התקלה בכבל התת ימי: שירותי האינטרנט של פרטנר חזרו לתקינות מלאה

התקלה בכבל מד נאוטילוס, שמרכז את מרבית התעבורה מישראל לאירופה, שיבשה את האינטרנט הביתי והסלולר של חלק ממשתמשי פרטנר • התקלה טופלה והשירותים חזרו לעבוד במלואם

סרטון מתעכב בטעינה / צילום: Shutterstock
סרטון מתעכב בטעינה / צילום: Shutterstock

שירותי האינטרנט ברשת פרטנר חזרו לתקינות מלאה. זאת לאחר שהבוקר תקלה באחד הכבלים התת ימיים המחברים את ישראל לאירופה שיבשה את תעבורת האינטרנט. ככל הנראה היה מדובר בכבל מד נאוטילוס שגרם לשיבושים לחלק מהלקוחות ברשת  פרטנר אם כי לא מן הנמנע שגם חברות תקשורת נוספות שמשתמשות בשירותי מד נאוטילוס סבלו מהשיבושים. השיבושים היו עשויים להופיע לא רק באינטרנט הביתי אלא גם בגלישה בסלולר.

תגובת פרטנר:

"נכון לשעה 13:30, הספקית הבינלאומית מד נאוטילוס מדווחת על סיום השיבושים. משכך, שירותי הגלישה הסלולרית והקווית ללקוחות פרטנר חזרו לתקינות מלאה. אנו מתנצלים על אי הנוחות הזמנית שחוויתם."

תקלות בתעבורה הבינלאומית הן נדירות יחסית אך יחד עם זאת חברות תקשורת לרוב מגבות את התקשורת דרך חיבור למערכת כבלים נוספת לא קשורה, וזאת לשעת חירום. גם מד נאוטילוס מספקת פתרונות גיבוי ולכן התעבורה לא נפלה לחלוטין והשפיע רק על חלק מהלקוחות. לא ניתן היה להשיג את תגובת מד נאוטילוס.