שנה וחודשיים אחרי שנמלט מישראל: מייק בן ארי, שחשוד בהונאת ענק, נעצר בבוסניה

מיכאל (מייק) בן ארי נעצר לפני כשבוע בבוסניה, יותר משנה לאחר שנמלט מישראל • המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה הודיעה שתגיש בקשה רשמית להסגרתו • בן ארי חשוד בהונאת מאות משקיעים בהיקף של מאות מיליוני שקלים

מיכאל בן ארי / צילום: אחד מאירועי החברה- מתוך כתב התביעה
מיכאל בן ארי / צילום: אחד מאירועי החברה- מתוך כתב התביעה

שנה וחודשיים לאחר שנמלט מישראל, מיכאל (מייק) בן ארי נעצר לפני כשבוע בבוסניה והרצבוגינה לבקשת ישראל. בן ארי חשוד בהונאת מאות משקיעים בהיקף של מאות מיליוני שקלים. היום (ג') הודיעה המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה שתגיש בקשה רשמית להסגרתו.

חיים בזהות בדויה בסרביה: הפרטים החדשים על מייק בן ארי 
"אין לי כסף לחיות": סיפורה של משקיעה של מייק בן ארי שנותרה מחוסרת כל 

לפי החשדות המיוחסים לבן-ארי, במשך שנים, הוא הציע למשקיעים להשקיע, באמצעות חברה פרטית בבעלותו בקרנות זרות, תוך הצגת מצגים תרמיתיים, לפיהם מדובר בהשקעה בטוחה, המשיאה תשואה מובטחת גבוהה. בפועל, פעל כבשלו בכספיהם של מאות רבות של משקיעים, בסכומי השקעה הנאמדים בכ-60 מיליון דולר, וזאת במשך למעלה מעשור.

בן ארי שוחרר ב-6 באפריל בתנאים מגבילים ונמלט מישראל. הוא יצא בעזרת חברו נחום אייזנשטאט, משקיע שנתן לו דרכון אותו זייף. בן ארי נעצר בבוסניה. שתי המדינות הן צדדים לאמנת ההסגרה האירופית, והליך הסגרתו של בן-ארי לישראל מנוהל מכוח אמנה זו.

אייזנשטאט עצמו הורשע במסגרת הסדר טיעון לו מתנגדים המשקיעים. מחר צפוי דיון בבית המשפט בהתנגדות המשקיעים.

תגובת עורכי הדין איתן ארז ומור בן שושן המייצגים 740 משקיעים: "אנו מברכים על מעצרו של מייק בן ארי שהונה מעל 800 משקיעים מתוכם 740 מיוצגים על ידינו. אנו מייחלים לכך שמעצרו של בן ארי, אשר חייב לנושיו כ-600 מיליון שקלים, יוביל להסגרתו לישראל ויספק לנאמן, עו"ד ליאור דגן, מידע חיוני נוסף שיאפשר ללקוחותינו לקבל את כספם.

"חבל רק שהמעצר התבצע שנה וחודשיים לאחר בריחתו מהארץ עם דרכון מזויף שסופק לו על ידי חברו, נחום אייזנשטאט.

"חבל עוד יותר שהרשות לניירות ערך אפשרה ברשלנותה, למייק בן ארי לעקוץ מאות משקיעים תמימים למרות שידעה על מעלליו ולא טרחה לעצרו או לפנות לבית המשפט. חבל עוד יותר שהרשות לניירות ערך הסכימה בחודש אפריל 2021 לשחרר את בן ארי בערבות פעוטה של 2 מיליון שקלים, מבלי לדרוש את מעצר בפועל או איזוק אלקטרוני ובכך אפשרה את הימלטותו. בכך גרמה הרשות לניירות ערך נזק ישיר נוסף של 30 מיליון שקלים אותם "שרף" מייק בן ארי מאז נמלט מן הארץ".

התיק מנוהל ע"י מחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה ונחקר על ידי רשות ניירות ערך. תיק ההסגרה מטופל על ידי עו"ד שרון הורביץ מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה וחוליית אינטרפול במשטרת ישראל.

עו"ד איתן פינקלשטיין, המייצג את מייק בן ארי, מסר בתגובה לבקשת ההסגרה: "בן ארי עומד על כך שהוא השקיע את הכספים בהשקעות מניבות, ושאלמלא התערבות הרשויות, כל לקוחותיו היו מקבלים את כספם. בשל הקפאת הכספים והפרויקטים החלו איומים של לקוחות מסוימים על חייו, והוא נאלץ לברוח מהארץ, במטרה לקדם את הפרויקטים שבהם הושקעו הכספים ולהשיב לכל לקוחותיו את כספם. כך גם הוא החל לפעול תוך שהוא משתף פעולה עם הנאמן שמונה על ידי בית המשפט, וזאת לצורך מקסום הסכום שיקבלו הלקוחות".

*** חזקת החפות: מייק בן ארי לא הורשע, ועומדת לו חזקת החפות.