אשטרום משתלטת על חברת חומרי הבניין ניצבים לפי שווי של 110 מיליון שקל

קבוצת התשתיות מעוניינת להתרחב בשיווק חומרים לענף הבנייה, ונכנסת בעסקת של הקצאה ורכישת מניות כשותפה של תדאה הציבורית • בין השותפים הנוספים בניצבים: אודי רקנאטי והמנכ"ל שלה רונן כהן • אשטרום תשלם בסך הכל כ-36.7 מיליון שקל, ותעמיד הלוואת בעלים בעוד כ-15 מיליון שקל

פרויקט משרדים של אשטרום בבני ברק / צילום: אתר החברה
פרויקט משרדים של אשטרום בבני ברק / צילום: אתר החברה

למרות הליך העלאות הריבית בארץ ובחו"ל, שעלול להקטין את הביקושים לענף הבנייה, בקבוצת אשטרום  הפועלת בתחומי התשתיות, מעוניינים להמשיך ולהתרחב בענף והיום (רביעי) מודיעים על עסקת השקעה בחברה בתחום. קבוצת אשטרום, באמצעות החברה הבת אשטרום תשתיות, נכנסת כשותפה בחברת ניצבים העוסקת בייבוא, ייצור ושיווק חומרי בניין. אשטרום תחזיק לאחר העסקה בשליטה בניצבים עם נתח של מחצית מהון המניות שלה.

בעלי השליטה הנוכחיים בניצבים, ערב ביצוע העסקה הם חברת תדאה  הציבורית שמחזיקה ב-38.7% ממנה, חברת פאשה השקעות של אודי רקנאטי המחזיקה בנתח דומה ומנכ"ל ניצבים רונן כהן, שלו נתח של 22.5%. העסקה מורכבת מהקצאה ומכירה של מניות על ידי בעלי המניות הנוכחיים לאשטרום תעשיות והיא מגלמת לפי ההערכות שווי של 110 מיליון שקל (אחרי הכסף) לניצבים.

על פי ההסכם שנחתם בין הצדדים אשטרום תשלם 16 מיליון שקל תמורת הקצאת מניות על ידי ניצבים, ותרכוש חלק ממניות בעלי המניות הקיימים תמורת 20.75 מיליון שקל. תדאה הציבורית תדולל במחצית ותחזיק ב-19.4% ממניות ניצבים לאחר העסקה.

אשטרום תעמיד גם לניצבים הלוואת בעלים בסכום של 14.75 מיליון שקל, שתשמש לפירעון הלוואות בעלים של תדאה ופאשה בסכום זהה ובחלוקה שווה ביניהן. תדאה צפויה לרשום ככל שהעסקה תושלם תרשום תדאה בדוחותיה הכספיים רווח לפני מס בסך של כ- 20 מיליון ש"ח, כפוף לטיפול החשבונאי בעסקה.

בנוסף, קובע ההסכם בין הצדדים, כי תדאה ואשטרום יעמידו לניצבים שרותי ניהול תמורת דמי ניהול שנתיים בסך של כ-425 אלף שקל לכל אחת מהן. כמו כן, קובע ההסכם מדיניות חלוקת דיבידנדים בניצבים, של לפחות 50% מרווחיה הראויים לחלוקה בכל שנה. העסקה כפופה לקבלת מספר אישורים, בהם אישור בנק לאומי שהעמיד אשראי לניצבים ואישור של הממונה על התחרות.

"נגדיל את המכירות של ניצבים בקצב מהיר יותר"

שרון לבנטר, מנכ"ל אשטרום תעשיות מציין כי בחברה רואים בהשקעה בניצבים ״מהלך אסטרטגי, שירחיב את סל המוצרים שאנו מציעים ללקוחותינו בשוק הבנייה, כאשר עתה תהיה לנו נוכחות גם בתחום פעילות נוסף״. מוטה גורפונג מנכ"ל תדאה הוסיף כי הצדדים מתכננים "להגדיל את המכירות של ניצבים בקצב מהיר יותר, יחד עם הגדלת משמעותית בנתח השוק. החברה תהפוך לשחקן מרכזי בתחום של ניצבים קירות גבס ומוצרים נוספים לענף הבנייה".

מניית קבוצת אשטרום עולה היום במתינות (0.3%+) לשווי שוק של 7.8 מיליארד שקל. המנייה נמנית בין מניות מדד ת"א 35, ובסיכום השנה החולפת עלתה ב-19%. חברת תדאה, היא חברת אחזקות גם בתחומי תשתיות התקשורת והמחשוב, בנוסף לתחום הבניין. מניית תדאה נסחרה ביציבות במחיר המגלם לה שווי שוק של 103 מיליון שקל. בשנה החולפת טיפסה מניית תדאה ב-8.4%.

את אשטרום יצגו עוה"ד אודי אפרון, סיון נרקיס קרמר ומיתר מאירי ממשרד מ. פירון. תדאה יוצגה בידי עו"ד אבי קאין ממשרד דן עופר.