כולל יהודה ושומרון: בן אנד ג'ריס תמשיך למכור גלידה בכל רחבי ישראל

בהסדר שנחתם עם חברת יוניליוור העולמית הוסכם כי בן אנד ג'ריס הישראלית תמשיך לייצר ולמכור גלידה בכל רחבי ישראל כולל ביהודה ושומרון • בכך מסתיימת הסערה שהחלה לפני שנה סביב חברת הגלידות

אבי זינגר, מנכ''ל ובעלים בן & ג'ריס ישראל / צילום: אלי דסה
אבי זינגר, מנכ''ל ובעלים בן & ג'ריס ישראל / צילום: אלי דסה

שנה אחרי הסערה שפרצה כאשר הודיעה חברת יוניליוור העולמית, הבעלים של גלידות גלידת בן & ג'ריס, על החלטתה להפסיק למכור את הגלידות ביהודה ושומרון, הפרשה ככל הנראה הגיעה לסיומה. אבי זינגר, מנכ"ל גלידת בן & ג'ריס ישראל, הודיע כי הגיע להסדר עם החברה שיאפשר את המשך הפעילות.

תחילת הפרשה ביולי שעבר, כאשר חברת הגלידות פרסמה הצהרה לפיה היא לא תמכור יותר גלידות ביהודה ושומרון. "אנו מאמינים שמכירת הגלידות שלנו בשטחים הפלסטיניים הכבושים לא עומדת בקנה אחד עם הערכים שלנו. אנחנו שומעים ומכירים את החששות מצד האוהדים והשותפים שלנו", נכתב בהצהרה. בן אנד ג'ריס אף הודיעו כי לא יחדשו את הסכם ההפצה באזור. בהודעה מהחברה נכתב כי "למרות שמוצרי בן אנד ג'ריס כבר לא יימכרו בשטחים הכבושים, נישאר בישראל באמצעות הסדר אחר".

השנה האחרונה כללה שורה של ביקורות קשות שנמתחו על החברה, הן בקרב הציבור והן מכיוונים משפטיים ופוליטיים. ישראל פתחה בקמפיין נגדי הכולל מאבק משפטי בסיוע מושלי המדינות שחוקקו חוקים נגד פעילות BDS , ובין היתר בוצעו צעדים כלכליים נגד החברה.

בהסדר שנחתם היום (ד') עם חברת יוניליוור העולמית הוסכם כי החברה הישראלית תמשיך לייצר ולמכור גלידה בכל רחבי ישראל כולל ביהודה ושומרון. לדברי החברה, ההסדר מסיים את המחלוקת בין הצדדים, שנוצרה בעקבות סירובה של בן & ג'ריס האמריקאית לחדש זיכיון המכירה של זינגר בן 35 השנים, אשר אפשר לו לייצר ולמכור גלידת בן & ג'ריס בכל רחבי מדינת ישראל.

במסגרת ההסדר שנחתם, מובטח כי אבי זינגר ימשיך לייצר ולמכור את גלידת בן & ג'ריס, ללא הגבלת זמן, ללא מגבלה וללא אפליה, בכל חלקי ישראל ויהודה ושומרון. הסדר זה מבטיח את המשך פעילות מפעל בן & ג'ריס ישראל בבאר טוביה, ואת הביטחון התעסוקתי של מאות העובדים במפעל, וכן את פרנסתם של אלפי ישראלים ופלסטינים שאמונים על האספקה והשירותים, עליהם מסתמך המפעל.

"אני שמח מאוד שלאחר חודשים ארוכים של מאבק, הצלחנו להבטיח כי נמשיך לייצר ולמכור את גלידת בן & ג'ריס האהובה לכלל לקוחותינו, ללא אפליה, בכל רחבי ישראל ויהודה ושומרון", אמר זינגר בעקבות ההסדר. "אני מודה ליוניליוור על נכונותם להגיע לפתרון, ולעמדתם הנחרצת נגד תנועת ה- BDS . זה היה מאבק ממושך ומורכב, חוצה גבולות ומגזרים. מדובר בניצחון משמעותי עבורנו ועבור כל מי שמאמין בשיתוף פעולה ודו קיום, ובתבוסה מהדהדת לאלו הדוגלים באפליה ובחרמות".

"האנטישמים לא ינצחו אותנו. גם לא בגלידה", צייץ בטוויטר יאיר לפיד. "נלחם בדה לגיטימציה ובתנועת החרם בכל זירה, תודעתית, כלכלית וערכית. ישראל מברכת על הודעת יוניליוור מהיום על כך שחברת בן אנד ג'ריז בישראל תמשיך למכור גלידה, ללא אפליה, ואת אבי זינגר, הבעלים של בן אנד ג'ריז בישראל על ההסכם שהושג".

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, אמר כי "הסיבה שחברת יוניליוור חזרה בה מהחלטתה השערורייתית להחרים את תושבי יו"ש ולא לשווק באזורים אלו את גלידת בן אנד ג'ריס, היא לא מתוך הבנת חוסר המוסריות שבצעד זה, אלא בגלל שמאחורי המתיישבים ביו"ש עומדים תומכים רבים שאומרים לא לחרם".