דיקן בית הספר למנהל עסקים INSEAD מודאג: "אנחנו יודעים מה היה בעבר עם אינפלציה בשיעורים כאלו"

בשיחה בכנס "כלכלה בטלטלה" של גלובס, ציין איליאן מיחוב, דיקן בית הספר למנהל עסקים INSEAD כי "מנסיון העבר גם קצב האינפלציה מתחיל להרגע כאשר הריבית מגיעה לשיעור של 6%-10%, שגם לזה יש השלכות. צריך להבין שאנחנו נמצאים במקום שלא ראינו בעבר, זה לא דומה למצב של שנות ה-70"

פרופ' איליאן מיחוב, דיקן ביה''ס למנהל עסקים INSEAD / צילום: איל יצהר
פרופ' איליאן מיחוב, דיקן ביה''ס למנהל עסקים INSEAD / צילום: איל יצהר

"שיעור האינפלציה מטריד, לא ראינו כאלו שיעורים כבר שנים ארוכות, מאז שנות ה-70", כך ציין איליאן מיחוב, דיקן בית הספר למנהל עסקים INSEAD בשיחה עם פרשן גלובס אורי פסובסקי, בכנס "כלכלה בטלטלה" של גלובס.

מיחוב אמר כי "אנחנו לא יודעים מה יקרה בעתיד, אבל אנחנו יודעים מה היה בעבר כאשר האינפלציה הייתה בשיעורים כאלו. מנסיון העבר גם קצב האינפלציה מתחיל להירגע כאשר הריבית מגיעה לשיעור של 6%-10%, שגם לזה יש השלכות. צריך להבין שאנחנו נמצאים במקום שלא ראינו בעבר, זה לא דומה למצב של שנות ה-70".

עוד ציין מיחוב כי להאטה בסין יהיו השפעות על העולם. "בטווח הארוך מה שמטריד אותי זה לא הגלובליזציה שקצת חוזרת אחורה, אלא אידיאולוגיות אנטי ליברליות שפושטות בעולם. למשל, רוסיה שנלחמת באוקראינה, וסין שמשקיעה סכומים ניכרים במקומות מאוד מושחתים בעולם, בהם אפשר להשפיע שם על האידיאולוגיה. המפה נראית מפחידה, הרבה מאזורים בעולם נכנסים לשליטה כזו או אחרת של סין ורוסיה", ציין.

 גילוי מלא: הכנס בשיתוף בנק הפועלים