קרן קיסטון מרחיבה סדרת אג"ח ב-200 מיליון שקל בדרך להשלמת עסקת אגד

לאחר שהודיעה מוקדם יותר השבוע על גיוס הון של חצי מיליארד שקל במניות שאמור להסתיים עד לסוף החודש, השלימה קרן התשתיות הציבורית גיוס בזק בדרך של הרחבת סדרת האג"ח שלה • הגיוס בוצע בריבית של 2.86%

גיל דויטש, רוני בירם ונבות בר / צילום: שי שברו
גיל דויטש, רוני בירם ונבות בר / צילום: שי שברו

קרן התשתיות קיסטון ריט , שנוסדה על ידי רוני בירם וגיל דויטש ומנוהלת על ידי נבות בר, השלימה אמש (ה') גיוס חוב מהיר בהיקף של 200 מיליון שקל שיסייע לה בהשלמת הרכישה של אגד. בסוף מאי רכשה קיסטון את חברת התחבורה הציבורית מידי בעלי מניותיה לפי שווי של 4.8 מיליארד שקל, ועליה להשלים בחודשים הקרובים גיוס סכום משמעותי של 2.8 מיליארד שקל, שמרביתו כבר הושג על ידי מנהליה בזמן שיא.

קיסטון הנפיקה אג"ח בערך נקוב של 200 מיליון שקל, בדרך של הרחבת סדרה א'. החוב גויס בריבית צמודה של 2.86%, כך שמדובר בריבית שהיא במרווח של כ-2.9% מהאג"ח הממשלתיות במח"מ דומה. לאחר ביצוע ההנפקה הפרטית, היקף סדרה א' יעמוד על סך של 650 מיליון שקל, כאשר אגרות החוב מדורגות בדירוג A+ על ידי חברת S&P מעלות.

עבור קיסטון, התמורה הכוללת בגיוס תעמוד על 182 מיליון שקל והיא מקרבת אותה צעד נוסף לקראת השלמת עסקת אגד. על הפרק עומד מהלך גיוס הון רחב ומשמעותי, שעיקרו הנפקת זכויות בהיקף של עד חצי מיליארד שקל. צעד זה אמור להסתיים עד ל-26 ביולי, אך הוא תלוי גם בהיענות הגופים המוסדיים השונים.

הנפקת הזכויות תאפשר למוסדיים להשתתף בגיוס ולהזרים לחברה את הסכום, כאשר מחיר מניית קיסטון עומד כיום על 6.9 שקלים ומגלם לקרן שווי שוק של 645.5 מיליון שקל. המניה נפלה ביום שלאחר ההודעה על גיוס ההון (שלישי) ב-6.3%, אולם בימים רביעי וחמישי התאוששה מעט, כך שבשבוע האחרון ירדה ב-2% בלבד.

בין בעלי המניות של קיסטון נמצאים גופים מוסדיים מהגדולים והחזקים במשק, בהם בית ההשקעות אלטשולר שחם, שמחזיק במעל ל-15.5% מהחברה; קרנות ההשתלמות של המורים והגננות - שגם נכנסו כשותפות באופן ישיר ברכישת אגד, ומחזיקות גם בקיסטון כ-11.4%; כלל ביטוח עם 10.6%; מנורה מבטחים 8.7%; ומגדל עם 8.2%.

רשת הביטחון של בירם ודויטש

ככל שמי מהמוסדיים לא ישתתף בהנפקת הזכויות, יעמידו מייסדי הקרן, רוני בירם וגיל דויטש, רשת בטחון של עד 100 מיליון שקל, מעבר להשתתפותם (לפי חלקם) בגיוס בסך של 24.5 מיליון שקל. כמו כן, הגיוס, ככל שלא יגיע ליעד בקרב בעלי המניות הקיימים, יהפוך להצעת מניות בדרך של הצעה לא אחידה, כך שפתוחה לקיסטון הדרך לצרף גופים נוספים בגיוס המניות שאמור להיות מושלם עד לסוף החודש.

בפועל ככל שיושלם גיוס המניות (חצי מיליארד שקל), ויחד עם תקבולי גיוס החוב, נותרים לקרן סכום של 400-450 מיליון שקל שעליה לגייס כדי להשלים בעצמה את העסקה. היא יכולה לגייס סכום זה דרך מסגרות אשראי שקיימות לה כבר כיום. את יתרת מימון העסקה השיגה קיסטון דרך מימון מהבנקים (1.4 מיליארד שקל), המורים והגננות (300 מיליון שקל). בלי קשר למימון, הקרן נמצאת במקביל במגעים עם גורמים שונים, במטרה להכניס שותף גדול נוסף בעסקה, מעבר למורים והגננות.