לקראת ההנפקה: דידי פז מונה לתפקיד מנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה

דידי פז כיהן עד כה בתפקיד מנהל התפעול הראשי של קבוצת שיכון ובינוי • לדברי החברה, לפז ניסיון עשיר בהובלת פרויקטים מורכבים בתחום התשתיות והאנרגיה

דידי פז שיכון ובינוי / צילום: יח''צ
דידי פז שיכון ובינוי / צילום: יח''צ

קבוצת שיכון ובינוי  החליטה על מינוי מנכ"ל חדש לחברה הבת שיכון ובינוי אנרגיה, שנמצאת בתהליך לקראת הנפקה ראשונית של מניותיה בבורסה בת"א. היום דיווחה שיכון ובינוי על מינויו של דוד (דידי) פז לתפקיד מנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה.

דידי פז כיהן עד כה בתפקיד מנהל התפעול הראשי (COO) של קבוצת שיכון ובינוי. היום החליטה הקבוצה על מינויו לתפקיד מנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה, והוא נכנס לתפקידו החדש באופן מיידי.

דידי פז הצטרף לקבוצת שיכון ובינוי בשנת 2013 כמנכ"ל הזכיין בפרויקט תחנת הכוח אשלים. בשנת 2019 הוא מונה לתפקיד מנהל התפעול הראשי (COO) של שיכון ובינוי.

בקבוצת שיכון ובינוי ציינו היום, כי דידי פז הוא בעל ניסיון עשיר בתחום התשתיות בכלל והאנרגיה בפרט, בהובלת פרויקטים מורכבים, בעבודת ממשקים מול מחזיקי העניין (שותפים, מממנים, רשויות רגולטוריות, יועצים וכד'), בארץ ובחו"ל. לדידי פז תארים במשפטים ובכלכלה (בהצטיינות) באוניברסיטת ת"א.

דידי פז יחליף בתפקיד מנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה את אלון רווה, שעזב את החברה בתחילת השנה הנוכחית לטובת תפקיד המנכ"ל של חברת אוגווינד הציבורית, מאז העיזבה עמד בראש החברה עמית בירמן, אשר כיהן בתפקיד ממלא מקום מנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה.

שיכון ובינוי עושה כיום ניסיון נוסף להנפיק בבורסה בת"א את החברה הבת, שיכון ובינוי אנרגיה (שו"ב אנרגיה). באחרונה פרסמה שו"ב אנרגיה תשקיף לגיוס של 750 מיליון שקל, באמצעות הנפקת 150 מיליון מניות במחיר של 5 שקלים למניה.

ההנפקה משקפת לשו"ב אנרגיה שווי של 3 מיליארד שקל לפני הכסף (3.75 מיליארד שקל אחרי הכסף). לאחר השלמת המהלך תחזיק שיכון ובינוי ב-80% ממניות שו"ב אנרגיה ואילו היתרה תוחזק בידי ציבור המשקיעים.

שו"ב אנרגיה עוסקת בייזום, הקמה ותפעול של פרויקטים לייצור אנרגיה בטכנולוגיה פוטו-וולטאית, בגז טבעי, ובטכנולוגיה תרמו-סולארית. לחברה פעילויות בישראל, רומניה, איטליה, טקסס וקליפורניה.

לחברה פרויקטי אנרגיה מניבים, בהקמה ולקראת הקמה ובייזום מתקדם, בהיקף של 4.2 ג'יגה וואט (כולל שותפים). מתוכם, עומד עומד חלקה של החברה על 2.8 ג'יגה וואט. ההון העצמי של שו"ב אנרגיה הסתכם בסוף מארס 2022 ב-722.6 מיליון שקל, לעומת 680 מיליון שקל בסוף דצמבר 2021 ובהשוואה ל-299.5 מיליון שקל בסוף מארס 2021.

את שנת 2021 סיימה שו"ב אנרגיה עם רווח מפעולות של 83.3 מיליון שקל ועם רווח נקי של 53.2 מיליון שקל. לשם השוואה, בשנת 2020 הציגה החברה הפסד מפעולות של 59.6 מיליון שקל והפסד נקי של 75.3 מיליון שקל.

למעבר החד לרווחיות תרמה בעיקר רכישה של פרויקטים חדשים במהלך 2021, שהגדילו את היקפי ייצור החשמל של החברה. מדובר בעיקר בתחנות הכוח ברמת חובב, שנרכשה בדצמבר 2020 ושההחזקה בה הניבה לשו"ב אנרגיה רווח של 103.6 מיליון שקל ב-2021.

את הרבעון הראשון של 2022 סיימה שו"ב אנרגיה עם ירידה של 11% ברווח מפעולות ל-24 מיליון שקל, אולם גם עם עלייה של 145% ברווח הנקי ל-14 מיליון שקל. זאת, בזכות ירידה חדה בעלויות המימון ולמרות הוצאות מסים ראשונות של 3.7 מיליון שקל (ב-2021 כולה היו לחברה הכנסות מס של 1.9 מיליון שקל).