו מירב הראל, שבין היתר משמשת כמלווה למוסדות פיננסיים, רגולטורים, בנקים, בורסות, וארגונים בישראל, טייוואן, מונקו, פולין, הולנד וארה"ב. לאחרונה מונתה הראל כדירקטורית לאקסלנס טרייד.

"המצב כיום הוא שמשתמשי האינטרנט מייצרים דאטה, אבל מי שמרוויח מהדאטה הזה הן ענקיות הטכנולוגיה", אומרת הראל. "הן עושות את זה דרך מכירת המידע על המשתמשים, מודעות פרסום מותאמות למידע שנצבר וכו'. האם לא יהיה נכון יותר שאנשים יוכלו לבחור אם למכור את המידע שלהם, ובתמורה גם לקבל על זה תשלום?

"זה בדיוק העתיד שאותו מייצרים היום במסגרת חברות טכנולוגיה בתחום web3.0. כלומר, אנשים יוכלו להתפרנס מעצם המידע שהם מפיקים באינטרנט, וזה מרגש. עבורי, עוד יותר מרגש לפגוש את קומץ הנשים שמעורבות בפרויקטים טכנולוגיים מתקדמים כאלה, כי לצערנו תעשיית ההייטק בעולם מורכבת בעיקר מגברים".

הכנס התקיים ביוזמת משרדי הכלכלה וההשקעות של אבו דאבי, יו"ר משרד ההשקעות של אבו דאבי ויו"ר חברת התעופה איתיחאד. המטרה הייתה להציע את מדינות המפרץ כשער להתרחבות גלובלית עבור חברות טכנולוגיה שיכולות למצוא בה מסגרת רגולטורית ומיסויית שמעודדת עסקים.

הבניין החדש של רמב"ם

בית החולים רמב"ם נמצא בשנים האחרונות בתנופת בנייה, ובין היתר, נחנכו בו בית חולים ממוגן, בית חולים לילדים, בית חולים אונקולוגי ומגדל התגליות למחקר ופיתוח. כעת נחנך גם בית החולים לרפואת הלב על שם אייל עופר, בהשקעה של כ-200 מיליון שקל.

הבניין הוא בן תשע קומות, ומתפרס על שטח כולל של 9,000 מ"ר. ארבע מהקומות, כולל חדרי הניתוחים והצנתורים, ממוגנים מפני התקפה קונבנציונלית ולא קונבנציונלית - כחלק מלקחי מלחמת לבנון השנייה, אז הותקף בית החולים בטילים.  נציין כי הבניין הראשי ברמב"ם נקרא ע"ש אביו של אייל, סמי עופר ז"ל.

מימין: פרופ׳ מיקי הלברטל, פרופ' רפי ביאר, אסתי גולן, אייל עופר, מרילין עופר, אוליביה עופר, פרופ' ליאור גפשטיין / צילום: רמב״ם
 מימין: פרופ׳ מיקי הלברטל, פרופ' רפי ביאר, אסתי גולן, אייל עופר, מרילין עופר, אוליביה עופר, פרופ' ליאור גפשטיין / צילום: רמב״ם

בבית החולים צפויות להיכלל טכנולוגיות חדשות כמו שחזור תלת-ממדי של עורקי הלב בהזרקה בודדת של חומר ניגוד, ומיזוג נתונים בזמן אמת אל מסך הצנתור." עולם הקרדיולוגיה השתנה והתקדם, וזה יבוא לידי ביטוי גם במבנה החדש", אומר פרופ' מיקי הלברטל, מנהל רמב"ם. "יצרנו מעטפת של מחקר וחדשנות לצד הטיפול, ושיתוף פעולה עם גורמים מובילים בעולם כמו סטנפורד ו-MIT כדי להמשיך ולהצעיד את התחום קדימה. בנוסף, תכננו קומות שלמות שיתנו מענה גם של מניעה ושיקום".

"משפחתי ואני מלאי הערכה לחברי הצוות הרפואי ברמב"ם", אומר אייל עופר, יו"ר קרן משפחת אייל ומרילין עופר. "אנו מקווים שתרומה זו תעזור להם לממש את שליחותם, ואנו גאים מאוד להיות חלק מפרויקט חיוני זה".

באירוע חניכת בית החולים השתתפו, לצד פרופ' הלברטל, גם אייל, מרלין ואוליביה עופר, פרופ' רפי ביאר נשיא אגודות הידידים הבינלאומיות של בית החולים, ופרופ' ליאור גפשטיין מנהל מערך הקרדיולוגיה וראש אגף מחקר רמב"ם.

מכללת שנקר מגיעה למרוקו

הסכם ההבנות בתחום המחקר והחדשנות במדע, שנחתם בין ישראל למרוקו במהלך חודש מאי, נושא פירות ראשונים: אוניברסיטת אורומד מהעיר פאס (UEMF) ומכללת שנקר חתמו על הסכם שותפות, שבמסגרתו יעבדו השתיים על פיתוח קורסים ותוכניות מחקר בתחומים כמו טרנספורמציה דיגיטלית, בינה מלאכותית, חדשנות בחקלאות ובאנרגיה וכן אמנות ועיצוב. שיתוף הפעולה יכלול גם חילופי סטודנטים ומרצים-חוקרים.

לאחרונה התארחה בפאס משלחת משנקר, שכללה את נשיא המכללה פרופ' שיזף רפאלי, סגן הנשיא פרופ' שמואל קניג, פרופ' יעל מוריה, דיקנית הפקולטה לעיצוב, פרופ' יורם הלוי דיקן והפקולטה להנדסה, ופרופ' חנה דודיוק ראש התואר השני להנדסת חומרים פולימרים.

ימין: פרופ׳ חנה דודיוק, פרופ' מוסטפה בוסמינה, פרופ' שיזף רפאלי, פרופ' יעל מוריה, פרופ יורם הלוי, פרופ שמואל קניג / צילום: באדיבות שנקר
 ימין: פרופ׳ חנה דודיוק, פרופ' מוסטפה בוסמינה, פרופ' שיזף רפאלי, פרופ' יעל מוריה, פרופ יורם הלוי, פרופ שמואל קניג / צילום: באדיבות שנקר

"כבר במהלך הביקור התקיימו מפגשים בין הפרופסורים שלנו למקביליהם באוניברסיטת UEMF", מספר פרופ' שיזף. "בעתיד ייפתחו מתווים לשיתוף פעולה בתחומי עיסוק נוספים, ובסיוע המשרד לשיתוף פעולה אזורי מתוכננות סדנאות מחקר משותפות לסגלים של המוסדות.

"תפקיד מיוחד שמור לחברות האינטלקטואלית בין חוקרים אצלנו, ובראשם פרופ' קניג המוביל את הרשות למחקר, פיתוח ויצירה, לבין חוקרים באוניברסיטאות המרוקאיות, ובראשם פרופ' מוסטפה בוסמינה שהוא נשיא UEMF וגם נגיד האקדמיה המרוקאית למדעים, כמו גם נשיא האיגוד הבינלאומי לחקר פולימרים".

חדשות טובות

חברת האד-טק אקס ליבריס תאפשר ל-500 עובדיה בישראל לצאת לחמישה ימי התנדבות בשנה בעמותות חברתיות שונות, שייחשבו להם כיום עבודה רגיל.