קולות של אופטימיות בכנס ההייטק של גלובס

מה יקרה ליעדים השאפתניים שהציבה הממשלה להגדלת שיעור התעסוקה בענף ולהכשרות שיישמו החברות? האם התוכניות להרחיב את היצע העובדות והעובדים באמצעות גיוון חברתי ימשיכו להתקיים כסדרן? על שאלות אלו ואחרות השיבו משתתפי ומשתתפות כנס Hi&hire של גלובס • וגם: המחזור הרביעי של תוכנית אינוונטק, המקדמת סטארט-אפים טכנולוגיים בחיפה, יצא לדרך • אירועים ומינויים

משתתפי הכנס בזמן אחד הפאנלים / צילום: כדיה לוי
משתתפי הכנס בזמן אחד הפאנלים / צילום: כדיה לוי

אם עד לא מזמן התנהל ענף ההייטק באופן שנתפס כנהנתני ולעתים חסר גבולות (עיינו ערך בריכת הכדורים ו-24 טעמי הגלידה שהוזכרו ב"ארץ נהדרת"), כעת, עם הופעתם של סימני המשבר, מקבלים אתגרי הענף זווית שונה.

שרת החדשנות, אורית פרקש הכהן / צילום: כדיה לוי
 שרת החדשנות, אורית פרקש הכהן / צילום: כדיה לוי

מה יקרה ליעדים השאפתניים שהציבה הממשלה להגדלת שיעור התעסוקה בענף ולהכשרות שיישמו החברות? האם התוכניות להרחיב את היצע העובדות והעובדים באמצעות גיוון חברתי ימשיכו להתקיים כסדרן? על שאלות אלו ואחרות השיבו משתתפי ומשתתפות כנס Hi&hire של גלובס, ובהם מנהלות ומנהלים בכירים בתחום. בכנס, שהתקיים במשרדי Start Up Nation Central בתל אביב, נשמעו לצד החששות גם כמה וכמה קולות של אופטימיות.

אייל סולומון ואבי חסון / צילום: איל יצהר
 אייל סולומון ואבי חסון / צילום: איל יצהר

בין משתתפי הכנס נמנו שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה אורית פרקש הכהן, אבי חסון מנכ"ל Start-Up Nation Central, אייל סולומון מנכ"ל אתוסיה, עימאד תלחמי יו"ר ומייסד באבקום, ברק שטרוזברג סמנכ"ל ההון האנושי בתעשייה אווירית, גיל עדני מייסד HackerU ומנכ"ל קבוצת ThriveDX ואחרים.

גילוי מלא: הכנס בשיתוף Start Up Nation Central

אזור התעשייה 1

הדרך של חיפה למשוך יזמים

בשנים האחרונות מתחזקת פעילות חברות ההייטק הגדולות בחיפה, ולצדן מתרחבת אט-אט גם פעילות הסטארט-אפים. השבוע יצא לדרך המחזור הרביעי של תוכנית אינוונטק, המקדמת סטארט-אפים טכנולוגיים בעיר.

התוכנית פועלת במסגרת הייסנטר - המרכז ליזמות עסקית טכנולוגית שהוקם ברובע החדשנות בעיר התחתית. היקף הפעילות של המרכז עומד על כ-7 מיליון שקל בשנה, ובראשו עומד ליאור חנוכה. עד כה לקחו בתוכנית חלק 31 סטארט-אפים שכיום מעסיקים כ-420 עובדים, וסך גיוסי ההון שלהם בשנה וחצי האחרונות מסתכם בכ-165 מיליון שקל.

במחזור הנוכחי יצטרפו אליהם עוד 15 סטארט-אפים, שכל אחד מהם יקבל מענקים בהיקף של עד כחצי מיליון שקל. במסגרת זו הם יקבלו עזרה באיתור שותפים ולקוחות בארץ ובעולם, ליווי וייעוץ בבניית מודל השקעה, חיבור למשקיעים, בקרה והכשרה ניהולית פיננסית, גיבוש וחיזוק צוות היועצים ותמיכה במערך השיווקי של החברות.

התוכנית פועלת מסוף שנת 2020, בתמיכה ומימון של העירייה וכן של והחברה הכלכלית לחיפה.

לדברי ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, "המשך הצלחת התוכנית תהווה מנוע לצמיחתם של סטארט-אפים רבים נוספים שיקבעו אף הם את מושבם בחיפה, המהווה קרקע פורייה לקידום פעילות חברות הזנק טכנולוגיות ומרכז אידיאלי לקידום יזמות טכנולוגית".

ראש עיריית חיפה עינת קליש רותם, נמרוד אלמיש מנהל תכנית אינוונטק וליאור חנוכה מנכ''ל הייסנטר חיפה. / צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה
 ראש עיריית חיפה עינת קליש רותם, נמרוד אלמיש מנהל תכנית אינוונטק וליאור חנוכה מנכ''ל הייסנטר חיפה. / צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

אזור התעשייה 2

התפתחות אישית במקום גלידות

מה הדרך הטובה ביותר למשוך היום עובדים טכנולוגיים לענף ההייטק, וגם לגרום להם להישאר לפרק זמן מספיק משמעותי? למנהלי משאבי האנוש ברור שהתשובה היא כבר לא מקרר גלידות חופשי, ושעל הארגון כולו לעבוד קשה יותר כדי להשיג את המטרה. השבוע נערך בתל אביב כנס HR4Tech, שעסק באתגרי השימור והגיוס של עובדים אלה, בהשתתפות מנהלי ומנהלות משאבי אנוש מחברות כמו סולוטו, NEXT, אאוטבריין, פייבר ואפספלייר.

נור-לי הראל, מנכ"לית EventHandler, שיזמה והפיקה את הכנס, הודתה ש"מיתוג מעסיק טוב בחברת הייטק זה פשוט לא מספיק. זה כבר לא משחק של תנאים טובים, גם לא של שלטי חוצות. טאלנט טכנולוגי מגיב לתמריצים ומסרים אחרים, ולכן אתגר הגיוס והשימור שלו הוא ומשמעותי. כנסים מקצועיים זו אחת מדרכי הפיתוח שחברות שמות עליהן דגש בשנתיים האחרונות, בוודאי מאז החזרה למפגשים פרונטליים".

דונה גבע סמנכ"לית לקוחות ב-Gloat, המציעה פלטפורמה בעולמות ה-HR-Tech, סיפרה כי "גילינו שכשארגון מעניק לעובדיו יותר הזדמנויות, שקיפות לצעד הבא שלהם בתוך הארגון, מרחב להתפתח ולגיטימציה לעבוד על רכישת מיומנויות וכישורים חדשים, גם מעבר לתפקיד היומיומי שאותו הם ממלאים - הסבירות שהם ירצו להישאר לעבוד בו גדלה משמעותית".

חדשות טובות

עמותת "גדולים מהחיים" ציינה 22 שנות פעילות ותמיכה בילדים חולי סרטן בערב גאלה שבמהלכו נאספו תרומות בסך 2 מיליון שקל עבור קרן הבריאות של העמותה.