המשבר בהייטק: חד הקרן הישראלי לושה מפטר 10% מהעובדים

לושה, שמפתחת כלי לאיתור טלפונים וכתובות אימייל, מפטרת כ-10% מתוך 300 עובדיה בעולם • בנובמבר גייסה החברה 205 מיליון דולר לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר • לושה: "כחלק מההיערכות למצב החדש, נמקד את החברה בתחום הדאטה ובפרויקטים אסטרטגיים נוספים"

מייסדי לושה, יוני צרויה ואסף אייזנשטיין / צילום: יח''צ
מייסדי לושה, יוני צרויה ואסף אייזנשטיין / צילום: יח''צ

אחרי פבריק, נקסט אינשורנס, ורביט ולייטריקס, עוד חד קרן (סטארט-אפ פרטי בשווי מיליארד דולר) ישראלי מפטר עובדים. הפעם מדובר בחד הקרן לושה, המפתח תוסף לדפדפן שמאפשר לאנשי מכירות ומגייסים לאתר טלפונים וכתובות אימייל של אנשי קשר. לושה מפטרת כ-10% מתוך 300 עובדיה בעולם.

כחלק מהתוסף של לושה, כאשר נכנסים לקוחות לושה לרשת לינקדאין, הדפדפן מאתר להם אוטומטית את הפרטים על בסיס מאגר ענק של החברה. המנויים יכולים לאחר מכן לייצא את המידע לתוכנות הארגוניות שלהם. תחקיר של גלובס שפורסם אשתקד העלה שאלות ביחס למקורות המידע עליהם התבסס מאגר המידע הגדול של לושה.

לושה הוקמה ב-2016 על ידי יוני צרויה ואסף אייזנשטיין, שני יזמים סדרתיים, ובשנים הראשונות פעלה ללא מימון חיצוני כלל. בראיון לגלובס בשנה שעברה אמר צרויה כי לושה הפכה לרווחית תוך מספר חודשים מהקמתה ולכן לא נזקקה למימון חיצוני כזה.

אולם אשתקד, על רקע הגאות בשוק, יצאה לושה לשני גיוסי מימון חיצוני. בגיוס הראשון, עליו הכריזה בפברואר השנה, גייסה לושה 40 מיליון דולר מקרן ההשקעות האמריקאית PSG (Providence Strategic Growth). הגיוס השני שהוכרז בנובמבר היה גיוס גדול ובו גייסה החברה 205 מיליון דולר לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר בהובלת אותה קרן PSG ובהשתתפות קרן ION הישראלית. כמה עשרות מיליוני דולרים מהסכום של הגיוס הנוכחי הלכו למכירת החזקות של היזמים ועובדים ותיקים בלושה כחלק מעסקת סקנדרי. כחלק מההתרחבות בשנה שעברה שכרה לושה קומה נוספת, שנייה במספר, במגדל המשולש בעזריאלי.

מלושה נמסר כי "בשנה האחרונה לושה צמחה במהירות בהכנסות ובכוח-אדם. עם זאת, נוכח המצב בשווקים וההאטה הכלכלית, קיבלנו החלטה קשה לנקוט צעדים אחראיים שיבטיחו את המשך הצלחתה של לושה לאורך זמן ויקנו שליטה בתזרים המזומנים.

"כחלק מההיערכות למצב החדש, נמקד את החברה בתחום הדאטה ובפרויקטים אסטרטגיים נוספים, נעצור פרויקטים אחרים ונייעל את הוצאות השיווק והמכירות במטרה להמשיך לצמוח. כתוצאה מכך אנו נאלצים בצער להיפרד מעובדים מוכשרים ונעניק להם חבילת עזיבה מורחבת ותמיכה במציאת עבודה חדשה על מנת להבטיח נחיתה רכה ככל הניתן".