אילון מאסק הודיע לטוויטר כי עסקת הרכישה מתבטלת

במכתב מטעם מאסק לרשת החברתית נכתב כי "טוויטר לא עמדה בהתחייבויותיה החוזיות" • מניית החברה נופלת ב-5% במסחר המאוחר

אילון מאסק / צילום: Associated Press, Patrick Pleul
אילון מאסק / צילום: Associated Press, Patrick Pleul

אילון מאסק רוצה לבטל את העסקה בהיקף של 44 מיליארד דולר לרכישת טוויטר. כך לפי מכתב שנשלח מטעם מאסק לרשת החברתית. מניית טוויטר  נופלת בקרוב ל-5% במסחר המאוחר. 

חבר דירקטוריון טוויטר ברט טיילור אמר שהחברה עדיין מחויבת לסגור את העסקה עם מאסק בתנאים עליהם הסכימו ומתכננת לבחון את האפשרויות המשפטיות שלה כדי לאכוף את ההסכם. "אנחנו בטוחים כי נזכה בבית הדין העסקי", כתב טיילור בציוץ.

במכתב, שהוגש גם לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC), נכתב כי "טוויטר לא עמדה בהתחייבויותיה החוזיות". עורך הדין טען כי טוויטר לא סיפקה למאסק מידע עסקי רלוונטי שביקש וכפי שחוזה הרכישה דורש. מאסק אמר בעבר שהוא רוצה לוודא את הטענות של טוויטר, לפיהן כ-5% מהמשתמשים הפעילים היומיים הם חשבונות ספאם. "טוויטר נכשלה או סירבה לספק את המידע הזה", נכתב. "לפעמים טוויטר התעלמה מבקשותיו של מאסק, לפעמים היא דחתה אותן מסיבות שנראות לא מוצדקות, ולפעמים היא טענה להיענות תוך שהיא מוסרת למאסק מידע חלקי או לא שמיש"

בעוד שמאסק מבקש כעת לסגת באופן רשמי מהעסקה, הסאגה הזו כנראה רחוקה מלהסתיים. על פי תנאי ההסכם, מאסק הסכים לשלם מיליארד דולר במקרה של ביטול העסקה. עם זאת, טוויטר עדיין יכולה לנסות לחייב את מאסק לעמוד בעסקה המקורית שלו או לקבל פיצוי כספי גדול יותר דרך תביעה, בטענה כי הסיבה שמאסק הציג לביטול החוזה אינה קבילה.