כנס כלכלה בטלטלה: העולם צועד לקראת מיתון

הבנקים המרכזיים בעולם מעלים ריביות, השיבושים בשרשרת האספקה לא פוסקים, התנודתיות בשווקים גבוהה וכך גם אי הוודאות לגבי עתיד הכלכלה הגלובלית • כנס גלובס ובנק הפועלים שיתקיים היום יעסוק בכל אלו

כנס ''כלכלה עולמית במשבר''
כנס ''כלכלה עולמית במשבר''

התקופה הקרובה צפויה להתאפיין בתנודתיות גבוהה בשווקים, בהמשך עליית ריביות ע"י הבנקים המרכזיים ובהאטה בזרימת ההון, כל זאת על רקע מערכת בחירות נוספת שעומדת בפתח. גלובס ובכירים בתחום ירחיבו על כך בכנס "כלכלה עולמית במשבר".

יפתח את הכנס צחי כהן, משנה למנכ"ל וממונה על החטיבה העסקית בבנק הפועלים. יהלי רוטנברג, החשב הכללי במשרד האוצר ידבר על המצב הפיננסי במשק (לרבות החוב והגרעון), בהמשך נקיים שיחה עם פרופ' מנואל טרכטנברג, ראש המכון למחקר ביטחון לאומי באוני' תל אביב ועם האלוף במיל גיורא איילנד, על האופן בו המפה הגיאופוליטית מושפעת מהמשבר הכלכלי.

אחד התחומים הראשונים להיפגע היה שרשרת האספקה. משבר הקורונה ובהמשך הפלישה הרוסית לאוקראינה גרמו לשיבוש רב ובעקבותיו מחסור במוצרים ועליית מחירים. על כך נדבר עם אורנה הוזמן בכור, יו"ר נמל אשדוד, עם דני שביט מנכ"ל לובינסקי ועם תעשיינים פרטיים.

גם בענף ההייטק הישראלי נרשמת האטה, אחרי תקופה ארוכה של הנפקות וגיוסים חסרי תקדים.

עם איל וולדמן, נשיא ומנכ"ל מלאנוקס לשעבר (אנבידיה היום) ופרופ' ליאו ליידרמן, יועץ כלכלי ראשי בבנק הפועלים, נדון במצבה של תעשיית ההייטק העולמית, ועם מיכל קיסוס הרצוג, מנכ"לית פועלים הייטק, ארז שחר מקומרה קפיטל, מרים שטילמן מטל ונצ'רס ואלי וורטמן מקרן הון סיכון פיקו, על המצב בישראל.

אתי אפללו, כתבת הקריפטו של גלובס, תסביר איך מושפע שוק המטבעות האלטרנטיבי ומה צפוי לו ומפרופ' איליאן מיחוב, דיקן בית הספר למנהל עסקים INSEAD, נשמע על ניהול עסקים בצל תהפוכות עולמיות.

גילוי מלא: הכנס בשיתוף בנק הפועלים