איציק אברכהן מדיח את מנכ"ל שופרסל עופר בלוך

דירקטוריון שופרסל אישר את הדחת מנכ"ל החברה עופר בלוך. הוא יקבל זימון לשימוע • עוד לפני שנבחר ליו"ר רשת קמעונאות המזון הגדולה בישראל עלו הערכות כי אברכהן יעדיף למנות מנכ"ל אחר • בין המועמדים המסתמנים להחלפתו של בלוך: אורי וטרמן, רועי פרייבך ועמית זאב

איציק אברכהן / צילום: סיון פרג'
איציק אברכהן / צילום: סיון פרג'

דירקטוריון שופרסל אישר הבוקר (ה') פה אחד את הדחת מנכ"ל החברה עופר בלוך. בלוך יקבל זימון לשימוע. כפי שפרסמנו הבוקר, איציק אברכהן, יו"ר שופרסל שמונה לפני שבועיים, לא התקשה להשיג רוב בקרב הדירקטורים, כיוון שיחד עימו לפני שבועיים נבחרו כגוש חמישה דירקטורים חדשים, שיחד עם אברכהן מהווים את הרוב הדרוש.

● המחליף המיועד: הכירו את האיש שעשוי להפוך למנכ"ל שופרסל
● ללא מצנח זהב: מה יקבל עופר בלוך לאחר ההדחה מתפקיד מנכ"ל שופרסל

הדחתו של בלוך מתרחשת לא רק בשל הבאתו של לשופרסל על ידי יקי ודמני, היו"ר שהודיע על עזיבתו לאחר שהדירקטוריון החליט שלא להעמיד אותו לבחירה נוספת ולמעשה גרם להתפטרותו, אלא גם בעקבות האמירה של בלוך לפיה יוכל לעבוד עם כל יו"ר חוץ מעם אברכהן - אמירה עליה התנצל בהמשך, אולם אברכהן ככל הנראה לא שכח.

בריאיון לגלובס בחודש מאי האחרון התייחס בלוך לסוגיה: "הייתה ישיבה אחת שבה התבטאתי בצורה לא מוצלחת. אמרתי משהו שאני מתחרט עליו ואני לוקח בחזרה. מנכ"ל לא בוחר את היו"ר שלו. יש דירקטוריון, הוא בוחר את היו"ר, ותפקיד המנכ"ל הוא לעבוד איתו. עם רוב היו"רים שעבדתי איתם - והיו תשעה כאלה לאורך השנים - עבדתי מצוין. איציק עשה שם עבודה יוצאת מגדר הרגיל, ואם יבוא להיות יו"ר, ניפגש ונראה איך עובדים יחד. אני לא בנאדם שרב, ובטח שלא עם איציק, שלא היה לי שום מגע איתו". 

עוד לפני שאברכהן נבחר עלו הערכות כי יעדיף מנכ"ל אחר תחתיו

חברה, בעיקר בסדר גודל של שופרסל , חייבת שבין העומדים בראשה יהיו יחסי אמון וכבוד. בין אברכהן ובלוך לא שוררים יחסי אמון, ועוד לפני שנבחר ליו"ר רשת קמעונאות המזון הגדולה בישראל עלו הערכות כי אברכהן יעדיף למנות מנכ"ל אחר. אחד מהשמות שעלו היה אורי וטרמן, מנכ"ל רשת הפארם של שופרסל BE, שלו ולאברכהן יחסים קרובים והוא נחשב לאחד מבני טיפוחיו.

שם נוסף שעלה הוא רועי פרייבך, מנכ"ל שופרסל עסקים, וגם שמו של עמית זאב, מנכ"ל יינות ביתן-קרפור לשעבר שהוביל את כניסתה של ענקית הקמעונאות הצרפתית לארץ, מה שיכול להיות מהלך מסקרן בתחרות מול קרפור, במיוחד לאחר שרק אתמול בכיר משופרסל שהיה אמור לעבור לתפקיד סמנכ"ל תפעול בקרפור החליט להישאר עם אברכהן.

עד לפני חודש, המועמד הטבעי של אברכהן להחליף את בלוך היה אורי קילשטיין, שכיהן כמשנה למנכ"ל שופרסל וכסמנכ"ל הסחר והשיווק של הרשת לפני שעזב לעמוד בראש קניוני עזריאלי. אולם קילשטיין מונה בעצמו למנכ"ל יינות ביתן, שעד סוף השנה תשנה את פניה ואת שמה לקרפור.