ניתוח טכני | ניתוח

ניתוח טכני: מניית נטפליקס - לחובבי סרטים ארוכים בלי הפסקה

הקריסה של מניית חברת הסטרימינג ארכה שני רבעונים שבהם דיממה אחוזים • המחירים הנוכחיים מצדיקים קנייה, ואפשר גם לחכות לירידה קלה נוספת, ובכל מקרה להביא בחשבון שאין מדובר בעסקה לטווח הזמן המיידי

 
  

מה זה ניתוח טכני?

שיטה לקבלת החלטת השקעה בשוקי ההון, שמתבססת על התנהגות השוק. הגרף הוא התוצאה הסופית של משוואת קבלת ההחלטות של כל המשקיעים בשוק, ובכך מגלם את כל המידע הרלוונטי להחלטה

הכותב הוא מנתח טכני, בורסה גרף מקבוצת קו מנחה

מי שאוהב סרטים - או בעיקר "לאכול סרטים" כשגילה שלא מכר בזמן - קיבל סרט אימה כאשר נטפליקס  קרסה בצלילת בז משיא של 700.99 דולר למניה ועד לשפל של 162.75 דולר. סימנים לצאת? היו למכביר במספר ממדי זמן, רק שזו כבר היסטוריה רחוקה.

אציין רק את הסימן שהתקבל בגרף הרבעוני. הרבעון השלישי מהסוף הוא למעשה "נר של מוכרים" כפי שאני קורא לו - נר עם גוף שטן הממוקם בתחתית הנר וצללית עליונה ארוכה - מסר חד-משמעי מהמוכרים. בשיטה אותה אני מלמד מדובר בסימן מכירה ברור. אתם עדיין רוצים לדבר איתי על מניות בטוחות? דפנסיביות? שלושה עשורים שאני בשוק ולא ממש מכיר מניות כאלה. ביום סגריר כולן חוטפות.

חצייה של אחת הרצועות - חייבת להדליק נורת אזהרה 

הקריסה של חברת הסטרימינג נטפליקס ארכה שני רבעונים שבהם דיממה המניה אחוזים. ברבעון הראשון של השנה היא איבדה 37% מערכה ובשני מעל 50%. מה שיפה הוא שמניה יכולה לרדת כל יום 90% ואתם עדיין תפסידו עליה. חומר למחשבה. אבל שיעורי ירידה של מניה לא ממש קשורים להתנהגות משקיעים. ובכל זאת, שימו לב למה שקורה בגרף הרבעוני, שבו כל נר מייצג רבעון בודד.

הרבעון השני דרדר את המניה עמוק מתחת לרצועת בולינגר התחתונה. תזכורת קצרה לגבי הכלי הזה: רצועות בולינגר מודדות סטיית תקן; במקרה הנוכחי, המרחק בין שתי הרצועות הקיצוניות עומד על שתי סטיות תקן. ואם תביטו היטב תוכלו לראות שכל חריגה מאחת מהרצועות הולידה בסופו של דבר מפנה לכיוון הנגדי. על פי רוב מדובר על מפנה מיידי, ולעיתים נדירות הדבר לוקח זמן. בסופו של דבר המפנה מגיע וכל חצייה של אחת מהרצועות חייבת להדליק נורת אזהרה.

אם לקנות עכשיו - אז רק לטווח ארוך

ונורה כזאת חייבת להידלק סביב המחירים הנוכחיים. כך או אחרת, נטפליקס מעולם לא הייתה רחוקה כל כך מהרצועה התחתונה, ולמען האמת גם מהעליונה. החריגה הזאת מעלה את הסבירות כי המניה מחפשת תחתית - וזו אינה רחוקה כפי שאולי מצטייר.

העניין הוא שההיסטוריה לימדה אותנו שקריסות מהסוג הזה דורשות פרק זמן לא מבוטל להתאוששות, לעתים מספר חודשים.

המחירים הנוכחיים הם בעיני בהחלט מחירי קנייה, והשאלה היא עניין התזמון. אפשר לחכות לירידה קלה נוספת, ומסופקני אם זו תגיע, לאור המרחק בין המחיר הנוכחי לבין הרצועה התחתונה. אפשר לרכוש גם עכשיו, אבל מתוך הבנה שלא מדובר בעסקה לטווח המיידי, של כמה ימים, אלא לפרק זמן ארוך יותר. או כמו שרובנו אוהבים להצהיר: "אני משקיע לטווח ארוך", רק חלקנו שוכחים לציין שטווח-ארוך עבורנו זה רק כשהמניה עולה.