אטריום של ג'י סיטי מכרה קניון בסלובקיה תמורת 422 מיליון שקל

קבוצת הנדל"ן המניב ג'י סיטי (לשעבר גזית גלוב) מתכננת למכור בשנתיים הקרובות נכסים נוספים בהיקף של עד 2.5 מיליארד שקל • מנכ"ל אטריום ריאן לי: "מכרנו את הנכס במחיר מלא, והוא זהה למחיר הנכס טרום מגפת הקורונה"

קניון אופטימה בקוסיצ'ה, סלובקיה / צילום: יח''צ G City
קניון אופטימה בקוסיצ'ה, סלובקיה / צילום: יח''צ G City

חברת הנדל"ן המניב אטריום, שבבעלות קבוצת ג'י סיטי (לשעבר גזית גלוב) דיווחה היום על מכירת קניון "אופטימה", הממוקם בעיר קוסיצ'ה בסלובקיה, תמורת כ-422 מיליון שקל (כ-118 מיליון אירו). התמורה בעסקה שווה לשווי הנכס בספרי החברה נכון לסוף מארס 2022, וזאת כאשר לא נרשם שינוי בשווי הנכס לאורך מגפת הקורונה.

לדברי הנהלת ג'י סיטי , מכירה זו מדגימה את חוזקו של השוק המסחרי במרכז אירופה, בעיקר בנכסים איכותיים מעוגני סופרמרקט, כמו גם את נחישותה של הקבוצה בכלל, ושל אטריום בפרט, להמשיך בתכניתה למכירת נכסים שאינם נכסי ליבה. הקבוצה מתכננת למכור נכסים נוספים בהיקף של 500-700 מיליון אירו (כ- 1.8-2.5 מיליארד שקל) במהלך השנתיים הבאות.

ריאן לי, מנכ"ל אטריום שנכנס לאחרונה לתפקידו, ציין כי "עסקה זו מעידה על התמקדותנו במכירת נכסים שאינם נכסי ליבה תוך שאנו מחזקים את נכסי הליבה שלנו ומגדילים את תיק המגורים להשכרה שלנו בערים מרכזיות בפולין ובצ'כיה.

"מכרנו את הנכס במחיר מלא והוא זהה למחיר הנכס טרום מגפת הקורונה. משנת 2019 אטריום מכרה 15 נכסים שאינם נכסי ליבה תמורת כ-547 מיליון אירו, כולם בשווי שהיה בספרי החברה או מעליו, וזאת כחלק מהאסטרטגיה שהתווינו למכירת נכסים שאינם נכסי ליבה".

חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל ג'י סיטי, הוסיף כי עם מכירת קניון "אופטימה" בקוסיצ'ה השלימה הקבוצה את מכירת כל נכסיה בסלובקיה. "עסקה זו מחזקת את יכולותיה הפיננסיות של הקבוצה ומהווה מהלך ראשון בשורה של מהלכי מכירות נכסים שאינם נכסי ליבה.

"התמורה תשמש להפחתת המינוף בקבוצה ולהמשך תנופת הפיתוח שלנו בעיקר בתחום המגורים להשכרה באזורים אורבניים צפופי אוכלוסין. משנת 2019 מכרה הקבוצה באמצעות חברות הבנות שלנו באירופה, סיטיקון ואטריום, 27 נכסים שאינם נכסי ליבה בשווי מצרפי של 1.13 מיליארד אירו (כ-4 מיליארד שקל). עסקה זו היא צעד נוסף בדרך לטיוב תיק הנכסים שלנו באירופה וריכוזו במספר ערים ראשיות כמו ורשה ופראג, ולצד הורדת המינוף בקבוצה", הוסיף כצמן.