טסלה נערכת לכניסה ישירה לאספקת רכב לציים ולניהולם בישראל

עד כה פעלה טסלה דרך חברות הליסינג • במקביל החברה החלה להילחם ב"ספסרות" בזכויות המסירה של כלי הרכב שלה

תחנת טעינה של טסלה / צילום: Shutterstock
תחנת טעינה של טסלה / צילום: Shutterstock

חברת טסלה נערכת לכניסה ישירה לתחום אספקת הרכב וניהול כלי הרכב לציים גדולים בישראל. השבוע העלתה החברה באתר הכללי שלה עמוד ייעודי בעברית, שמציע לחברות שירותי ניהול ציי רכב חשמלי מקבילים לאלה שמציעה החברה לציים בארצות הברית ובמספר מדינות נוספות.

השירותים כוללים בין השאר שירות נייד ואבחון מרחוק לכלי הרכב, פלטפורמת תוכנה ייעודית לניהול ציי רכב שמבוססת על יכולות הקישוריות שמובנות בכל רכב החברה ועוד. המעוניינים מקבלים הפנייה ליועץ עסקי של טסלה בנושא.

יצוין כי עד כה פעלה טסלה בישראל מול ציי הרכב באמצעות חברות הליסינג, בעיקר מול אלדן שמפעילה את פעילות הליסינג של טסלה מול חברת אינטל. עדיין לא ברור האם מדובר ב"מסלול עוקף חברות ליסינג" או במסלול תחרותי, שיוצע על ידי החברה במקביל.

אתר טסלה בעברית / צילום: צילום מסך מאתר טסלה
 אתר טסלה בעברית / צילום: צילום מסך מאתר טסלה

בענף מעריכים כי בשוק הציים בישראל קיים ביקוש מאסיבי לעשרות אלפי רכבי טסלה אולם המגבלה הנוכחית של החברה הייתה עד כה כמויות אספקה מצומצמות. יצוין כי טסלה מסרבת להעניק הנחות מיוחדות על כלי הרכב, שנמכרים לחברות הליסינג.

במקביל ביצעה החברה בימים האחרונים מספר שינויים בחוזים עליהם מוחתמים מזמיני הרכב. בין השאר מנסה החברה להילחם בתופעה הרווחת לאחרונה של לקוחות, שמנסים למכור ברווח משמעותי את "זכות המסירה" לכלי רכב של טסלה, שהזמינו לפני חודשים רבים וזאת תוך ניצול זמני ההמתנה הממושכים.

על פי השינוי החברה מתכוונת לבטל הזמנות של כלי רכב של לקוחות, שפרסמו מודעת מכר לרכב עוד לפני שקיבלו אותו ומציעים אותו לצד ג' ברווח על תקן של "אפס קילומטר בנמל". החברה צירפה לחוזה המכר שלה סעיף שאומר כי "אנו נבטל באופן חד-צדדי כל הזמנה שלמיטב ידיעתנו נעשתה על מנת לבצע מכר חוזר של הרכב או נעשתה בחוסר תום לב בדרך אחרי.... במקרה כזה אנו גם שומרים לעצמנו את הזכות לסרב לכל הזמנה עתידית מטעמך לכלי רכב אחרים, ככל שלא נאסר אחרת על פי חוק".

יצוין כי תופעת "הספסרות" בכלי רכב חשמליים רווחת כיום בדגמים חשמליים רבים בשל המחסור ובלוחות המודעות המקוונים ניתן למצוא עשרות מודעות שמציעות כלי רכב חשמליים חדשים או אפילו כאלה שטרם נמסרו ברווח של אלפי עד עשרות אלפי שקלים מעבר למחיר המחירון.