"ארכיטקט האסטרטגיה הכושלת": מנכ"ל סרגון לשעבר על הכוונת

אוויאט, שמנסה להשתלט על החברה הישראלית: "עירא פלטי העריך בחסר את השפעות השיבושים בשרשרת האספקה, ניהל לא נכון פיתוח שבב וטעה בלוחות הזמנים של השקתו"

עירא פלטי - נשיא ומנכ''ל סרגון לשעבר / צילום: אורה בשן
עירא פלטי - נשיא ומנכ''ל סרגון לשעבר / צילום: אורה בשן

מעל שבועיים עברו מאז שחברת Aviat Networks הודיעה שהיא מציעה לרכוש את חברת הטכנולוגיה סרגון מישראל, לפי שווי של 235 מיליון דולר, פרמיה של 34% על מחיר השוק. אלא שמלבד דיווח לקוני של סרגון למחרת, שלפיו הדירקטוריון שלה מתייעץ בנושא, ויפעל בהתאם לאינטרסים של בעלי המניות, החברה לא עדכנה דבר.

מנגד, אוויאט נטוורקס כבר פרסמה מספר דיווחים בנושא. האחרון ביניהם פורסם השבוע, והוא מכתב פתוח לבעלי מניות סרגון. במכתב, שעליו חתום מנכ"ל אוויאט, פיטר סמית', נקראים בעלי המניות של סרגון ללחוץ על הדירקטוריון לדון ברצינות בהצעת אוויאט.

סרגון  מספקת פתרונות בשוק התמסורת האלחוטית, ואוויאט פועלת בתחום דומה. אוויאט רכשה 5% ממניות סרגון בשוק הפתוח, לאחר שפנתה לחברה בבקשה לרכוש אותה, אך לטענתה נתקלה בעיכובים ובדחיות. כעת היא מנסה לשנות את הרכב הדירקטוריון ולהשתלט על סרגון במהלך של השתלטות עוינת. מניית סרגון עלתה בעקבות הצעת הרכישה ב-27%, והיא משקפת לסרגון שווי של 223 מיליון דולר - עדיין נמוך בכ-40% מזה שבו נסחרה לפני כשנה וחצי בלבד.

במכתב של אוויאט כותב סמית', כי כבעלי מניות, "אנחנו מודאגים מהביצועים החלשים של סרגון, ובהתבסס על השיחות שקיבלנו מאז שפרסמנו את ההצעה, אנחנו מאמינים שגם רבים מכם חולקים איתנו את הדאגה".

באוויאט מסמנים את עירא פלטי, המנכ"ל הקודם וכיום דירקטור בסרגון, כמי שלדבריהם הוא "ארכיטקט האסטרטגיה הכושלת" של החברה, כהגדרתם. פלטי פרש לפני שנה מתפקיד המנכ"ל, לאחר 16 שנה, והוחלף על ידי דורון ארזי, שבעבר היה סמנכ"ל הכספים של סרגון. לפי טענת אוויאט, "האסטרטגיה של ההנהלה הנוכחית פשוט לא עובדת", והנהלת החברה בונה על השקת שבב הדור הבא שלה, השקה שנדחתה בעבר.

לטענת אוויאט, "כמנכ"ל, פלטי העריך בחסר את השפעות השיבושים בשרשרת האספקה, ניהל לא נכון את תהליך פיתוח השבב וטעה בלוחות הזמנים של השקתו". תחילה ההשקה הייתה אמורה לקרות בקיץ 2021, אך נדחתה, וכעת מדובר בסוף 2022, אם כי לדברי אוויאט, "על רקע אתגרי שרשרת האספקה אנחנו לא רואים סיבה להאמין שלא תהיה דחייה נוספת".

באוויאט סבורים שהקושי נובע בעיקר מהעובדה שסרגון יוצאת למעשה מתחום הפעילות המסורתית שלה, ולו הייתה בוחרת לפתח שבב עם שותף שמתמחה בתחום, הייתה עושה זאת מהר יותר. "לפיכך כשהשבב יושק לבסוף, אנו מאמינים שהביצועים שלו כבר יהיו בפיגור לעומת השוק", נכתב במכתב.

עוד נכתב שם, כי "בגלל החלטות וביצועים חלשים, אנחנו חוששים שהסיכויים של סרגון כחברה עצמאית פוחתים, ושביצועי החסר יימשכו, אלא אם הדירקטוריון ינקוט פעולה. עד כה, למרבה הצער, דרך הפעולה של דירקטוריון סרגון הייתה חוסר מעש".

לטענתם, העובדה שפלטי הוא חבר דירקטוריון תפריע למאמצים לתקן שגיאות שביצע. יתרה מכך, הם סבורים שארזי, המנכ"ל היום, נמצא בעמדה בעייתית בשל כך, ולא בהכרח יוכל לנקוט צעדים לתיקון מה שהם רואים כטעויות של פלטי. עירא פלטי סירב להגיב לדברים.

לדבריהם, זו הסיבה שהם מבקשים להדיח את פלטי מהדירקטוריון, כמו גם "דירקטורים אחרים שאין להם עצמאות מספקת לפעול בהתאם לאינטרסים של בעלי המניות". יו"ר סרגון הוא זהר זיסאפל, בעל המניות השני בגודלו בחברה, עם החזקה של 8.5%. בעל המניות הגדול בסרגון הוא המשקיע האמריקאי ג'וזף סמברג, שמחזיק ב-15.5%.