חברת הסייבר של יוצאי המוסד מבצעת רכישה מקומית ב-30 מיליון דולר

אקס אם סייבר רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי סייבר אובזרוור, שהוקם ב-2012 על ידי יוצאי יחידת המחשוב במשרד ראש הממשלה • אקס אמ סייבר נרכשה אשתקד על ידי תאגיד הקמעונאות האירופאי שוורץ גרופ ב-700 מיליון דולר

תמיר פרדו, נעם ארז, ובועז גורודיסקי / צילום: יורם רשף
תמיר פרדו, נעם ארז, ובועז גורודיסקי / צילום: יורם רשף

חברת אקס אם סייבר (XM CYBER) של יוצאי המוסד, שנרכשה בשנה שעברה על ידי תאגיד הקמעונאות האירופאי שוורץ גרופ ב-700 מיליון דולר, מבצעת כעת בעצמה רכישה ראשונה של סטארט-אפ ישראלי אחר. הנרכש הוא הסטארט-אפ סייבר אובזרוור (Cyber Observer), שהוקם ב-2012 על ידי יוצאי יחידת המחשוב במשרד ראש הממשלה שמעון בקר (מנכ"ל), מוטי רם ועודד מס.

סכום הרכישה לא נמסר באופן רשמי אך לפי הערכות בשוק הוא עומד על כ-30 מיליון דולר. סייבר אובזרוור גייסה מאז הקמתה כ-12 מיליון דולר, כאשר הגיוס האחרון של החברה היה ב-2019.

מי שהובילה את הגיוס האחרון של סייבר אובזרוור הייתה קרן מרלין ונצ'רס (Merlin Ventures), קרן ההשקעות בסטארט-אפים של חברת מרלין האמריקאית, שפעילה בישראל. משקיעים נוספים בחברה כוללים את קרן ההשקעות Swarth Group של שאול שני ואת Talis Capital הלונדונית. עסקת הרכישה נסגרה סופית אמש. שאול שני היה גם אחד המשקיעים המרכזיים באקס אמ סייבר לפני רכישתה.

הטכנולוגיה של סייבר אובזרוור בודקת כי כל מוצרי האבטחה בארגון הותקנו והם מתופעלים בצורה מיטבית. סייבר אובזרוור תזהה כאשר בארגון שינו את התצורה או הפרמטרים באופן שפוגע בתפקוד של מוצרי האבטחה בארגון. בעקבות הרכישה המוצר של סייבר אובזרוור ישולב בפתרון של אקס אם סייבר ושניהם ימכרו יחד ללקוחות. החברה מעסיקה כ-30 עובדים, כאשר לפי לינקדאין מצבת כוח האדם שלה ירדה ב-13% בשנה האחרונה .

אקס אם סייבר עוסקת בתחום של בדיקות חדירות אוטומטיות לזיהוי חולשות ונתיבים אפשריים לחדירה לארגונים דרך ניצול אותן חולשות. בתחום זה פועלים עוד סטארט-אפים ישראלים נוספים כמו פנטרה (Pentera), שהפכה בתחילת השנה לחד-קרן, סימיולט (Cymulate) וסייפבריץ' (Safebreach) .

החברה הוקמה על ידי נועם ארז, המשמש כמנכ"ל; בועז גורודיסקי, מנהל הטכנולוגיות; וראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, המשמש כיו"ר החברה. בשנה שעברה כאמור נרכשה אקס אמ סייבר על ידי התאגיד שוורץ גרופ עסקת ענק, אך היא נותרה חברה עצמאית שמוכרת ללקוחות ברחבי העולם. אקס אמ סייבר מעסיקה כ-130 עובדים ותצטרף אליה כעת את עובדי סייבר אובזרוור.