כפי שנחשף בגלובס: משפחת לבנת משלימה אקזיט של יותר מ-700 מיליון שקל על חוות השרתים שלה

לאחר חודשים של מו"מ, נחתמה בשבוע שעבר עסקה למכירת 49% ממניות חוות השרתים מד וואן של משפחת לבנת • קרן ברקשייר פרטנרס האמריקאית, קבוצת ואן-רויין ומשפחת לבנת יזרימו בנוסף עוד מאות מיליוני שקלים למטרת הקמת חוות שרתים נוספות בישראל ומחוצה לה • עוד נודע כי אורקל חתמה עם מד וואן על הקמת מרכז ענן שני תת-קרקעי בישראל

שי לבנת, יו''ר מד וואן / צילום: עומר הכהן
שי לבנת, יו''ר מד וואן / צילום: עומר הכהן

כפי שנחשף לראשונה בגלובס, משפחת לבנת מכרה 49% ממניותיה במד וואן (MedOne), חברת ניהול חוות השרתים הותיקה, לקרן ברקשייר פרטנרס האמריקאית. סכום העסקה לא נמסר, אך הוא מוערך במעל ל-730 מיליון שקל, נתון שמשקף לחברה הישראלית שווי של כ-1.5 מיליארד שקל. לחברה הישראלית 25 אלף מ״ר בנוי של חוות שרתים, שתיים מהן פועלות בטירת כרמל ובפתח תקווה ועוד שתי חוות חדשות הנמצאות בתהליך בנייה מתקדם ברמלה ובסמוך לחווה הקיימת בטירת כרמל. לחברה הישראלית כ- 50 עובדים.

6 קומות ברחוב הארבעה בת"א ומרכז מסחרי בחולון ב-431 מיליון דולר: העסקה של סלע קפיטל עם יצחק מירילשוילי
להרוויח בחודשיים שכר של יותר משנה: זה מצנח הזהב שקיבלו מנהלים בכירים שאולצו לפרוש | בדיקת גלובס

המשא-ומתן הסתיים בשבוע שעבר לאחר חודשים של דיונים, במסגרתם הוצעו למשפחה עוד כמה הצעות רכישה, חלקן אף בסכום גבוה יותר מזו שהתקבלה בסופו של דבר. לפי ההערכה, מה שהכריע את הכף הוא ככל הנראה ההתאמה המנטלית בין בכירי ברקשייר לבין בני בני המשפחה הישראלית, והחזון המשותף להעניק למד וואן מקום חשוב ברשת הסיבים האופטיים התת ימיים והבין-יבשתיים הנמתחים בין ישראל למזרח הרחוק, חצי האי הערב ואירופה.

לרכישת המניות במד וואן הצטרפה קבוצה קטנה נוספת בבעלות גראנט ואן-רויין, שהיה שותף להשקעה דומה של ברקשייר פרטנרס בדרום אפריקה. ״ ההשקעה תאפשר לחברה כגוף בינלאומי גמישות ויכולת פיננסית להמשך התפתחותה ואנחנו מאחלים לכולנו צמיחה וסיפוק בדרך משותפת ומכבדת״, מסר שי לבנת, יו״ר מד וואן ומבעלי תעבורה.

למרות היותה חברה וותיקה ומחלוצות הכבלים התת ימיים בישראל - החברה פרסה את הכבל התת ימי הראשון "לב״ שהעביר תעבורת אינטרנט לישראל- מד וואן לא זכתה בהסכמים מצד הניגשות למכרז הענן הממשלתי ״נימבוס״ בגל הראשון, בין השאר בגלל מדיניות השקעה שמרנית שנטתה שלא להשקיע הון בהקמת מרכזים מודרניים לפני חתימה עם לקוח גדול.

עם זאת, לגלובס נודע כי החברה חתמה לאחרונה עם אורקל (שהפסידה בסופו של דבר את מכרז נימבוס - אך עדיין נאבקת בהחלטה בבית המשפט העליון -א״ג) לאירוח שירות הענן שלה במתקן תת-קרקעי חדש. כיום, מתארח שירות הענן של אורקל ישראל במרכז תת-קרקעי בהר חוצבים בבעלות בינת.

לפי ההערכה, לאחר העברת המזומן כנגד חלקה של משפחת לבנת, ימשיכו משפחת לבנת, ברקשייר פרטנרס, וקבוצת ואן רויין להזרים לחברה מאות מיליוני שקלים על מנת לתמוך בבניית חוות שרתים חדשות בישראל ומחוצה לה. תנופת הבנייה הנוכחית תשליש את היקף השירות שמספקת מד וואן ללקוחותיה במונחים של מגה וואט.

מנכ״ל מד וואן רוני שדה: "זו התפתחות חשובה עבור החברה"

ברקשייר פרטנרס (אין קשר לברקשייר האת'וויי של וורן באפט- א״ג) היא קרן הון פרטית מבוסטון, שהשקעותיה בחברות צומחות נעות בין רשתות מזון, חנויות תכשיטים, לבין מותגי כושר כמו קרוספיט וחברת הביטוח למכשירי סלולר אשוריאן, שגם מחזיקה במרכז פיתוח בישראל. ברקשייר פרטנרס פעילה כבר זמן מה בתחום חוות השרתים: היא השקיעה יחד עם קרן פרמירה במפעילת חוות השרתים הדרום-אפריקאית טראקו, ומכרה את השליטה בה לידי קרן ההשקעות האמריקאית דיג'יטל ריאליטי המתמחה גם היא בהשקעה בבניית חוות שרתים.

את מד וואן ייצגו בעסקה בית ההשקעות מואליס ומשרד עוה״ד ארדינסט, ואת ברקשייר פרטנרס ייצגו הרצוג פוקס נאמן, הפירמה האמריקאית וייל-גוטשל, ובית ההשקעות ג'פריז.

מנכ״ל מד וואן רוני שדה מסר בתגובה: ״כחברה שמובילה את השוק הישראלי ב-22 השנים האחרונות, מדובר בהתפתחות חשובה המאפשרת לנו לתת מענה לביקוש הגדל לשירותי החברה בתחומי הדאטה סנטר והענן הציבורי, בדגש על הרחבת ההיצע והשירות לחברות רב-לאומיות. נמשיך לתת שירות איכותי ללקוחותינו, ולהוביל את השוק הישראלי עם פריסת מתקנים רחבה יותר, מבוססת טכנולוגיות חדשניות שמטרתן לייעל את המתקנים ולהוזיל משמעותית את העלויות השוטפות של לקוחותינו".

רוני שדה, מנכ״ל מד וואן / צילום: פיני סילוק
 רוני שדה, מנכ״ל מד וואן / צילום: פיני סילוק

"אנו נרגשים לעבוד בשיתוף פעולה עם משפחת לבנת וצוות מד וואן", ציין דרו ווקר, מנהל השקעות בברקשייר פרטנרס, שגם היה אחראי מטעמה על ההשקעה בחברת חוות השרתים הדרום אפריקאית טראקו . "בכוונתנו לפתח יחד את פעילות החברה ולהשקיע במימוש תוכניותיה ובמתן מענה לביקוש הגובר לשירותיה. יחד עם השקעות גלובליות במחקר ופיתוח ומנועי הצמיחה הכלכליים, ישראל תמשיך להיות גורם בינלאומי מוביל גם בתחום הדאטה סנטרס המספקים שירותי ענן וקיבולת כבלים תת-ימית״.