בייל גייטס נגד שוק הקריפטו: לא תורם לעולם

המיליארדר ומייסד מיקרוסופט, הידוע בפעילותו הפילנתרופית למען קידום מטרות הומניטריות, הביע את הסתייגותו משוק המטבעות הדיגיטליים והתלוצץ בסרקזם על העדר המעורבות החברתית של שוק הקריפטו: "תמונות דיגיטליות יקרות של קופים ישפרו את העולם"

ביל גייטס / צילום: Shutterstock
ביל גייטס / צילום: Shutterstock

בהרצאת TechCrunch על שינויי האקלים ביום שלישי, המיליארדר מייסד מיקרוסופט ביל גייטס מתח ביקורת חריפה על שוק המטבעות הדיגיטליים, בתיאורו כמשהו ש"מבוסס ב-100% על תיאוריית השוטה הגדול יותר" - הרעיון שאומר כי תמיד ישנו מישהו טיפש יותר להרוויח עליו כסף, וכך נכסים מתייקרים משום שהם מוערכים יתר על המידה על ידי משקיעים שמוכנים לשלם יותר עבורם.

● הביטקוין ממשיך בהתרסקות: צונח ב-9% ל-20,100 דולר 
● ההייטקיסטים שניסו להקים בנק של מטבעות וירטואליים - והנפילה הגדולה

גייטס הדגיש שהוא אינו מעורב בשוק הקריפטו והתלוצץ על כך ש"תמונות דיגיטליות יקרות של קופים ישפרו את העולם בצורה עצומה", בהתייחסו לאוסף ה-NFT של Bored Ape Yacht Club, המייצר עניין רב ברשתות. "אני רגיל לסוגי נכסים... כמו חווה, שם יש תפוקה, או כמו חברה שמייצרת מוצרים", אמר גייטס.

NFT הם אסימונים שאינם ניתנים להחלפה. לעתים קרובות הם משמשים כאמצעי להוכיח בעלות על נכסים דיגיטליים, כמו אמנות או פרטי אספנות. אבל המבקרים רואים אותם כמחוללי מהומה על לא דבר, ובהיותם כאלה גם בעלי פוטנציאל להזיק לסביבה, בגלל האנרגיה הרבה הנדרשת כדי לכרות את המטבעות הקריפטוגרפים.

שוק מטבעות הקריפטו רשם צניחות חדות השבוע, על רקע מגמה נמשכת של טלטלות, לאחר שחברת הלוואות הקריפטו צלזיוס השהתה את המשיכות מהחשבונות אצלה. המפלה עוררה את החשש מפני אירוע חדלות פירעון עבור צלזיוס, ומפני השפעות אפשריות על גורמים אחרים בשוק הקריפטו. מצלזיוס נמסר כי "מתבצעת עבודה מסביב לשעון למען הקהילה שלנו".

עולם הקריפטו החבוט כבר ליקק את פצעיו בעקבות קריסת המטבע היציב טרה - שבהגדרה אמור היה להיות מוצמד לשער הדולר - ואחותו לונה, מטבע הקריפטו. בשיאם, שני המטבעות יחד היו שווים 60 מיליארד דולר.

נכון ליום רביעי, הביטקוין - מטבע הקריפטו הגדול בעולם - נסחר בכ- 20,470 דולר, לאחר ירידה של כ-9% ביממה האחרונה. מאז תחילת 2022, מחק הביטקוין יותר ממחצית מערכו.