אופיר רבינוביץ' מונה לתפקיד סמנכ"ל התוכניות וההפקה ברשת 13

אופיר רבינוביץ' ימונה לסמנכ"ל התוכניות וההפקה ברשת 13, רק מספר שבועות לאחר מינויו של מאיר קוטלר למשנה למנכ"ל • תפקידו החדש של רבינוביץ' הוא אחד משלושת התפקידים המשמעותיים בערוץ טלוויזיה, הודות להשפעתו הישירה על תוכן הערוץ •

אופיר רבינוביץ / צילום: אוסנת רום
אופיר רבינוביץ / צילום: אוסנת רום

שבועות ספורים לאחר מינויו של מאיר קוטלר לתפקיד משנה למנכ"ל ברשת 13 וראש זרוע התוכן של הערוץ, מתרחש ברשת מינוי משמעותי נוסף: אופיר רבינוביץ' ימונה לסמנכ"ל התוכניות וההפקה. רבינוביץ שמכהן כיום בתפקיד מפיק ראשי בחברת yes צפוי להיכנס לתפקיד החדש במהלך חודש ספטמבר 2022.

סמנכ"ל תוכניות והפקה הוא אחד משלושת התפקידים החשובים בכלי תקשורת בכלל, ובערוץ טלוויזיה בפרט - שכן החלטותיו משפיעות ישירות על המוצר הסופי של הערוץ - התוכן. עד לאחרונה, מי שנתנו את הטון בכל הקשור לתוכן של רשת 13 היו עמי גלאם, סמנכ"ל התוכניות, ויובל כהן, סמנכ"ל ההפקה. לאחר עזיבתו של המנכ"ל הקודם, אבי בן טל, ובעקבות מינויו של המנכ"ל הנוכחי יורם אלטמן, פרשו בזה אחר זה גלאם וכהן, ובהמשך נפרדו מהערוץ בכירים נוספים מההנהלה הקודמת. כל זאת על רקע הנתח הקטן והלא מספק שהחזיק הערוץ בשוק הצפייה המסחרית.

נזכיר כי בימים אלה חל שיפור מסוים במצבה של רשת 13 ביחס אל המתחרה קשת ובגודל הנתח שתופס הערוץ בשוק צפייה המסחרית. את השינוי ניתן לתלות בשני גורמים משמעותיים: העלייה לאוויר של התכנית "האח הגדול", שזוכה לרייטינג טוב לעומת העונה החלשה, יחסית, של "חתונה ממבט ראשון" של המתחרה. כך שלמרות השיפור הנקודתי, לרבינוביץ, קוטלר והנהלת רשת 13 כולה יש עדין אתגר משמעותי בגיבוש לוח שידורים שיאפיין את הערוץ ויציג בידול ביחס למתחרות.

ברשת נמנעו עד עתה להציג תוכנית כלשהי ביחס לשינויים הצפויים, אבל דווקא מהאופן בו הוצג לתקשורת מינויו של רבינוביץ' ניתן ללמוד משהו לכיוון אליו מכוונים בהנהלה: סמנכ"ל התוכניות וההפקה העתידי הוגדר כמי "שיוביל את יצירת התוכן של הערוץ בישראל ובעולם". נזכיר כי לפני מספר חודשים נרכשו 25% ממניות רשת על ידי קבוצת המדיה דיסקברי, המפעילה עשרות ערוצי תוכן ברחבי העולם. סביר להניח שברשת מתכוונים להעמיק את שיתוף הפעולה עם יכולות התוכן של החברה הבינלאומית ולייצר הפקות משותפות, שיכוונו גם לשוק המקומי וגם לשוק הבינלאומי.

"הידע והניסיון של אופיר יתרמו רבות ליצירת תכנים מקוריים"

רבינוביץ' נחשב לאיש הפקה מנוסה מאוד. הוא החל את דרכו בעולם הטלוויזיה בשנת 1990 ושימש במגוון תפקידי תוכן והפקה, ביניהם המפיק הראשי של "הוט", המפיק הראשי ומנהל הפקות המקור ב-"yes" - שם היה שותף ליצירת התוכן המוביל של החברה, בין היתר בהפקות "פאודה", "שטיסל", "בלאדי מורי", "ריקוד האש", "מלכת היופי של ירושלים", "פלמח" ו-"הבוזגלוז".

מאיר קוטלר, משנה בכיר למנכ״ל וראש זרוע התוכן של רשת 13 מסר בתגובה: "הצטרפותו של אופיר להנהלת החברה כסמנכ״ל התוכניות וההפקה היא כוח משמעותי עבורנו. אני סבור כי הידע והניסיון של אופיר יתרמו רבות ליצירת תכנים מקוריים, שימור וחיזוק הקשרים עם אנשי הטלוויזיה איתם אנו עובדים וחיבור ליוצרים חדשים, במטרה לייצר קטלוג תוכן עשיר ומגוון".