ווישור הפכה לבעלת השליטה באיילון: רכשה 67% תמורת 448 מיליון שקל

חברת הביטוח הדיגיטלית רכשה 67% מאיילון • המימון התאפשר בעקבות הפיכת צבי ברק לבעל שליטה בווישור, השקעה של 20 מיליון שקל מצד משפחת בן ישי בתמורה לכ-3.7% מהמניות והלוואה מתאגיד בנקאי בסך 90 מיליון שקל

מימין: ניצן צעיר הרים, יוחנן דנינו ואמיל וינשל / צילום: רמי זרנגר
מימין: ניצן צעיר הרים, יוחנן דנינו ואמיל וינשל / צילום: רמי זרנגר

שנה לאחר שנחתם ההסכם המקורי בין חברת הביטוח הדיגיטלית ווישור  לבין מנהל העזבון של מייסד איילון, לוי רחמני, השולמה הערב (ה') רכישת השליטה באיילון . במסגרת העסקה רוכשת ווישור 67% ממניות איילון תמורת כ-447.6 מיליון שקל. ווישור מדווחת במעמד זה גם על חתימת הסכם מימון עם תאגיד בנקאי מוביל שיעניק לה הלוואה של כ-90 מיליון שקל על מנת להשלים את העסקה. ההלוואה הינה לתקופה של 5 שנים בריבית שנתית של פריים +2.5% כאשר בתום תקופת האשראי החברה תהא רשאית להארכה נוספת לתקופה של 3 שנים.

עם השלמת העסקה העבירה ווישור למשפחת רחמני סך של 335 מיליון שקל, לאחר שכבר העבירה לה עד עתה 50 מיליון שקל כמקדמה, ובהפחתת הסכום שהועמד כהלוואת בעלים על סך 62.5 מיליון שקל.

השלמת העסקה הינה בהמשך להסכמות אליהן הגיעו אתמול ווישור ומנהל העזבון של רחמני, עו"ד מורן המאירי, ובהתאם לכך נחתמה תוספת שלישית להסכם עסקת ווישור-איילון. כפי שפורסם לראשונה בגלובס, הצדדים ביצעו התאמות במחיר העסקה לאור הירידה בשווי מניות איילון מאז החתימה על ההסכם הראשון ביוני אשתקד. תיקון להסכם כלל הפחתת התמורה הכוללת שתשלם גלובלטק עבור 67% ממניות איילון בכ-15 מיליון שקל. כמו כן, במסגרת התיקון הנוסף להסכם, הוגדל סכום הלוואת המוכר לגלובלטק ב- 7.5 מיליון שקל נוספים, לכ-62.5 מיליון שקל.

במקביל לתיקון בהסכם בין ווישור למנהל העזבון של רחמני, השלימה אתמול קיסריה אלקטרוניקה רפואית את השקעתה בווישור בסך של 260 מיליון שקל. גם כאן בוצעה התאמה במחיר של כ-10 מיליון שקל, ובסופה צבי וענת ברק הפכו לחלק מגרעין השליטה בווישור ביטוח ובאיילון ביטוח יחד עם אמיל ויינשל וניצן צעיר-הרים.

בנוסף, הושלמה היום גם ההשקעה של משפחת בן ישי בווישור בתמורה לכ-20 מיליון שקל ויחזיקו ב-3.7% ממניות החברה. שלושת בני משפחת בן ישי ירכשו את המניות במחיר של 6.3 שקל למניה, מחיר זהה למחיר אותו תשלם קיסריה אלקטרוניקה בגין מניות ווישור, המשקף פרמיה של יותר מ-200% על מחיר השוק של ווישור.

כעת לאחר השלמת עסקת הרכישה של מניות השליטה באיילון, היקף הפעילות המאוחד של קבוצת ווישור גלובלטק (איילון ו-ווישור ביטוח) מביאים את החברה להיות חברה דומיננטית בשוק הישראלי, עם היקף פרמיה ברוטו שנתי שמוערך בכ- 3.5 מיליארד שקל וזאת במגוון רחב של תחומי פעילות בענפי הביטוח הכללי, בריאות וביטוח חיים. סך הנכסים של הקבוצה צפוי לעמוד על למעלה מ-17 מיליארד שקל.

"בכוונת ווישור להביא למיקסום הסינרגיות בין החברות, ובתוך כך לשדרג את היכולות הטכנולוגיות והדיגיטליות של איילון, וזאת בין היתר במטרה להמשיך לצמוח ולשפר את תוצאותיהן העסקיות של שתי החברות", הסבירו בווישור. "במקביל, רכישת איילון תאפשר לווישור חדירה מהירה לענפי ביטוח חדשים, ועשויה להוות תשתית להמשך פיתוח פעילויות אלה על ידי ווישור בשווקים הבינלאומיים, בהתאם לאסטרטגיית החברה להרחבת פעילותה גם בחו"ל".

מנכ"ל איילון, שרון רייך מסר הערב: "איילון מקדמת בברכה את הבעלים החדשים. אנו סמוכים ובטוחים שעסקה זו, המביאה עימה יתרונות אסטרטגיים רבים, תביא ליישום פעולות רבות, שיבואו לידי ביטוי בהשבחת התוצאות העסקיות ובשגשוג החברה"

תגובת יוחנן דנינו יו"ר ווישור: "איילון תשתלב באופן טבעי ודינאמי באסטרטגיה העסקית הכוללת שלנו בשנים הבאות, ותהיה גורם מרכזי בקפיצת המדרגה העסקית של קבוצת ווישור גלובלטק".