ללא מצנח זהב: מה יקבל עופר בלוך לאחר ההדחה מתפקיד מנכ"ל שופרסל

מנכ"ל שופרסל המודח צפוי לקבל תשלום שכר לחצי שנה לאחר פיטוריו וכן לאבד חבילת אופציות של מעל 4 מיליון שקל • בתקופת ההודעה המוקדמת יהנה מחבילת שכר בעלות 1.1 מיליון שקל

עופר בלוך / צילום: יונתן בלום
עופר בלוך / צילום: יונתן בלום

דירקטוריון שופרסל אישר הבוקר (ה') פה אחד את הדחת מנכ"ל החברה עופר בלוך. לנוכח סימני השאלה שליוו את כניסתו של בלוך לתפקיד מנכ"ל שופרסל לפני קצת יותר מחודשיים, מפתיע אולי לגלות שהתנאים עליהם חתם אינם כוללים "מצנח זהב" למקרה שיפוטר. בלוך צפוי לתשלום שכר למשך תקופה קצרה יחסית של כחצי שנה ממועד פיטוריו. כמו כן, הוא צפוי לאבד על פי חוזהו חבילת אופציות בשווי של 4.2 מיליון שקל שאושרה לו כחלק מתנאי ההעסקה.

המחליף המיועד: הכירו את האיש שעשוי להפוך למנכ"ל שופרסל

תנאי העסקתו של בלוך כוללים שני חודשי הסתגלות בלבד ובנוסף להם ארבעה חודשי משכורת בגין הודעה מוקדמת על סיום עבודה. מדובר בחצי שנת שכר שעלותה לחברה 1.1 מיליון שקל (על בסיס שכר חודשי של 125 אלף שקל ברוטו ונלוות), לא כולל בונוס לו יהיה זכאי בסוף השנה לפי מספר החודשים היחסי שבהם עבד.

רק לפני שבועיים אישרה אסיפת בעלי המניות של שופרסל את תנאי העסקתו של בלוך, לשעבר מנכ"ל חברת החשמל, שהובא לתפקיד על ידי יו"ר שופרסל לשעבר יקי ודמני, למורת רוחם של בעלי המניות המוסדיים בחברה. תנאי ההעסקה אמורים היו להסתכם בשכר בעלות שנתית של 2.25 מיליון שקל, בונוס בהיקף של עד כמיליון שקלים, ותשלום מבוסס מניות בשווי של כמיליון שקל. בסה"כ מדובר בעלות שכר שנתית של כ-4.3 מיליון שקל.