מה עומד מאחורי רשת האופנה החדשה WORD, ולמה היא תפעל רק מחוץ לתל אביב?

רשת האופנה החדשה WORD, שהקימה קבוצת 911 אופנה של אורי רייז, פתחה עד כה ארבעה סניפים: באילת, כפר סבא, נתניה ובבאקה אל-גרבייה • לדברי רייז, שמשמש גם כמנכ"ל, "בהמשך השנה נפתח חמישה סניפים נוספים - בחיפה, יהוד, פתח תקווה, הקריות ואזור חדרה, ואנחנו במו"מ למקומות נוספים" • אירועים ומינויים

חנות word בקניון G, כפר סבא / צילום: ערן לם
חנות word בקניון G, כפר סבא / צילום: ערן לם

קבוצת 911 אופנה של אורי רייז, בעלת רשת Story בישראל, מקימה רשת אופנה חדשה בהשקעה התחלתית של כ-2.5 מיליון שקל. הרשת החדשה, WORD, תציע 15 מתוך 80 המותגים שבפורטפוליו הקבוצה, ובהם מליסה, סקוץ’ אנד סודה, ניודי ג’ינס, צ’מפיון, אולסיינטס, פלדיום ועוד.

הרשת פתחה עד כה ארבעה סניפים, באילת, כפר סבא, נתניה ובבאקה אל-גרבייה במה שהוגדר כ"השקה רכה", ובכל אחד מהסניפים הושקע סכום שנע בין חצי מיליון למיליון שקל. לדברי רייז, שמשמש גם כמנכ"ל, "בהמשך השנה נפתח חמישה סניפים נוספים - בחיפה, יהוד, פתח תקווה, הקריות ואזור חדרה, ואנחנו במו"מ למקומות נוספים".

הרציונל של הקבוצה, שבבעלות רייז ומשפחת פדרמן, בעלי רשת מלונות דן, הוא שהתמהיל הרחב של מותגי הקבוצה אינו רלוונטי בכל הארץ, ועדיף לפתוח רשת חדשה עם תמהיל רזה. "בחרנו להביא את המותגים החזקים ביותר שלנו, כאלה שהם בעלי אחיזה מסחרית רחבה" מסביר רייז. "המיקומים נבחרו לפי דרישות מתוך חנויות מוצלחות שאנחנו עובדים איתן בסיטונאות, ומתוך ביקושים באונליין".

בקבוצה מעדיפים להתמקד במכירה בחנויות עצמן ולא מתכוונים כרגע לפתוח אתר למכירה אונליין, אולם לא שוללים זאת בעתיד. "המודל של WORD מבוסס על ביקושים, ונועד לתת מענה יותר לוקאלי", אומר רייז. "סטורי הפכה להיות ישות בפני עצמה, ו-WORD באה לתת יותר במה למותגים עצמם.

"יש לנו 1,000 נקודות מכירה בכל הארץ ואת אתר סטורי אונליין, שבאמצעות שניהם זיהינו נקודות ביקוש חזקות. לכן, התנועה של ההתרחבות מוכוונת מיקומים, וכרגע האיקומרס פחות רלוונטי. חוויית הקנייה בערוצים שלנו היא מעבר למה שיכול לעבור בפלטפורמת איקומרס. כוח אדם שיודע לתת ערך מוסף של ייעוץ בנקודות המכירה, זה משהו שמנצח את האיקומרס בהרבה מובנים.

"צרכן יכול לבוא למוכרים בחנויות, ולקבל המלצות לבוש שונות לחלוטין ממה שהיה יכול לבחור בעצמו, וזה לא דבר שיכול לקרות באתר". עם זאת, רייז מציין כי "כל אחד מעשרת המותגים המובילים שלנו ב-WORD מנהל פלטפורמת ריטייל עצמאית, כמו וג’ה, פלדיום והרשל".

קבוצת "911 אופנה" נוסדה לפני 21 שנים, מייבאת בבלעדיות שורה של מותגים ומשווקת אותם לכאלף חנויות בישראל. בנוסף היא מחזיקה גם ברשת Story שכוללת 15 סניפים, מחציתם בתל אביב. בעבר פורסם כי היקף הפעילות השנתי מוערך בכ-100 מיליון שקל.

בעשור האחרון, הקבוצה שמה דגש על צרכנות ערכית ואחראית, סחר הוגן בהליכי הייצור, ו-vegan friendly. "הירוק בלוגו של WORD מרמז על החשיבות שאנחנו נותנים לאופן הייצור וחומרי הגלם שמקדמים אג'נדות חברתיות וסביבתיות, וזה בא לידי ביטוי בפורטפוליו המותגים שלנו, שמציעים ערכים נוספים. במליסה, למשל, המציאו חומר טבעוני שממנו מייצרים נעליים, מותגים אחרים קשורים לשיתוף עם אומנות".

שירה ספיר

אזור התעשייה 1

פרס מפעל חיים לעזרא גבאי

ראשי חברות הביטוח בישראל החליטו להעניק אות מפעל חיים של איגוד חברות הביטוח לרואה החשבון עזרא גבאי, שחגג זה מכבר את יום הולדתו ה-94.

אות הוקרה לעזרא גבאי מאיגוד חברות הביטוח / צילום: יח''צ
 אות הוקרה לעזרא גבאי מאיגוד חברות הביטוח / צילום: יח''צ

גבאי, שותף ומייסד פירמת רואי החשבון קוסט, פורר, גבאי (הידועה גם בשם ארנסט אנד יאנג), החל את דרכו המקצועית בשנת 1950, בעת שהוסמך על ידי ממשלת אנגליה כרואה חשבון - והחל קריירה מזהירה בעיראק שבה נולד. שנה לאחר מכן הוא עלה לישראל, והיה מרואי החשבון הראשונים במדינה הצעירה, כשהוענק לו רישיון מספר 35.

בהחלטה של איגוד חברות הביטוח להעניק לרואה החשבון גבאי נאמר כי "משרד גבאי השקיע רבות בהכשרה מקצועית לביקורת חברות הביטוח, ואף הקים מחלקת אקטואריה. ההשקעה והשירות המקצועי נתנו את הכלים הנכונים, ויצרו את המוניטין של המשרד בביקורת של חברות ביטוח ופיננסים". נציין כי חברות הביטוח מנהלות כיום יותר מ-2 טריליון שקל נכסי ציבור, יותר מאשר הפיקדונות בבנקים, ולכן ישנה חשיבות עליונה לביקורת החשבונאית על פעילותן והתנהלותן.

באירוע נכחו מנכ"לים ובכירים בחברות הביטוח, בהם בני גבאי יו"ר קבוצת הפניקס (בנו של חתן האירוע ורו"ח בעצמו), שלמה אליהו בעל השליטה במגדל, מישל סיבוני וניר כהן יו"ר ומנכ"ל הראל ביטוח בהתאמה, ערן גריפל מבעלי השליטה במנורה, ארי קלמן יו"ר מנורה מבטחים, אביגדור קפלן יו"ר איילון, יצחק כהן סגן שר האוצר לשעבר ועוד.

רועי ויינברגר

אזור התעשייה 2

להירגע על חשבון העבודה

בעידן הלחוץ שבו כולנו חיים, יותר ויותר חברות מנסות למצוא פתרונות לרווחת העובדים, כל אחת בהתאם להיקף התקציב שלה.

בחברת הסייבר Silverfort החליטו כי החל מהשבוע הבא יקבל כל עובד עד 100 דולר כהחזר עבור הוצאות בריאות אישיות, הכוללות בין היתר חדר כושר, פעילויות ספורט, טיפולי גמילה (עישון), מינויים למכוני כושר, אפליקציות תמיכה, עיסויים, תזונאיות ועוד.

איך זה יעבוד? במסגרת תוכנית הוולנס החדשה, בכל חודש יוכל העובד לשלוח חשבונית/קבלה להחזר עבור טיפול עצמי ובריאותי. במקביל, ישנה אפשרות לשלוח קבלה על תשלום שנתי עבור הבריאות והרווחה, ולקבל החזר חודשי. הסכום אינו ניתן לצבירה, מה שמעודד את העובדים לממש אותו מדי חודש.

סילברפורט הוקמה ב-2016 על ידי הד קובץ, ירון קסנר ומתן פטאל, והיא מעסיקה כ-140 עובדים. מהחברה נמסר כי היא "מאמינה שהצלחת העובדים תלויה ישירות באושר והתקדמות העצמית שלהם, כזו המושגת באמצעות טיפולים ורווחה אישית".

גלית חתן

חדשות טובות

עמותת מחשבה טובה נבחרה על ידי הוועדה הכלכלית־חברתית של ארגון האו"ם ECOSOC, כארגון מייעץ בתחום קידום החינוך והנגשת טכנולוגיה לאוכלוסיות מגוונות. כוחה של הוועדה הוא בהקמת מוסדות וגופים שונים בתחומי הכלכלה, החברה, זכויות האדם והבריאות. קבלת המעמד מאפשרת לעמותה, שבראשה עומדת אורנית בן ישר, גם להשמיע הצהרות וליזום אירועים במסגרת מגוון הפעילויות של האו"ם.