לא רק קנאביס: אהוד ברק ימונה ליו"ר משותף בשחל טלרפואה

ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר יצטרף ליו"ר יריב אלראי והשניים ינסו להוביל יחד את הצמיחה הגלובלית של שחל, שעוסקת בפתרונות רפואה מרחוק • ברק עומד גם בראש חברת הקנאביס הרפואי אינטרקיור

אהוד ברק / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט
אהוד ברק / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק יעמוד בראש חברת שחל טלרפואה  (שנסחרת בשוויץ בסימול SHLTN), כיו"ר משותף לצד יריב אלראי. החברה נחשבת למובילה עולמית בפיתוח של פתרונות רפואה מרחוק.

"אני שמח להצטרף לצוות הניהול הבכיר של שחל טלרפואה. כתוצאה משינוי גלובלי, הטלרפואה הפכה לטיפול מקובל במתן שירותים רפואיים. לשחל טכנולוגיה מוכחת, ידע עשיר, ניסיון רב ושיתופי פעולה אסטרטגיים עם ארגוני בריאות מובילים", מסר ברק בדיווח. בין הארגונים ששחל עובדת עמם אפשר לציין את Mayo Clinic ,CVS Health ו-Henry Schein בארה"ב וכן את AOK Bayren ו-BARMER בגרמניה.

"שחל ממוצבת היטב לשפר את חייהם של מטופלים רבים ברחבי העולם וכן את האופן בו שירותים רפואיים נצרכים. בכוונתי להצטרף למימוש הצמיחה הגלובלית של שחל, בעיקר בארה"ב ובגרמניה, ולקחת חלק בפעילויות של צוות הניהול הבכיר של שחל כמובילה עולמית בתחום הטלרפואה", סיכם ברק.

תנאי ההתקשרות של ברק יובאו לאישור אסיפה כללית מיוחדת של בעלי המניות שתזומן בימים הקרובים. לאחר אישור התנאים על ידי האסיפה ימנה דירקטוריון החברה את היו"ר המשותף.

היו"ר יריב אלראי ציין כי "שחל מברכת את ברק ונרגשת על מינויו כיו"ר משותף של החברה. אנו משוכנעים ביכולותיו של מר ברק לתמוך בביצוע ומימוש החזון האסטרטגי הגלובלי שלנו".

ברק היה מהראשונים לזהות את הטרנד של הקנאביס הרפואי בשוק ההון, והוא מונה לכהן בתור יו"ר אינטרקיור  עוד בספטמבר 2018, ומכהן בתפקיד מאז. בשנים שחלפו מאז המינוי של ברק לצמרת החברה, שנוסדה ומנוהלת על ידי אלכס רבינוביץ', נרשמה קפיצת מדרגה משמעותית בפעילותה. כך למשל, הכנסותיה בשנה שעברה הסתכמו ב-219 מיליון שקל, עלייה 240% בתוך שנה, ובשורה התחתונה היא רשמה רווח נקי של 7.3 מיליון שקל, לאחר הפסד של 34.9 מיליון שקל בשנת 2020.

שחל היא חברה ישראלית בעלת פעילות בינלאומית, שנוסדה ב-1987 ומשרדיה ומוקדי הטלרפואה שלה נמצאים בתל אביב ובמינכן שבגרמניה. החברה פועלת כאמור בתחום הרפואה מרחוק ומספקת מענה ללקוחותיה בזמן אמת, באמצעות שילוב בין שירות אנושי על ידי צוות מוקד רפואי עם טכנולוגיות הניטור הרפואי המתקדמות בשוק. החברה מתמחה באבחון ומעקב אחר מדדים רפואיים המועברים מבית המנוי ישירות לצוות הרפואי במוקד שחל, ותגובה מהירה אם קיים חשש או זוהה אירוע חריג.

ניטור פעימות הלב של מנויי שחל מתבצע על ידי מכשירים שפיתחה החברה וקיבלו אישורי CE ו-FDA, שמאפשרים גם לאדם ללא רקע רפואי לבצע א.ק.ג מלא כמו בבית חולים. פיתוח הדגל של החברה הוא מכשיר ה-Smartheart מבוסס הענן, שמשתמש בטלפון החכם כדי לשדר נתוני א.ק.ג. מלא (12 Lead) מכל מקום אל מוקד שחל. המכשיר כבר נמצא בשימוש על ידי מאות רופאים ואחיות במדינות שונות בארה"ב.