אחרי הפרסום בגלובס: השופט בפרשת רונאל פישר הציע לשמוע את עד המדינה בפגרה

השופט משה סובל, המנהל את התיק נגד רונאל פישר ורות דוד, הציע לשמוע את עדותו המשלימה של עד המדינה ערן מלכה במהלך פגרת בתי המשפט, לאחר שבתחילה תוכננה העדות לשנת המשפט הבאה • בשבוע שעבר פורסם בגלובס כי עדותו החוזרת של מלכה נדחתה כבר ארבע פעמים

רונאל פישר / צילום: יוסי זמיר
רונאל פישר / צילום: יוסי זמיר

השופט משה סובל מבית המשפט המחוזי בירושלים, המנהל את התיק נגד רונאל פישר ורות דוד, הציע לשמוע את עדותו המשלימה של עד המדינה ערן מלכה במהלך פגרת בתי המשפט, לאחר שבתחילה תוכננה העדות לשנת המשפט הבאה; זאת לאחר הפרסום בגלובס אודות קצב הימשכות המשפט ודחיית עדותו החוזרת של קצין המשטרה לשעבר מלכה ארבע פעמים. 

תקוע כבר שבע שנים: מה מעכב את משפט רונאל פישר?

משפטו של פרקליט הצמרת רונאל פישר, המואשם כי העביר לצדדים שלישיים מידע משטרתי תמורת תשלום, מתנהל בבית המשפט מזה שבע שנים ומצוי בסוף פרשת התביעה כבר למעלה משנה. בשבוע שעבר פרסמנו את ההתקדמות שהייתה בשנת המשפט האחרונה.

מאז נפתח המשפט במאי 2015, הוא מתנהל באופן רציף. בדיקה העלתה כי בשנה החולפת השופט סובל קיים מעט מאוד דיונים מדי חודש, דיונים רבים התבטלו, ועדותו החוזרת של עד המדינה ערן מלכה נדחתה כבר ארבע פעמים.

הצדדים חזרו לאחרונה לגישור לאחר שגישורים קודמים נכשלו, והם דנים באפשרות לסיים בימים אלה את ההליך בפני נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, השופט אהרן פרקש.

בדיקת "ההספק" בתיק לאורך שנת המשפט הנוכחית מגלה כי בתקופה זו העידו שלושה עדי תביעה בלבד, וגם הם שוליים. מאות שעות דיון ואלפי עמודי פרוטוקול הוקדשו לאורך השנה החולפת לדיונים ארוכים ומתישים בבקשות ישנות וחדשות - רובן של ההגנה.

כאמור, לאחר הפרסום בגלובס ביקש השופט לשמוע את עדותו המשלימה של מלכה במהלך פגרת בתי המשפט, המתקיימת בין 21 ליולי ועד 5 לספטמבר. עורכי דינו של מלכה הודיעו כי הם יכולים לעשות כן רק בסוף הפגרה - מ-28 באוגוסט, ומלכה הודיע באמצעות עורכת דינו כי הוא בחו"ל עם הילדים ויוכל להתייצב ב-1 בספטמבר. העדות נקבעה החל ממועד זה, מיום ליום עד לסיומה.

*** חזקת חפות: רונאל פישר ורות דוד לא הורשעו, ועומדת להם חזקת החפות.