NSO מנהלת משא ומתן למכירתה לחברת ציוד צבאי מפלורידה

NSO מנהלת משא ומתן עם חברת הציוד הצבאי האמריקאית L3 Harris מפלורידה בסכום לא ידוע, כך פורסם לראשונה באתר חדשות המודיעין הצרפתי Intelligence Online • החברה מנהלת מאז חודש נובמבר 2021 מאמצים ניכרים על מנת להוציא את שמה מהרשימה השחורה של משרד המסחר האמריקאי, עד כה ללא הועיל

משרדי NSO. ההליך בבית המשפט לא יכריע בשאלה אם ליבת התחקיר של כלכליסט נכון או לא / צילום: Associated Press, Sebastian Scheiner
משרדי NSO. ההליך בבית המשפט לא יכריע בשאלה אם ליבת התחקיר של כלכליסט נכון או לא / צילום: Associated Press, Sebastian Scheiner

התהליכים למכירתה של ענקית טכנולוגיית ההאזנות הישראלית NSO עולים שלב. החברה מהרצליה מנהלת משא ומתן למכירתה עם חברת הציוד הצבאי האמריקאית L3 Harris מפלורידה בסכום לא ידוע, כך פורסם לראשונה באתר חדשות המודיעין הצרפתי Intelligence Online. בעבר חיפשה חברת הרוגלות הישראלית להימכר בתמורה למעל מיליארד דולר.

בעלת השליטה הממודרת, הנושים המסתוריים ושלו חוליו אחד: מאחורי סכסוך המשקיעים ב-NSO

טיוטת משא ומתן שפורסמה בחודש ינואר במסגרת תביעה משפטית שניהלה בבית המשפט המחוזי בתל אביב חשפה כי קרן אמריקאית בשם אינטגריטי - בה שותף משקיע הסייבר הישראלי אלעד יורן - הציעה להזרים 300 מיליון דולר לחברה לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר. על מנת לחסל את החוב לנושי אחת מחברות הבנות בקבוצה, הוצע לקזז חלק מהדיבידנדים להחזרת החוב עד שנת 2029.

NSO מנהלת מאז חודש נובמבר 2021 מאמצים ניכרים על מנת להוציא את שמה מהרשימה השחורה של משרד המסחר האמריקאי, עד כה ללא הועיל. על מנת לשמר את הרוגלה שלה, תוכנת פגסוס, מנהלים בחברה הישראלית מאמצים למכור את הקניין הרוחני ואת העובדים לחברה אמריקאית. באותה הדרך מבקשים בחברה גם לחסל את התביעות המשפטיות נגדה וכן את החוב שהותירה אחת המשקיעות בחברה - קרן נובלפינה - שעומד לפי ההערכה על מעל חצי מיליארד דולר.

L3 Harris היא חברת ציוד תקשורת צבאי אמריקאית הנסחרת בבורסה בניו יורק לפי שווי של 43.7 מיליארד דולר. לחברה קופת מזומנים בהיקף של כ 400 מיליון דולר, על כן היא איננה יכולה לרכוש את מלוא החברה הישראלית במזומן, ואם עסקה כזו תצא לפועל, היא תדרוש מהרוכשת ליטול הלוואות או להציע נתח ממניותיה. מחיר המנייה של החברה ירדה בכ- 2.7% אמש לאחר הפרסום.

הנושאת ונותנת האמריקאית עומדת בקריטריונים של NSO לרוכש פוטנציאלי: היא אמריקאית, עוסקת בפיתוח טכנולוגיות תקשורת וציוד מעקב, וכן משמשת בעצמה כחברת אינטגרציה, כלומר כחברה המתקינה מערכות לפי ייעוץ התפור למידות הלקוח - בדרך כלל ברשויות ביטחון אמריקאיות. החברה היא תוצר של מיזוג בין L3 ל- Harris Corporation שנערך ב- 2019, על מנת להקים את ספק ציוד בטחוני השישי בגודלו בארה״ב.

על מנת להימכר לחברה אמריקאית, תזדקק NSO לאישור אגף פיקוח יצוא (אפ״י) במשרד הביטחון הישראלי, מאחר ומדובר בייצוא קניין רוחני בתחום מודיעיני רגיש שמעמדו מקביל ליצוא נשק. מ- NSO לא התקבלה תגובה לידיעה.