האב, הבן ומיזם ההייטק: הסטארט-אפ פרופדו רוצה להנפיק עם הערת "עסק חי"

שוק ההנפקות אולי מתקרר, אך זה לא מנע מ-Propdo לפרסם טיוטת תשקיף ציבורית ראשונה לקראת הצטרפות לבורסה התל אביבית • החברה, שפיתחה פלטפורמת תוכנה לתחום הנדל"ן, מעוניינת לגייס 16 מיליון שקל לפי שווי של 100 מיליון שקל, לפני הכסף

קהל היעד של החברה - מתווכי נדל''ן / צילום: Shutterstock
קהל היעד של החברה - מתווכי נדל''ן / צילום: Shutterstock

שוק ההנפקות הראשוניות בת"א רחוק היום מלהזכיר את זה של השנה שעברה. הירידות החדות בשווקים הובילו לכך שרק כ-10 חברות הצליחו להיכנס לבורסה מתחילת השנה, וגם הן במחירים מקוצצים, כעשירית בלבד ממספר החברות שהונפקו בשנת 2021.

ולמרות שהנפקות הטכנולוגיה יצאו לגמרי מהאופנה בשל הירידות ושינוי טעמי המשקיעים (שמעדיפים חברות מבוססות ורווחיות) לא כולם אומרים נואש. לאחרונה פרסמה חברת פרופדו (Propdo) טיוטת תשקיף ציבורית ראשונה לקראת הנפקה בבורסה התל אביבית.

החברה פיתחה פלטפורמת תוכנה כשירות (SaaS) לתחום הנדל"ן שמציעה בין היתר אומדנים למחירי דירות, וניסיון לזהות מגמות בענף. החברה מעוניינת לגייס 16 מיליון שקל לפי שווי של 100 מיליון שקל, לפני הכסף. היא מגיעה כאשר עוד לא הציגה ביצועי מכירות משמעותיים לטכנולוגיה שפיתחה.

השקה בניו יורק בהמשך השנה, לאחר מכן גם בגרמניה

קהל הלקוחות הפוטנציאלי של החברה הם המתווכים. לפי ההערכות שלה בין 10 ל-15 מיליון מתווכי נדל"ן פועלים בעולם בשוק שהיקפו נע בין 5 ל-10 מיליארד דולרים. המערכת הושקה ברבעון הזה בישראל, כלומר - באותו זמן שבו מבוצעת ההנפקה שלה בבורסה. ההשקה של התוכנה של החברה בניו יורק מתוכננת לרבעון השלישי השנה. בהמשך מתוכננת ברבעון הראשון של 2023 השקות בטקסס ובגרמניה.

לחברה יש קשר מעניין וטרי יחסית עם שוק ההון המקומי. מנכ"ל פרופדו הוא פלג דודוביץ', ואביו - דורי דודוביץ' מכהן בה כיו"ר. האב הוא אחד השותפים (22.8%) בקבוצת דוראל משאבי אנרגיה מתחדשת, שגם בה הוא מכהן כיו"ר. מדובר בחברת אנרגיה ירוקה המתקינה שדות של פאנלים סולאריים בארץ ובחו"ל, והייתה אחת הסנוניות שבישרו על גל האנרגיה הירוקה כשהונפקה ביוני 2020. כעת האב והבן מחזיקים באמצעות חברה משותפת ב-66% ממניות פרופדו. יתרת המניות מוחזקת על ידי שותפו של האב בחברת דוראל, אלון קסל.

פרופדו היא חברת סטארט-אפ רזה וקטנה עדיין, המגיעה, כך נראה, בסגנון של גל הנפקות הסטארט-אפים של 2020-2021, עם הערת "עסק חי" מרואי החשבון. החברה רשמה הכנסות של 119 אלף שקל בלבד ב-2021 והפסד של 1.6 מיליון שקל, ושנה קודם לכן עוד לא רשמה הכנסות וצברה הפסד של 2 מיליון שקל. לחברה גירעון בהון העצמי של 6.8 מיליון שקל.