רעות כהן, טיקטוק: "האפליקציה בעצם מגדירה מחדש את התרבות של ימינו"

כהן, מנהלת הפעילות העסקית של טיקטוק בישראל, אמרה בוועידת MAD של גלובס: "הטרנדים והשיח שמתחילים בטיקטוק מייצרים שינוי כמעט בכל תחום"

רעות כהן, מנהלת הפעילות העסקית של טיקטוק בישראל, בוועידת MAD 2022 / צילום: איל יצהר
רעות כהן, מנהלת הפעילות העסקית של טיקטוק בישראל, בוועידת MAD 2022 / צילום: איל יצהר

"באמצעות היוצרים, הקריאייטורים שלנו, והקהילה, טיקטוק בעצם מגדירה מחדש את התרבות של ימינו. עם יותר ממיליארד משתמשים, ובקצב הצמיחה הגבוה ביותר מכל חברה אחרת בהיסטוריה. זו כבר לא תופעה, אלא ממש שינוי תרבותי עמוק שאנחנו עוברים בימים אלה בכל הקשור לצורה שבה אנחנו צורכים תוכן".

את הדברים הללו אמרה רעות כהן, מנהלת הפעילות העסקית בשוק ישראל של אפליקציית טיקטוק, בוועידת MAD של גלובס שהתקיימה ב"זאפה בפארק" בגני יהושע בתל אביב. כהן ניסתה בהרצאתה להסביר את סוד הקסם ואת סוד ההצלחה של אפליקציית טיקטוק, שנחשבת היום אולי לפופולרית ביותר בעולם בקרב צעירים.

"הטרנדים והשיח שמתחילים בטיקטוק זולגים לעולם האמיתי", המשיכה כהן, "ומייצרים שינוי בהתנהגות הצרכנית, בהרגלי הקניות, בהרגלי הלמידה, בהרגלים הפיננסיים ולמעשה כמעט בכל תחום. אנחנו רואים בזמן האחרון איך תופעות מתפוצצות בטיקטוק מול עינינו, ואיך המותגים יכולים להשתלב ולמנף את זה לטובתם". 

אפקט חברתי כולל 

כהן העניקה בהרצאתה כמה דוגמאות לאפקט חברתי כולל שהחל בטיקטוק - בין אם בפעולה אקראית של משתמשים פרטיים ובין אם בפעולה אקטיבית ויזומה של מותגים שונים, וכיצד אלה הובילו לוויראליות בהיקפי ענק.

בין היתר היא סיפרה על תופעת החליפות בסרט האנימציה "המיניונים 2", שהחלה באוסטרליה והגיעה גם לישראל, עד שהפכה את הסרט לנמכר ביותר בכל הזמנים בישראל בז'אנר סרטי האנימציה.

עוד היא נתנה כדוגמה תופעה ויראלית שהחלה כאן, בישראל, הפעם כמהלך יזום של חברת פלייטיקה: "תיוג" השיר "CuteBoy" של NUNU כשיר הרשמי של חודש הגאווה, מה שהוביל ל­-160 מיליון צפיות ולעוד 330 אלף שיתופים של השיר בטיקטוק. עוד היא הזכירה, כמובן, את הבהלה לשלגון הקראנצ' פיסטוק של גלידות נסטלה, שהחלה גם היא מהטיקטוק.

"הטיקטוק הגדירה את תרבות המוזיקה בעולם, ובימים אלה היא משנה את תעשיית הספרים, שחווה תחייה מחודשת בזכות האשטג אחד: booktok#", המשיכה כהן. "אם פעם דיברנו על מותג שמפיץ את התוכן דרך העמוד שלו - היום אנחנו מדברים על התפוצצות אדירה ועל סחף שעוטף אותנו מכל כיוון, מתחיל בדיגיטל ומגיע לשטח, לעולם הפיזי.

"יש לכך שלוש רגליים: המותג, שמשחרר יחידת תוכן לחלל האוויר ומקווה להשתתפות של הקהילה; הטיקטוק, פלטפורמה של חקר וגילוי, המסוגלת להפיץ את אותו תוכן למיליוני גולשים; והקהילה בטיקטוק, שאוהבת להשתתף. השילוב הזה יחד יוצר משהו כמעט אין-סופי, ואם זה באמת תופס, נוצר אפקט אדיר, התפוצצות, שכבר אי‏‏-אפשר לכמת בכסף כיום".

*** גילוי מלא: הוועידה בשיתוף בנק הפועלים, התעשייה האווירית, טיקטוק, מליסרון (קניוני עופר), טאבולה, לביא מדיה וקבוצת יפעת