קבוצת ארקין נכנסת לתחום הנדל"ן המסחרי בישראל בהשקעה של 100 מיליון שקל

החברה של ניר ארקין רוכשת 50% מחברת ב.ס כץ של היזם תומר כץ, המתמקדת בתחום הנכסים המניבים • ארקין: "נראה כי מדובר בתחום פעילות שנכון להיות בו"

ניר ארקין / צילום: יונתן בלום
ניר ארקין / צילום: יונתן בלום

קבוצת ארקין ממשיכה לשלוח זרועותיה לתחומים חדשים, והפעם לתחום הנדל"ן המסחרי בישראל: היום (ג') הודיעה החברה כי תזרים כ-100 מיליון שקל לחברת ב.ס כץ שבבעלות תומר כץ, אשר עוסקת בייזום פרויקטי לוגיסטיקה, תעשייה ומשרדים. לאחר ההשקעה יחזיקו הצדדים בחברה באופן שווה, 50%־50%.

ההסכם בין הצדדים נחתם אמש (ב'), ובמסגרתו סוכם כי קבוצת ארקין, בבעלות אחד הכוכבים העולים של שוק ההון הישראלי, ניר ארקין, תזרים את סכום ההשקעה בהון ובחוב לב.ס כץ, ותהפוך שותפה בחברה. בהודעת החתימה על ההסכם נכתב כי מדובר בדריסת רגל ראשונה של קבוצת ארקין בתחום, וכי "מבחינת כץ, המטרה היא להאיץ את הפיתוח העסקי של נכסי החברה הקיימים ואת המשך הייזום והרכישה של נכסים חדשים".

קבוצת ארקין בבעלות ניר ארקין, בנו של איש העסקים מורי ארקין, היא גוף השקעות שבמשך שנים התמקד בעיקר בתחום מדעי החיים והפנה את עיקר משאביו לביוטק, לפארמה, למכשור הרפואי ולתחום הבריאות הדיגיטלית. לאחרונה החלה החברה לפנות גם לתחומים אחרים, ובהם שוק ההון הישראלי (כולל החזקה במניות כלל ביטוח) ונדל"ן בחו"ל.

בשנים 2015 ו­־2016 החלה החברה להשקיע בתחום המולטי־פמילי בארה"ב, וכיום היא משקיעה בנכסים באמריקה בהיקף של כ־100 מיליון דולר. השקעות החברה בכל התחומים מוערכות נכון להיום בכ־1.5 מיליארד דולר.

שותפה החדש, תומר כץ, הקים לפני כשנתיים וחצי את פעילות ייזום הנכסים המניבים בחברה. הוא החל את דרכו המקצועית כרואה חשבון במשרד סומך־חייקין, ולאחר מכן עבד בחברת הכשרת היישוב, שם שימש בתפקידו האחרון כסמנכ"ל השקעות ופיתוח עסקי. 

תומר כץ / צילום: ענבל מרמרי
 תומר כץ / צילום: ענבל מרמרי

את כץ ייצגו בעסקה עו"ד דנה פירון־גרוס ועו"ד אמיליה קסלמן־כץ ממשרד מ.פירון ושות'. קבוצת ארקין יוצגה בעסקה על-ידי עו"ד לירז שהרבני־קוסובר ועו"ד דני קלינהנדלר ממשרד גרוס ושות'.

ניר ארקין מסר: "אנחנו שמחים מאוד להצטרף לפעילות של תומר כץ ומאוד מאמינים בו ובחברה. נראה כי מדובר בתחום פעילות שנכון להיות בו, ואנחנו מקווים שנוכל לסייע לחברת ב.ס כץ להגדיל בצורה משמעותית את הפעילות".

תומר כץ מסר: "אני גאה ושמח על הצטרפות קבוצת ארקין כשותפה בחברתי ורואה זאת כהבעת אמון משמעותית מצדו של גוף מוביל בשוק ההון ובכלכלה הישראלית. הזרמת ההון המשמעותית תאפשר לחברה לבסס את מבנה ההון שלה, להאיץ את פיתוח נכסיה הקיימים ולרכוש נכסים חדשים אשר נמצאים בקנה. אני בטוח כי מעבר לאיתנות הפיננסית שהסכם זה מבסס, קשריה העסקיים של הקבוצה וההחזקות המגוונות שלה יהוו מרכיב חשוב בפיתוח והצלחת החברה".

השוק הופך קשה יותר?

נדמה כי עסקאות בין חברות בתחום הנדל"ן אינן טריוויאליות בימים אלה ולא מתבצעות בקלות - ודאי בהשוואה לתקופת הריבית הנמוכה ומימון הנדל"ן הנדיב. רק אתמול הודיעה חברת אלמוגים החזקות כי המשא־ומתן לרכישת חברת טובולסקי נדל"ן תמורת כ-5 מיליון שקל, עסקה שעליה הודיעה כשבוע קודם לכן, "לא הבשיל לכדי הסכם מפורט".

בהודעה לרשות לניירות ערך ציינה אלמוגים כי "לא עלה בידי הצדדים כדי להשלים את המשא־ומתן לחתימה על ההסכם המפורט לשביעות־רצון החברה וכן בשים לב לבדיקת הנאותות של החברה והעובדה כי לא היה בידי החברה לקבל גישה מלאה למסמכי טובולסקי, בלוחות הזמנים שעמדו בפניה".