דב בהרב | בלעדי

מנהלת רשות החברות לדב בהרב: לא תוכל לכהן כדירקטור בחברה ממשלתית

דוח הבודק בנוגע למינויים בחברת חשמל יופץ בקרוב למעורבים • כפי שנחשף בגלובס, הדוח הודף טענות שהעלה היו"ר הפורש בנוגע להליך מינוי המנכ"ל • בצעד חריג הודיעה מיכל רוזנבוים לבהרב כי הרשות לא תתמוך בו יותר לתפקיד דירקטור בחברות ממשלתיות

דב בהרב / צילום: חברת החשמל
דב בהרב / צילום: חברת החשמל

דוח הביקורת הרשמי בעניין דירקטוריון חברת החשמל יופץ הערב לכל הגורמים המעורבים. חלק מהדוח, העוסק במעורבותה של שרת האנרגיה קארין אלהרר, יישאר חסוי. כפי שפורסם בגלובס, הדוח מפנה ביקורת אל היו"ר המתפטר דב בהרב, שהביע דעות סותרות בעניין מינוי המנכ"ל מאיר שפיגלר. טענותיו של בהרב על הפרעות חיצוניות בתהליך בחירת המנכ"ל נדחו.

מדובר במהלך חריג של רוזנבוים, שנועד להעביר מסר לגבי מחויבותם של בעלי תפקידים בחברות ממשלתיות.

במקביל לפרסום הדוח, שלחה מנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים לבהרב מכתב, בו היא מודיעה לו שלאור הממצאים, רשות החברות תתנגד לכהונתו כחבר דירקטוריון בחברות ממשלתיות.

"צר לי שבחרת להעלות האשמות לא מבוססות כלפי התנהלות של חברה ממשלתית מובילה", כותבת רוזנבוים, "כאשר הממצאים מלמדים כי דווקא אתה התנהלת באופן לא תקין תוך שקילת שיקולים שאינם עולים בקנה אחד עם טובתה של החברה. התנהלות זו אף מנוגדת לכללי ממשל תאגידי ראוי וכללי מינהל תקינים ועומדת בסתירה מוחלטת למדיניות רשות החברות הממשלתיות, ביחס להתנהלות דירקטוריונים בחברות ממשלתיות, ועל אחת כמה וכמה ממי שמיועד להיות יו"ר דירקטוריון בחברה ממשלתית. בנסיבות אלה, ולאור ממצאי הדוח אבקש להודיעך כי רשות החברות לא תוכל להמליץ על מינויך לדירקטור בחברה ממשלתית".

בהרב כיהן בעבר כמנכ"ל חברת אמדוקס וכיו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית. ב-6 באפריל אישרה הממשלה את מינויו ליו"ר חברת החשמל, אולם כעבור שלושה שבועות התפטר מתפקידו על רקע מינוי המנכ"ל החדש.