מוליוב במשא ומתן לקבלת הזיכיון של אנדר ארמור בארץ

קבוצת MGS של גדעון מוליוב מנהלת מו"מ מול אנדר ארמור לקבלת הזיכיון של ענקית הספורט בישראל • המו"מ החל זמן קצר לאחר ש-MGS ביטלה את ההנפקה בבורסה

חנות אנדר ארמור בקולורדו, ארה''ב / צילום: Associated Press, David Zalubowski
חנות אנדר ארמור בקולורדו, ארה''ב / צילום: Associated Press, David Zalubowski

קבוצת MGS ספורט טריידינג של גדעון מוליוב נמצאת במשא ומתן לקבלת הזיכיון של ענקית הספורט והאופנה אנדר ארמור בישראל. המשא ומתן הגיע זמן קצר אחרי שקבוצת MGS ביטלה את ההנפקה בבורסה, ונראה שזה אחד הצעדים שהקבוצה עושה במטרה לנסות ולחזק את אחיזתה בשוק הספורט לקראת הנפקה עתידית.

המשא ומתן מתקיים חודש לאחר מזכר ההבנות עליו חתמה קבוצת אלקטרה צריכה לרכישת 18 חנויות של המותג אדידס בישראל מהזכיין אריק ממן והמגעים שמנהלת אלקטרה עם ענקית הספורט העולמית אינטרספורט לקבלת זיכיון של המותג בישראל.

אנדר ארמור היא ענקית ספורט אמריקאית שנוסדה ב-1996. החברה עוסקת בייצור, שיווק והפצה של ביגוד, הנעלה ואביזרים בתחום הספורט לגברים, נשים ונוער ולה מגוון רחב של מוצרי ספורט, בין היתר בגדי ספורט, נעלי ריצה ואביזרי ספורט. היא פועלת בארה"ב, קנדה, אירופה, המזרח התיכון, אפריקה, אסיה ואמריקה הלטינית. אנדר ארמור מוכרת את מוצריה באמצעות 422 חנויות מותג ברשתות ספורט ובאונליין, וכן פועלת ברחבי העולם במודל זכיינות. המותג משווק בישראל בכל רשתות הספורט המובילות, וזוכה לאהדה בקרב חובבי הספורט. המותג מתחרה בנייקי ובאדידס, אם כי היקף הפעילות הכספית שלו קטן יותר.

אנדר ארמור העולמית חתמה את 2021 עם הכנסות של 5.68 מיליארד דולר, והרווח הגולמי עמד על 2.8 מיליארד דולר (50% מהמכירות). הרווח התפעולי הסתכם ב- 526.8 מיליון דולר (9.3% מהמכירות). בשורה התחתונה החברה סיכמה את השנה עם רווח נקי של 360 מיליון דולר.

בשנת 2005 היא הונפקה בבורסה לניירות ערך בניו יורק ונסחרה במדד S&P 500. לפני כחודש הוצאה ממדד ה-S&P 500 אחרי שהמניה צללה ב-44.3% מתחילת השנה, משער של 18.04 דולר לשער של 10.04 דולר.

קבוצת MGS שהחלה את פעילותה בחנות קטנה בבאר שבע הלכה וצמחה עם השנים והפכה לענקית ספורט מקומית. בשנת 2007 רכשה הקבוצה את רשת מגה ספורט תמורת 21 מיליון דולר, ולאחר הרכישה המשיכה להרחיב את הפעילות הקמעונאית ופתחה גם את רשת אליטל. בהמשך, קיבלה את הזיכיון למותג אדידס בישראל שהפך לרגל מרכזית בפעילותה של הקבוצה בארץ, עם זאת אדידס העולמית רכשה את הפעילות מקבוצת MGS , כשגדעון מוליוב נותר עם 15% מהפעילות בלבד.

מפנה נוסף נרשם בפברואר 2021 כאשר שלום מוליוב, אחיו של גדעון, סיים את תפקידו כמנכ"ל אדידס ישראל והחברה מינתה בהמשך מנכ"ל מטעמה.

פעילות MGS בישראל כוללת כ-550 נקודות מכירה. בנוסף, מייבאת לארץ מותגי ספורט ואופנה בינלאומיים, ביניהם: Marrel, Kappa, Sketchers, Saucony Diadora ,Reebok, Arena ועוד. וכן את רשתות מגה ספורט, אליטל, דיוטי ספורט בנתב"ג ואלוף ספורט. החברה מעסיקה מעל ל-1300 עובדים. לפי הערכות מחזור המכירות של הקבוצה עומד על כ-700 מיליון שקל בשנה.

מקבוצת MGS לא נמסרה תגובה. את תגובת גרונדמן ושות', היבואנים הרשמיים של אנדר ארמור בישראל, לא ניתן היה להשיג.