חוזים ב-768 מיליון דולר לאלביט מערכות באסיה פסיפיק

הבוקר דיווחה החברה לבורסה על חוזה בסך 548 מיליון דולר לאספקת יכולות לוחמה רשתית רב-ממדית למדינה באסיה פסיפיק, לאחר שאתמול דיווחה על חוזה של 220 מיליון דולר לאספקת פתרון חימוש מונחה מדויק אווירי • במקביל הודיעה כי הושלמה מכירת השליטה בעשות אשקלון לקרן פימי

מרכז שליטה של לוחמה רב מימדית / צילום: אלביט מערכות
מרכז שליטה של לוחמה רב מימדית / צילום: אלביט מערכות

החברה הביטחונית אלביט מערכות הודיעה תוך יממה אחת על שני חוזים משמעותיים באסיה פסיפיק: חוזה בסך 548 מיליון דולר לאספקת יכולות לוחמה רשתית רב-ממדית למדינה באסיה פסיפיק, וחוזה של 220 מיליון דולר לאספקת פתרון חימוש מונחה מדויק אווירי.

החוזה הגדול יותר הוא לתקופה של 4 שנים והוא כולל גם פיתוח משותף והעברת ידע. בחברה מציינים כי פתרון מקיף זה ללחימה רשתית נועד לשפר את האפקטיביות המבצעית, תהליכי קבלת ההחלטות ואת היכולת לקיים פעילות מבצעית משולבת חוצה זרועות, פלטפורמות ומערכות. מנכ"ל אלביט, בצלאל (בוצי) מכליס, מסר כי ישנה הכרה גוברת בקרב צבאות ברחבי העולם בנחיצות של דיגיטציה ושל היכולת לקיים פעילויות מבצעיות רב-ממדיות משולבות, בייחוד על רקע הלקחים הנלמדים מהעימותים האחרונים.

החוזה בסך 220 מיליון דולר הוא ל-15 שנה, ובמסגרתו אלביט תספק ערכות להנחיה מדויקת עבור ראשי קרב אוויריים.

במקביל דיווחה אלביט גם על השלמת מכירת השליטה בעשות אשקלון לידי קרן פימי, בראשות ישי דוידי, תמורת 84 מיליון דולר (291 מיליון שקל). אלביט נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 9.7 מיליארד דולר אחרי עלייה של 26% במניה מתחילת השנה.